Hej igen tøser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. juli 2008

Mikkelmusen

Egentlig har jeg ikke så meget lyst til at skrive så meget på baby for tiden, men vil da i hvertfald lige dele min dag igår med jer.

Filuca klarede bare kirken super, der var lige et enkelt tidspunkt efter selve dåbsritualet at vi var nødt til at gå ud, men det var kun kortvarigt. Og så var der alle de mennesker der bare blitzede løs derinde, selvom jeg havde sagt de ikke måtte. Vi havde nemlig lavet en aftale med at der kun var en der tog billeder, og sådan ville præsten også helst have det.

Efter kirken tog vi hjemme og ved 12 tiden kom gæsterne lidt af gangen. Morten og min søster (bageren :) ) kørte ud og hentede kagen (billeder kommer om et par dage når jeg får dem). Jeg styrtede rundt og prøvede at få alle kvinderne ud af køkkenet!!! Hvorfor er det at selvom de prøver at være hjælpsomme så fungerer det bare ikke? Og vores køkken er så lille at når der stod 3 var det crowded. Nå men vi fik båret alle ting ud i haven, og spiste lidt mad, og derefter kage og kaffe. Filuca fik sin egen kage :)

Min mor var der ikke, og min far og konen + de 2 børn, valgte at køre lige efter kirken, fordi de skulle til jylland. De skulle have været afsted fredag, men valgte at vente for at se Filuca blive døbt. Så betænksom var min mor dog ikke. De kørte så vidt vides hjem fra ferie søndag aften, og mente ikke de kunne køre hjem en dag tidligere fordi der var nogen der skulle køre med dem og de skulle hjælpe med rengøring inden de skulle forlade sommerhuset.

Som i nok kan høre lyder jeg lidt bitter over min mor, og egentlig var vi jo begyndt at tale sammen, men hun har siden jeg genoptog kontakten til hende, lovet at komme forbi nogle gange. Men hun kom aldrig. Og hun ringede ikke afbud eller skrev en simpel sms. Idag ved jeg sågar at min søster er blevet hentet 500 meter herfra, men kom hun ind? Nej!!! Jeg troede bare at alt blev godt når jeg tog kontakten igen, men det kan jeg vist godt glemme. Hun har åbenbart sit eget liv uden mig nu. Det gør bare så skide ondt.

Nå men jeg brugte faktisk minimal energi på at forvente og tænke på om min mor kom eller ej. Så lidt kan jeg da kontrollere det.

Nå men til min far. Et par dage før dåben skriver hans kone til mig: "hej christina jeg vil bare lige høre om det er rigtigt at du er træt af at høre på mig hilsen heidi"

Nu ligger det sådan at min far er alkoholiker og når han er fuld skændes de, aldrig voldeligt, for sådan er han ikke. Men de skændes. Og når de skændes når han ikke er fuld, så skrider han og drikker sig fuld efterfølgende. Så han skal i sin fudlskab have sagt (for at irritere hende yderligere) at jeg var træt af at høre på hende. Mit svar var at hvis de skulle blande mig ind i deres skænderier hver gang (det er ikke første gang det sker), så gad jeg ikke se dem mere og slet ikke til dåben. For jeg var ligesom stresset nok over alt det der skulle gøres inden. Og så tage stilling til om jeg burde være ærlig overfor hende eller bare føje hende, det kunne jeg ikke overskue. Jeg fik så en undskyldning og forsøgte efterfølgenede at kontakte min far for at sige ham et par ting, men han tog ikke telefonen (klogt træk, for jeg kogte). Så på en måde var jeg glad for de valgte at køre efter kirken. Der er flere ting i det med min far, men så bliver det sgu for langt.

Men altså, jeg har jo ikke været her i noget tid, jo offside. Så jeg vil da lige forklare lidt. Meget af mit fravære skyldes dåben, men udover det så er der jo andre ting, som økonomi som har stresset mig gevaldigt. Så var der lige forholdet, som i forvejen var på kanten af afgrunden, og det hjalp barnedåbs-stress ikke ligefrem på, men nu har sgu fået gang i den igen. Har fået sex 3 eller 4 gange på en uge hvor det er normalt med 1-2 gange om måneden. Det var som om det lettede noget af det der stressede bagefter. Meget underligt.

