Millebasse skriver:
Nej, det er slet ikke sjovt når det ikke fungere med maden.. Man føler sig helt magtesløs.. Det er jo absolut heller ikke sikkert at din skønne dreng kommer i nærheden af hvor slemt det er for Bastian
det tror jeg bestemt ikke han gør 
Jamen, det jeg synes er en god ide, er at sætte hans højstol foran dig, så i sidder ansigt til ansigt. Så kan han spejle sig i dig. Du skal te dig lidt overdrevet. Sige "mam mam" "uhm dejligt" og åbne din mund når du fører skeen til hans mund. Prøv at give ham noget mad i hånden, som spyttet opløser, så han kvappes i det. Man kan få sådan nogle skorper, som bliver helt bløde når de suttes på. Så kan det være du kan snige lidt ind mens han sutter på den. Får han færdiglavet grød? Eller har du også prøvet hjemmelavet? Clara hader det færdiglavede, for hende skal det smage af noget! Fx vil hun ikke spise hendes havregrød om morgenen, hvis jeg ikke putter godt med frugtmos i
Det samme med grøntsagsmosen, hun elsker sovs
Selvfølgelig skal du lige kigge på hvad han må få for hans alder..
Det blev vist lidt langt. Håber du kan bruge det ellers er du mere en velkommen til at spørge igen 
Jeg sidder for det meste foran ham, og der bliver sagt "mam", og "Uuuhhmmm", leget flyvemaskine, rost når han spiser mv. - til den helt store guldmedalje
Og det der med selv at åbne munden, er det ikke noget man gør helt automatisk 
Jeg har både lavet hjemmelavet og pulver - og han får også mad fra glas. Der er ingen forskel i hans måde at spise på, hvad end han får. Og så får han frugtmos på det meste - det kan han godt lide. Han er også helt tosset med most banan, så det får han lidt af hver dag. Det er desværre bare ikke godt at fylde ham med, jo. Hans system skulle nødig gå ned på det. Han kan nemlig ikke fordrage sveskemos, som vi til Simon altid blandede med bananen.
Måske jeg skal give ham noget at sutte på - skorper er nok en god ide. Jeg er jo overdrevet bange for at han får ting i den gale hals, men med skorper kan det vel ikke gå helt galt. Det prøver jeg...
Vi skal være ved vores læge om 40 min - spændende hvad hun siger idag. Heldigvis har min sp sagt, at hvis der er problemer med hende, så skulle hun nok ringe til hende..
Jeg ved i øvrigt ikke om han må få sovs endnu. Skal han ikke være 8 mdr for at måtte få alt?