hvor meget vejede jeres fortidlig født..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

mommyforone

Jeg fødte i uge 28+2 en lille pige som vejede 1310gram og 41cm, tabte sig dog ned til 1089gram indenfor de første par dage.

Jeg var indlagt 9uger før jeg fik hende da jeg gik i fødsel i uge 19+1, men hun blev skubbet op og jeg fik en tråd syet om livmoderhalsen og så lå jeg med benene oppe og hovedet ned i de 9 uger, men så kunne hun ikke vente længere

Hun var indlagt 9uger efter fødslen og vejede 2900gram og 50cm da vi blev udskrevet.

Idag er hun 3år og har ingen tegn på mén eller andet, vejer 14kg og 97cm og starter i børnehave om 2uger

Hun er et sant mirakel. Da jeg kom ind med veer i uge 19+1 og var åbnet 3cm og hun hang halvvejs ude, var der ingen der troede jeg fik et levende barn med mig hjem. Men det gjorde jeg, i dén grad!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

MaliksMor

Malik blev født en månede for tidligt dvs i uge 35+1

han vejede 1700g, og tabte 60g.
og han var 43cm lang.

Vi lå indlagt på neo to uger, og kom hjem på prøve weekend også
mandag skulle vi op og tjekke at han forsat tog på, og det gjorde han heldigvis.

malik vejede 1900g da vi tog hjem.

Anmeld

10. september 2010

Snartmortiltre

Jeg fødte Noah i uge 35+4 ved semiakut kejsersnit. Han vejede 1825 og var 42 cm lang. Vi lå 13 dage på neonathal dvs lå først sammen de sidste 5 dage da jeg skulle have observeret mit blodtryk. Fik nemlig konstateret svangerskabsforgiftning lige før fødslen. Men jeg kunne besøge ham lige så tosset jeg ville, så jeg sad dernede det meste af dagen. Han vejede ca 2300 da vi blev udskrevet og suttede selv ved brystet uden problemer. I dag er han en stor knægt på 4 år der allerede nu nægter at blive kaldt for lillebror da han skal være storebror til februar/marts næste år. Han har tilsyneladende ingen men af den lidt hårde start men det vil nok først rigtigt vise sig når han kommer i skole om der er tilstødt indlæringsvanskeligheder af nogen art.

Anmeld

10. september 2010

FruEllingsen

vingummibamse skriver:

hvornår blev jeres fortidlig fødte født.. og hvor meget vejede de da de blev født..

og hvor meget vejde de da i fik lov til at tage hjemm

Marcus er født 33+3 og vejede 1465 cm, og målte 41 cm.

vi fik lov til at komme hjem på overlov da han var lige knap 1 måned. og så var vi lige inde til kontrol et par gange inden vi blev helt udskrevet

Anmeld

10. september 2010

4xGreve

hvornår blev jeres fortidlig fødte født.. og hvor meget vejede de da de blev født..

og hvor meget vejde de da i fik lov til at tage hjemm

Daniella er født i uge 26+1 og hun vejet 970 g. og målte 35cm hun tabte sig til 744 g på et par timer og vejet 1868 da vi fik hende med hjem i uge 35 (mener jeg det var)

Anmeld

25. september 2010

lillemunk

twinboys skriver:

Mine drenge blev født 3½ mdr. for tidligt... dvs. i uge 25+0 med en fødselsvægt på:

Oliver 805gram

Alexander 669gram tabte sig dog til 607gram

Majbritt

Ihhhhh hvor jeg bare syntes at sådan nogle bitte bitte små nogle er dejlige...

Anmeld

25. september 2010

Corn

Andreas er født 36+0.

Han var i super form og vejede 3250 gr og var 49 cm lang. Vi lå til obs 48 timer på barselsgangen og var to dage på patienthotel.

Anmeld

25. september 2010

3xM

Jeg har gennem hele graviditeten været i risiko for ´for tidlig fødsel, fødte gudskelov først i 37+4 Milas-Kian på 2200 gram som tabte sig til 2100 så glad for han blev så længe som han gjorde...

han havde lidt prob. med BS og holde på varmen vi kom hjem efter 4 dage med kontrol tider på sygehuset...

Anmeld

26. september 2010

Mama2980

Dina er som sådan ikke født for tidligt, hun er født i uge 37. Men pga lav fødselsvægt bliver hun betragtet som præmatur. Hun vejede 2550 g. og var 49 cm. Dagen efter havde hun tabt sig til 2400 g. og det var den dag vi tog hjem.

I dag vejer hun 10 kg. og er 80,5 cm lang og hun bliver 2 år i næste måned. Og så har hun nedsat immunforsvar og umodent tarmsystem.

Anmeld

26. september 2010

twinboys

lillemunk skriver:

Ihhhhh hvor jeg bare syntes at sådan nogle bitte bitte små nogle er dejlige...

Smiler tak tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.