Til jer der stadig læser, kan jeg fortælle at jeg har det fint nu, men er dog stadig ret ked af min mor. For endnu engang har hun skuffet mig og jeg satte forventningerne for højt da vi endelig snakkede sammen igen.

Til sidst vil jeg fortælle hvad Filuca fik i gave, for at det hele ikke skal være negativt.
Pink Pony Hoppedyr
?toilet-trappe?,
My First Set Caty fra BRIO

Lamaze stabelringe
barneskumstol fra jysk
lidt tøj
sparebøsse med lyd formet som en kylling :)
halskæde med hjertevedhæng
min første tand æske
pude med navn og fødselsdato
fotoalbum
tandbørste
legetøjopbevaring (sådan en net-ting med 3 rum til at hænge i loftet)
et par bamser
og lidt penge

Tak til jer tøser der læste det hele, og tak til jer der har bekymret sig om mig.

Jeg kan ikke love jeg skriver så tit som før endnu, men der er jo masser af andre indlæg at skrive i til jer.

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2008

Marco2

Hej Christina.

Håber I har haft en dejlig dag, på trods af alle familieudfordringerne.

Tænker meget på dig, og håber du er ok.

AG

Anmeld

21. juli 2008

Susan1978

Hej Hunni.

dejligt at høre fra dig.. og at det går lidt bedre.

kan godt forstå at du stadig er vildt ked af det med din mor. Det ville vi alle være.

det lyder trods alt til at i havde en god dag og sikke nogle lækre gaver filusen har fået.

glæder mig til du er tilbage igen..

Knus Susan

Anmeld

21. juli 2008

Kaufie

Først: Stort tillykke med dåben! Dejligt den nu er overstået eftersom det da vist har stresset dig en del.

Puha, det er da en træls situation - både med din far og hans kone og med din mor - jeg forstår fuldt ud du er bitter og skuffet på din mor. Det må have været hårdt for dig at genoptage kontakten (selvom jeg ikke helt er med i jeres forhistorie) - så derfor bider det endnu hårdere at blive svigtet endnu en gang.

Hvis man så bare kunne sige, at man er ligeglad med de mennesker, der åbenbart ikke tænker på ens følelser og ikke værdsætter hvad de har (en skøn datter og barnebarn) - men der er bare noget med at blod er tykkere end vand. Og specielt efter man selv er blevet mor, så fatter jeg simpelthen ikke de mødre, der ikke er der 110% for deres børn - eller bare er interesseret i at være en del af deres liv.

Nå, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige - kan ikke råde dig på nogen måde - og det er jo heller ikke det du beder om. Lidt kærlighed mellem dig og manden - det er da et positivt skridt - og ja, sex er rigtig godt mod stress - og også nødvendigt for at holde liv i gnisten - så held og lykke med at få flammen til at blusse op igen....(L)

Knusere

Mette

Anmeld

21. juli 2008

Loggidut

uuuuha da sødeste ven!

kan du lige smide en bombe!

jeg starter fra en ende af...STORT TILLYKKE MED DIN DEJLIGE DATTER!
og hvor er det bare dejligt det er overstået...ik? (L)

din mor....>( jeg har sagt det før og gentager meget gerne mig selv...NU MERE DU RØRE VED LORT, NU MERE LUGTER DET, OG FANDME OM IKKE MAN OGSÅ BLIVER GRATTET IND I DET!
hvad er det lige med hende, og hvorfor har hun lige den evne til at flyve dig op over skyerne og så droppe dig igen?
jeg fatter det ikke, og jeg fatter ikke at hun kan få sig til det, at du følger trop på det, og bliver ved med at tro på bedring er jo klart, men som mor skal hun sgu behandle dig ordentligt...ark, nej jeg stopper det her, for jeg koger bare over det!

