Update på "jeg er landet..."

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

Munder

KaMa skriver:

Jeg tænker, at jeg bare må tage det i opløbet. Dog mærkeligt for før fredag havde jeg det godt. Dvs. kunne godt mærke, at jeg bevægede mig på en grænse.

Jeg har arbejdet med familiepleje samt psykisk syge. Jeg har set, hvad der sker med folk, når der bliver læsset for meget på. Så jeg SKAL reagere.

Det ændrer dog ikke på følelsen af total fiasko og følelsen af at det her bare aldrig bliver bedre! Jeg prøver at visualisere 3 årige børn med store smil, fredagsslik, Disneysjov og råhygge.

Måske jeg skulle glæde mig over, at jeg ikke også skal slås med en mand, som ikke ville hjælpe - jeg bruger nemlig meget tid på at tænke, at jeg går glip af den hjælp en mand kunne have givet. Det er jo bare ikke sikkert at virkeligheden var sådan, hvis jeg havde fået børn med en mand (og slet ikke med mit manglende held hos mænd!!).

Du må på ingen måde føle at det er en totalt fiasko. Det er da hårdt at få børn. Jeg synes det var hårdt med en og en mand der hjalp til, så jeg kan levende forestille mig det du går igennem.

Du er SÅ heldig, at dit bagland støtter og kan aflaste dig, det er da guld værd.

Jeg er sgu imponeret over dig, tænk at være alene om tvillinger, og så to dejlige eksemplarer der ikke kører samme rytme! Det må jeg tage hatten af for.

Jeg håber du kan få den hjælp et par timer om dagen. Det lyder som en rigtig god plan, at der kommer en og kører en lang tur med dem. Forhåbentlig gør de, at deres rytme bliver lidt mere ens om dagen og samtidig kan du bruge timerne på at få sovet lidt ud, så du er klar til kamp.

Du skal have et kæmpe cyperkram fra mig! Jeg er overbevist om, at du kommer ud på den anden side!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Vial

Endnu en gang stor tak til jer, der har skrevet de opmuntrende ord til mig. Det varmer og gør denne her krise lidt lettere.

I dag var vi til 5 ugers undersøgelse. Jeg fik talt med lægen. Hendes umiddelbare forslag var, at Alvin og Viola kunne blive indlagt på en børneafdeling et par dage, så jeg kunne få sovet ud!!  ØH, NEJ TAK!

Hun kunne godt se, at det var kaotisk og ret uholdbart. Heldigvis havde hun erfaring med at kommunen er gode til at hjælpe i sådanne situationer.

Jeg fik ringet til SP idag for at høre om hun havde talt med en sagsbehandler. Det gik lidt sløjt med det.. ihh. MEN hun tænker, at de begge skal hjem at besøge mig.

Deruodver så henviste hun til en bedstemor-ordning i kommunen, som jeg kan kontakte.

Dagens store glæde var, at begge børn stortrives. De har taget så flot på og er sunde og raske. Lægen var meget imponeret og sagde, at jeg var en rigtig god mor med sådan et par flotte børn, som var trygge og sunde. På 5 uger har børnene groet som følger:

Alvin fra 2700 gram til 4050 gram. 50 cm til 57 cm.

Viola fra 2454 gram til 3600 gram. 46 cm til 55 cm

Lige et par billeder af pomfritterne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. september 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Endnu en gang stor tak til jer, der har skrevet de opmuntrende ord til mig. Det varmer og gør denne her krise lidt lettere.

I dag var vi til 5 ugers undersøgelse. Jeg fik talt med lægen. Hendes umiddelbare forslag var, at Alvin og Viola kunne blive indlagt på en børneafdeling et par dage, så jeg kunne få sovet ud!!  ØH, NEJ TAK!

Hun kunne godt se, at det var kaotisk og ret uholdbart. Heldigvis havde hun erfaring med at kommunen er gode til at hjælpe i sådanne situationer.

