hmm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.851 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. september 2010

lykke mus

jeg er lidt pinlig ved det her men nu spørg jeg alligevel.

er det nomalt at sæden ryger ud igen efter sex.. bliver der overhoved noget tilbage ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

flower skriver:

jeg er lidt pinlig ved det her men nu spørg jeg alligevel.

er det nomalt at sæden ryger ud igen efter sex.. bliver der overhoved noget tilbage ..

ja det er fuldstændig normalt... og ja der bliver også noget oppe...  faktisk kan sæden leve 4 - 5 dage deroppe

Anmeld

9. september 2010

lykke mus

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det er fuldstændig normalt... og ja der bliver også noget oppe...  faktisk kan sæden leve 4 - 5 dage deroppe

men vi skal jo heller ikke bruge ret meget

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Sæd er en fortættet masse som bliver ekstra flydende når den kommer i berøring med kropsvarmen.

Faktisk skal den helst opbevares køligt, så længe den er på "lager", det er derfor "sædbanken" ligger yderligt hos mændene, men for at booste energieen hos sædcellerne og nedsætte modstanden, har den så den evne, at blive helt vandagtig, når den først er kommet indenbords i varmen.

De fleste kvinder, om ikke alle, oplever at det løber ud igen ret hurtigt efter samleje, men som før nævnt, så bliver der altid noget tilbage, og det er rigeligt, under normale omstændigheder, til at finde frem til ægget. Hvor meget der så lige løber retur, er forskelligt fra mand til mand, idet hans gennemsnits portion varierer. Og bemærk, at størrelsen af hans portion eller hvor flydende den er, INTET har at gøre med hvor mange sædceller, der rent faktisk er i portionen. Mange mænd og kvinder tror dette, og især mænd kan have en fix ide om at de er mindre fertile and andre mænd, fordi deres "klat" er mindre. Men det har det altså ikke.

En god ide er altid at gå på toilettet efter samleje og lade det løbe ud, som vil løbe ud og også at få tisset af. Mange mænd, for ikke at sige alle, har uden de selv ved det, en mængde bakterier siddende i urinrøret, og disse kommer med ud sammen med sæden, som igen kan forårsage gentagne blærebetændelser hos kvinden. Når kvinden tisser vil eventuelle indtrængne bakterier i urinrøret blive skyldet ud, og derved forebygge en blærebetændelse. Så husk lige det piger.

Kærligst

Sussie

Anmeld

9. september 2010

Moar2011

SussieThyssen skriver:

Sæd er en fortættet masse som bliver ekstra flydende når den kommer i berøring med kropsvarmen.

Faktisk skal den helst opbevares køligt, så længe den er på "lager", det er derfor "sædbanken" ligger yderligt hos mændene, men for at booste energieen hos sædcellerne og nedsætte modstanden, har den så den evne, at blive helt vandagtig, når den først er kommet indenbords i varmen.

De fleste kvinder, om ikke alle, oplever at det løber ud igen ret hurtigt efter samleje, men som før nævnt, så bliver der altid noget tilbage, og det er rigeligt, under normale omstændigheder, til at finde frem til ægget. Hvor meget der så lige løber retur, er forskelligt fra mand til mand, idet hans gennemsnits portion varierer. Og bemærk, at størrelsen af hans portion eller hvor flydende den er, INTET har at gøre med hvor mange sædceller, der rent faktisk er i portionen. Mange mænd og kvinder tror dette, og især mænd kan have en fix ide om at de er mindre fertile and andre mænd, fordi deres "klat" er mindre. Men det har det altså ikke.

En god ide er altid at gå på toilettet efter samleje og lade det løbe ud, som vil løbe ud og også at få tisset af. Mange mænd, for ikke at sige alle, har uden de selv ved det, en mængde bakterier siddende i urinrøret, og disse kommer med ud sammen med sæden, som igen kan forårsage gentagne blærebetændelser hos kvinden. Når kvinden tisser vil eventuelle indtrængne bakterier i urinrøret blive skyldet ud, og derved forebygge en blærebetændelse. Så husk lige det piger.

Kærligst

Sussie

min mands sæd er meget klumpet, så det kommer også ud i en stor klump, er der så noget der blir tilbage?

Anmeld

9. september 2010

Happiness

SussieThyssen skriver:

Kærligst

Sussie

Jeg har hørt at hvis man prøver at blive gravid, at man helst skal vente noget tid inden man "tisser af"

Lå så sent som igår og ventede i 20 min, før jeg gik på toilet... Og skulle baaarreee sååaaann tisse Min kæreste syntes jeg hvor yderst underholdende...

Men rart at lige få svar på, så mine øjne ikke behøver løbe i vand næste gang

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Ork ja, du kan være ganske rolig, der er masser af haletusser tilbage også selvom den er klumpet.

Og ellers kan du jo lige vente en halv times tid med at gå på toilettet, så det får lov at virke lidt og blive opløst lidt bedre, hvis du altså gerne vil være gravid.

Kærligst

sussie

Anmeld

9. september 2010

Moar2011

ville rigtig gern være gravid .. og har sørme os ægløsning idag

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Jamen så er det jo bare på med vanten (og lillefar) *fniis*

Kærligst

Sussie

Anmeld

9. september 2010

Moar2011

- Lige præcis.

men nøøøj jeg troede ikk æg-løsning kunne gør så Oooondt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.