hvor meget vejede jeres fortidlig født..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

anna-jonas

Min lille Ida er født i uge 35+1 ved semi-akut kejsersnit p.g.a mindre liv. Hun vejede 2870 g. og målte 49 cm. Vi var indlagt 10 laaaaange dage p.g.a blodsukkerproblemer og gulsot.

Hvis du har mange plukveer, der niver..............så skal du altså lige ringe til FG, så du evt. kan komme ind og blive vurderet. Det er nemlig af største vigtighed, at du evt. kan nå at få lungemodnende medicin, da det gi'rbaby en bedre chance for at overleve, når det er så tidligt.

De bedste ønsker for dig.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

jacqueline84

Jeg fødte Leonora 2 mdr før tid. Hun vejede 1870.

Anmeld

4. oktober 2010

anne2009

Min vejede 1700g uge 34... udskrevet til min termin, tror vejede 2500g

Anmeld

16. november 2010

TwinsQ

Fik taget mine drenge ved kejsersnit i uge 26+1, hvor de vejede 905 og 1066.. De tabte sig ned til 700 og 750 ca.

Den første mdr. lagde vi på Skejby og nu ligger vi i Herning..

Anmeld

16. november 2010

Lusi

Luna blev født 5 uger før tid, men vejede alligevel 3050, så det var en flot vægt. Er så fordi jeg har sukkersyge og dermed bliver børnene bare større.

Vi blev udskrevet efter næsten to uger, men var til dels også pga. mit blodtryk, faldt meget nogle gange. Luna blev udskrevet med sin fødselsvægt og mig -17 kg ;-D

Anmeld

14. december 2010

merete31

Hjalte blev født uge 29+5 og vejede 1690 g og målte ca 40 cm. Han var en basse, sagde de i Skejby - selvom jeg syntes, han var det mindste lille myr.

Vi blev udskrevet efter 7 uger - og han vejede vist 2300 g.

Anmeld

16. januar 2011

BellaCiinea

sweetypie skriver:

Min datter blev født 35+6 og vejede 3320 gram og målte 50 cm

Så det er 1 mdr for tidligt og vi var indlagt 10 dage på neo, hvor hun lå 2 dage med cpap og sonde etc.

Puhh... Men hun er stor og stærk i dag!

Stor basse alligevel =)

Jeg er selv født 3 uger.... for "sent", og vejde 2950gr. og var 51cm.....

Anmeld

25. januar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har født 2 drenge for tidligt.. Victor er født 11 uger fortidligt og vejet 1461g.. røg ned på 1300g

Og har fik jeg mathias for lidt over 6mdr siden.. født  i uge 25+0.. vejet 705g.. røg ned på 640g.. Har haft svært ved at tage på og lige nu kæmper vi også med maden... men begge har haft et godt forløb uden komplikationer..

Victor fik ingen infektioner, mens mathias havde 2..

Jeg blev udskrevet efter 6 uger med victor og 13 uger med mathias...

Anmeld

25. januar 2011

Hvem?

vingummibamse skriver:

hvornår blev jeres fortidlig fødte født.. og hvor meget vejede de da de blev født..

og hvor meget vejde de da i fik lov til at tage hjemm

Hjalte er født i uge 34+5 og vejede 2550 g og var 47 cm, vi udskrev os selv med sonden efter 11 dage og gik til kontrol hver 2. dag en uge efter hvor vi så endelig blev udskrevet

Anmeld

25. januar 2011

Lou87

vingummibamse skriver:

hvornår blev jeres fortidlig fødte født.. og hvor meget vejede de da de blev født..

og hvor meget vejde de da i fik lov til at tage hjemm

Jeg blev sat igang da jeg var 36+2..
Der havde jeg to gange forinden været indlagt pga smerter i maven - eventuelle plukveer.. Det ku de ikk sige.
Men de valgte og sætte mig igang fordi de mente jeg muligvis havde svangerskabsforgiftning og barnet ville overleve fint.

Hun var 2650 g og 48 cm.
Hun tabte ca 200 g og tog efterfølgende bare på igen, så vi fik lov og tage hjem 5 dage efter. Men størstedelen af grunden til vi lå der var pga mig, da jeg tabte 2 liter blod efter fødslen.
Så jeg måtte spørge om "lov" til og komme hjem Gad ikke mere.
Men vi fik så lov og tage hjem, bare vi kom igen 2 dage efter til kontrol for min blodprocent samt blodtryk og hendes vægt.
Og det hele var fint - eller jeg sku dog forsætte med mine blodtrykspiller. Men ellers alt fint..

Frygter du selv og føde for tidligt eller har du prøvet det siden du spørg ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.