Jeg fik ringet til SP idag for at høre om hun havde talt med en sagsbehandler. Det gik lidt sløjt med det.. ihh. MEN hun tænker, at de begge skal hjem at besøge mig.

Deruodver så henviste hun til en bedstemor-ordning i kommunen, som jeg kan kontakte.

Dagens store glæde var, at begge børn stortrives. De har taget så flot på og er sunde og raske. Lægen var meget imponeret og sagde, at jeg var en rigtig god mor med sådan et par flotte børn, som var trygge og sunde. På 5 uger har børnene groet som følger:

Alvin fra 2700 gram til 4050 gram. 50 cm til 57 cm.

Viola fra 2454 gram til 3600 gram. 46 cm til 55 cm

Lige et par billeder af pomfritterne.

Hold fast en flot vægtøgning på begge børn  

Og ja du er en skide god mor...glæder mig til at se dig og dem snart. Håber der kommer noget godt ud af den bedstemorordning og de andre ting der kan iværksættes...når kommunen får fingeren ud

Dejligt med ros fra lægen..de ser også ud til at trives stort  Nu skal vi bare også have dig til at trives...SÅ KØRER DET!!!

Anmeld

14. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

FANTASTISKE unger!!! Og jeg ved hvor meget bøvl jeg har haft med min den ene - MED en mand i huset, så du er i mine øjne en jernlady at du klarer det så flot og de stortrives!!!

Knus og kram

Anmeld

14. september 2010

Vial

dorthemus skriver:

Hold fast en flot vægtøgning på begge børn  

Og ja du er en skide god mor...glæder mig til at se dig og dem snart. Håber der kommer noget godt ud af den bedstemorordning og de andre ting der kan iværksættes...når kommunen får fingeren ud

Dejligt med ros fra lægen..de ser også ud til at trives stort  Nu skal vi bare også have dig til at trives...SÅ KØRER DET!!!

Det er bare total succeskriterie, når ens børn bliver store og fede

Nu skal jeg prøve at have natten alene - uden familie eller veninde. Har allerede kvalme, men vil klare det. Har sovet 2,5 time i nat og jeg fik 1 time og 40 min her i eftermiddag, så er ret frisk!

Vil prøve at gå i seng efter næste affodring. Prøver virkelig at køre maden sammen - det har resulteret i at de har spist som fugle i dag. Meen det kan de vist godt tåle. Håber natten bliver okay.

Anmeld

14. september 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Det er bare total succeskriterie, når ens børn bliver store og fede

Nu skal jeg prøve at have natten alene - uden familie eller veninde. Har allerede kvalme, men vil klare det. Har sovet 2,5 time i nat og jeg fik 1 time og 40 min her i eftermiddag, så er ret frisk!

Vil prøve at gå i seng efter næste affodring. Prøver virkelig at køre maden sammen - det har resulteret i at de har spist som fugle i dag. Meen det kan de vist godt tåle. Håber natten bliver okay.

Puha det er sørme heller ikke meget søvn  Lad og håbe det går fint i nat  

Bruger du egentlig nusseklude??

Jeg lægger en stofble, der dufter godt af mig, rundt om Runas ansigt så hun kan ligge og snuse og tygge lidt på den...det giver tryghed  Måske en idé?

Anmeld

24. september 2010

Loa

Hvor er du fedt at du råber op, og ikke bare ignorere problemet...... Stort til dig.....

Kan slet ikke forestille mig hvor hårdt du må have det.... Jeg syntes jeg har det hårdt, og jeg har kun én lille OG en mand til at hjælpe...... Det lyder rigtig godt at du har søde forældre der har mulighed for at hjælpe dig....

Havde jeg ikke selv en lille krævende bebs, kørte jeg gerne ud forbi dig og gik en tur med dine små så du kunne få en lang lur..... (kender dig dog ikke, så du ville nok også syntes det var lidt mærkeligt, hehe. Men det er jo tanken der tæller)

Håber snart det vender for dig, så du får lidt mere overskud og rigtig kan nyde dine små dejlige poder....

til dig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.