Alvin og Viola 1 måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.298 visninger
34 svar
0 synes godt om
9. september 2010

Vial

Så sidder jeg her og gennemlever, hvad der skete for præcis en måned siden.

Her kl. 2230 var jeg lige ankommet til fødegangen.. suk... Det er bare så vildt at tænke på.

Tiden er fløjet afsted. Jeg har så rygende travlt. For det meste er jeg lykkelig helt ned i storetåen og forstår slet ikke, hvor velsignet og heldig jeg er: To lækre, sunde og raske børn!

Et par gange har jeg ramt muren. Det er primært, når søvnunderskuddet bliver for stort, og der er to børn som kræver mig... og jeg ikke har været ude i verden et par dage. Så kan jeg næsten ikke klare det.

Alvin og Viola er to meget forskellige børn - både af udseende og sind.

Alvin har taget knap et kilo på siden sin ankomst for en måned siden. Han er oppe på 3600 gram!! Han er så rolig og mild. Skriger meget forsigtigt, hvis det virkelig brænder på. Han sover, spiser og skider som en drøm - kun med ganske lidt mavekneb. Han er mors dreng - og han elsker at putte på min mave, når tiden er til det.

Viola har taget ca. 750 gram på siden sin ankomst. Hun vejer 3200 gram. Hun er så smuk en lille pige. Hun er fyldt med lyde. Hun vågner gerne i et højt hyl, når sulten har meldt sig. Hun slås desværre en del med maven.

Alt i alt er det nogle lette børn, synes jeg. Den største udfordring er min samvittighed. Jeg har bare ikke nok timer i døgnet til at ordne hjem, lave flasker og nusse børn. Så tit må de bare ligge og falde i søvn selv.. pyhh, det er svært. Heldigvis har de hinanden - og så længe de ikke græder, så er de jo okay.

Til slut vil jeg lige vedhæfte et par billeder. Det næstsidste billede er det syn, der møder mig, når jeg vågner om morgenen, så kan man da ikke være andet end lykkelig

Det allersidste billede er af min tvillingsøster og jeg. Min søster ligger bagerst. Viola ligner hende rigtig meget - og Alvin ligner mig. Ved ikke om I kan se det?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

twinboys

Åhhhh ja som moar til tvillinger smelter mit hjerte når jeg ser billeder af andre tvillinger også...

Hvor er de bare skønne og endnu en gang tillykke med de lækre pusser...og tillykke med 1mdr. dagen...

Majbritt

Anmeld

9. september 2010

LISBETH:-)

Hvor er de altså bare alt for søde

Dem har du lavet godt

Anmeld

9. september 2010

Laulund87

Åh De ser bare ud til at være så tætte

Anmeld

9. september 2010

dorthemus

Hva dælen Karina, er du på!!!

Århhh de er dejlige...glæder mig til at lære dem at kende når du får overskud til gæster..Runa og jeg skal nok være stille og klare os selv

Anmeld

9. september 2010

dorthemus

Og ja hvor dine gener skinner igennem...heldige dig

Anmeld

9. september 2010

Sasja77

Nuiii hvor er de altså bare søde! Og sikke fantastiske navne, er helt vild med dem begge! De klinger godt

Anmeld

9. september 2010

grinny

Hvor er de bare skønne, og er der virkelig allerede gået en måned? Hold da op hvor tiden flyver afsted!

Anmeld

9. september 2010

Vial

dorthemus skriver:

Hva dælen Karina, er du på!!!

Århhh de er dejlige...glæder mig til at lære dem at kende når du får overskud til gæster..Runa og jeg skal nok være stille og klare os selv

Er det ikke lidt meget at forlange af Runa, at hun skal være stille

Jeg glæder mig også til at jeg får overskud til at ses.

I dag har jeg måtte afvise tvillingehjælp! Noget der hedder Home-start, som jeg kontaktede da jeg var gravid har kontaktet mig og spurgt, om de kunne sende en frivillig ud og hjælpe!! Tænk, jeg kan simpelthen ikke overskue det. Det vigtigste er jo at få søvn, når det kan lade sig gøre, så jeg kan klare dagens opgaver. Så det er vildt stressende, hvis der skal komme en person på et bestemt tidspunkt fast.

Til gengæld så nyder jeg det impulsive. Min søster var forbi med ny kæreste for et par dage siden. Det endte med at de hang ud her i flere timer og det var så hyggeligt - men det passede bare lige ind i programmet.

Håber, at jeg kan være impulsiv den 26. sep  OG 10/10-10 kl. 10

Anmeld

9. september 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Er det ikke lidt meget at forlange af Runa, at hun skal være stille

Jeg glæder mig også til at jeg får overskud til at ses.

I dag har jeg måtte afvise tvillingehjælp! Noget der hedder Home-start, som jeg kontaktede da jeg var gravid har kontaktet mig og spurgt, om de kunne sende en frivillig ud og hjælpe!! Tænk, jeg kan simpelthen ikke overskue det. Det vigtigste er jo at få søvn, når det kan lade sig gøre, så jeg kan klare dagens opgaver. Så det er vildt stressende, hvis der skal komme en person på et bestemt tidspunkt fast.

Til gengæld så nyder jeg det impulsive. Min søster var forbi med ny kæreste for et par dage siden. Det endte med at de hang ud her i flere timer og det var så hyggeligt - men det passede bare lige ind i programmet.

Håber, at jeg kan være impulsiv den 26. sep  OG 10/10-10 kl. 10

Nej Runa er sgu så nem...hun får bare en babs i munden  Den er straks værre med moren, hun kan sgu ikke holde sin kæft så længe ad gangen

Glæder mig også til at ses der...saaaavner dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.