Formiddagslur ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.992 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. juli 2008

Anja

Hvor mange af jeres små poder sover stadig formiddagslur ? Og hvor lang tid sover de, når de sover om dagen ??

Elias skal jo starte i dp 1. august og dpmoderen vil gerne, at han enten ikke sover formiddag eller i al fald er vågen kl 9 - 12.

De sidste to dage har jeg forsøgt at droppe formiddagsluren, hvilket er gået okay, men han er også først vågnet kl 7.30 og så er han kommet ud 11.30 -12.00 og faldet i søvn inden for 2 minutter og sovet godt 2 timer.

Han har været lidt mere pylret i løbet af formiddagen, så jeg er meget i tvivl om, hvorvidt han er klar til at slippe formiddagsluren. Jeg kan bare ikke rigtigt se, hvordan han skal nå at sove, hvis han vågner efter kl 7 og skal nå at sove og derefter være vågen igen kl 9 .... ????

Hvad gør I ?/ jeres dp ??

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2008

ivfmarie

Her har vi lige cuttet formiddagsluren...

Det har altid været planen at det kun var til hen blev 1 år at han skulle sove til formiddag ved dp. Nu har vi ferie, og sover liiidt længere og derfor er det nemmere at droppe luren, men vi regner med at når han starter igen om 3 uger, så er det helt naturligt for ham ikke at sove formiddagslur længere.

Før passede det fint med luren hos dp - vi afleverede ham kl 7, han blev puttet senest 8, og sov til senest 8.45. og så var han klar til fis og ballade med de andre unger kl 9.

Sjovt nok er eftermiddagsluren også sløjfet i samme omgang... sikkert fordi han sover lidt længere til middag nu. Men han er eddermame også træt kl 18 nu - igår faldt han i søvn mens han spiste aftensmad!

Marie - der savner Maltes formiddagslur... det gav lidt ro til mor ;)

Anmeld

20. juli 2008

Anja

ivfmarie skriver:

Her har vi lige cuttet formiddagsluren...

Det har altid været planen at det kun var til hen blev 1 år at han skulle sove til formiddag ved dp. Nu har vi ferie, og sover liiidt længere og derfor er det nemmere at droppe luren, men vi regner med at når han starter igen om 3 uger, så er det helt naturligt for ham ikke at sove formiddagslur længere.

Før passede det fint med luren hos dp - vi afleverede ham kl 7, han blev puttet senest 8, og sov til senest 8.45. og så var han klar til fis og ballade med de andre unger kl 9.

Sjovt nok er eftermiddagsluren også sløjfet i samme omgang... sikkert fordi han sover lidt længere til middag nu. Men han er eddermame også træt kl 18 nu - igår faldt han i søvn mens han spiste aftensmad!

Marie - der savner Maltes formiddagslur... det gav lidt ro til mor ;)

Elias har ikke sovet mere end 2 lurer siden han var ganske lille. Problemet for mig omkring dp og formiddagsluren er bare den, at jeg jo ikke lige afleverer kl 7 .... har nærmere tænkt at aflevere ca kl 9 hver dag. Før det første går jeg jo hjemme og for det andet kommer jeg til at stå alene med aflevering/hentning af begge drenge samtidigt med at jeg snart har den lille også. Jeg kan simpelthen ikke lige forestille mig at kunne være SÅ tidligt ude af døren :S:)) Min mand tager ofte på job kl 6, så han kan jo ikke lige smide en eller to af på vejen ....

Anmeld

20. juli 2008

ivfmarie

Jamen hvis Elias sover til ca 7, så tror jeg heller ikke han har behovet for en formiddagslur længere.. deres behov mindskes jo efterhånden.
Det har faktisk været forbløffende nemt at droppe luren.. der er en lille krise ved 9.30 tiden, men så kommer der bare ekstra tryk på underholdningen :D og så går det igen... Men det er på hovedet i vognen senest 11.30 - ellers falder han i søvn midt i maden! 8D

Anmeld

20. juli 2008

Anja

Normalt vågner Elias kl 6.15 .... men lige i disse dage er den 7.30, så derfor har jeg valgt at prøve at droppe formiddagsluren. Tænker at det jo kan være, at hvis han får den time mindre om dagen, så sover han måske fortsat den time mere om morgen/natten.

Synes også det ville være skønt at slippe for formiddagsluren, for det er noget mere fleksibelt uden den, hvis man skal noget eller har gæster tidligt.

Sjovt nok har han spist mere frokost disse to dage - tror han er for træt til at sidde og fedte med det, så han overgiver sig bare og spiser :P

Anmeld

20. juli 2008

ivfmarie

Anja skriver:
Sjovt nok har han spist mere frokost disse to dage - tror han er for træt til at sidde og fedte med det, så han overgiver sig bare og spiser :P

Heh... :D Det samme her. Åbn, guml, slug, åbn ect ect.. ikke en masse madballade længere - skønt!

Anmeld

20. juli 2008

Lise

Simon kan helt sikkert ikke undvære formiddagsluren endnu. I vuggestuen sover han ca halvanden time om formiddagen, og så en times tid om eftermiddagen. Herhjemme i weekenden sover han ca 2-2½ time om formiddagen, og så en times tid om eftermiddagen.

Anmeld

20. juli 2008

Marco2

Em kan helt sikkert ikke undvære sin formiddag. Hun sover ca 1 1/2 time om formiddagen og det samme om eftermiddagen.

Da min SP var her for 14 dage siden spurgte jeg til hvornår man bør droppe formiddag, og hun anbefalede faktisk at de omkring 1 år fik 3 lure. En formiddag, en eftermiddag og så et powernap sidst på eftermiddagen så ungen ikke falder i søvn i tallerkenen. Hun anbefalede at vi ikke skar ned til én lur før hun var 1 1/2 år.

AG - med baby sovende i barnevognen

Anmeld

20. juli 2008

Helle30

Sofie holder max 3 timer efter hun er stået op. Vi står som regel op ved 06 tiden, så hun er nød til at have en pause ved 9 tiden i barnevognen. Jeg er enig med dp'en om, at den lur cutter vi, når hun er klar. Der har været enkelte dage, hvor der simpelthen har sket alt for meget sændende i dp'en til, at hun kunne være træt, men ellers lades hun sove en times tid mellem ca. 9 - 10. - Helle

Anmeld

20. juli 2008

ivfmarie

Lise og Marco... sover jeres unger så ikke om middagen?

Malte plejer at få tre lure på sammenlagt ca 4½-5 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.