Hmmm din far har du så aldrig fortalt om før....ikke til mig ihvertfald, men jeg er nu ret stolt over at du evnede at give svar på tiltale...når man i forvejen står og er presset er det bare ikke sådan en besked man vil have...en sms med tilbud om hjælp til at blive færdig havde været bedre! men det kan jeg jo sagtens sidde her og sige.

Jeg er glad for at morten og dig er ved at finde bølgegangen igen, for som jeg også sagde, så kan dit svingende humør jo sagtens gøre sådan at at han bliver bange/nervøs for hvordan han skal tackle det...?

jeg syntes ihvertfald at det er flot i er kommet hertil, og har overlevet det sammen. så skrub hen til din mand og fortæl ham at han og filuca er de eneste i verden som i virkeligheden er vigtig for dig...for de andre er vist ikke nogen der er med til at gøre dig glad!

og sikke gaver...de er dælme flotte.

søde hunni, jeg glæder mig til du er ordentlig tilbage, så længe du lover at du ikke forlader os for good! (L)

Anmeld

21. juli 2008

ka li ja

hej søde

dejligt du er her igen:) har savnet dig

jeg ved slet ikke hvad jeg kan skrive til det med familien.. udover at enhver med et hjerte ville blive kede af sådan en opførsel..
og oven i alt muligt andet, så kan jeg sgu godt forstå du har haft det hårdt!!
men dejligt at hører det går bedre der hjemme(L)tænk engang hvad sex kan gøre...mn tror jo det er løgn.. men det er en basal ting vi alle har brug for:D

dejligt det ellers gik godt, og sikke da en masse fine ting lille trolden fik. jeg glæder mig til at se billeder af hvor fine i var:D

knuser fra mig, og også et bette klem fra arthur;)(H)

Anmeld

22. juli 2008

Mikkelmusen

Tak for jeres søde svar. Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre uden jer :)
I er der jo altid når man mangler jer (L)
Knus(H)

Anmeld

22. juli 2008

BellaT

Hejsa.

Tillykke med Filucas dåb:D. Og hold da op, nogle skønne gaver hun har fået!

Jeg synes som de andre at det er helt utroligt, at en mor kan opføre sig sådan overfor sit eget barn. Du fortjener så meget mere end hendes egoistiske opførsel.
Jeg har en svigerfamilie som minder rigtig meget om din familie. Så kender det godt. Det er selvfølgelig ikke det samme, da det ikke er min mor der opfører sig sådan. Kun min svigermor, som intet betyder for mig. Men jeg bliver ked af det på Phillips og min kærestes og min svigerindes vegne.
Nå, men jeg raser bare lidt over uduelige mødre.
Håber at du stopper med at regne med hende. Ved godt det er stort set umuligt, men du er da på vej, når du ikke lader hende ødelægge Filucas dag. Det er rigtig flot!:)

Det er jo hendes tab. En datter og et barnebarn. Nøøørj, hun er dum!8( Ja altså, undskyld.:S

Knus fra Helle...(H)

Anmeld

22. juli 2008

Ny mor

Kære Mikkelmus

Tillykke med datteren med det smukke navn (L) Godt i havde en god dag, trods alt!

Puhh, hvor har du meget at bøvle med for tiden...æv, fatter ikke din mor....(?)

Håber du snart får overskud til at være lidt mere med herinde - savner din skarpe detektivhjerne :P

(H) Birgitte

Anmeld

22. juli 2008

ivfmarie

Du ved hvor vi er hvis du har brug for at læsse af!

Jeg syns du er så ufattelig stærk - og jeg ved godt du selv føler det modsatte sommetider.. men hvor mange på din alder kan lige "prale" af at have ligeså mange problermer som du, og så alligevel have det humør og det overskud som jeg da trods alt kan mærke stråle ud af dit indlæg!

You go girl! Og du er velkommen lige præcis når det passer dig . både off og on!

(H)Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.