Jeg bryder lige ind.
Bor lige nord for Nyk. og "kender" faktisk allerede Rakel og Lisbeth. Jeg vil rigtig gerne være med til et baby/børn-arrangement.
Er uddannet lærer og har undervist i 10 år. Efter min sidste barsel valgte jeg at holde 1/2 års orlov u. løn, for at passe vores yngste hjemme ifm. en udredning for væksthæmning, og ved forårets sparerunde (den med de 1090 afskedigede lærere) blev jeg én af dem. Jeg har undervist på verdens bedste skole med verdens lækreste unger, og jeg er SÅ ked af at den tid er slut. Omvendt har jeg det somom, jeg har fået lov at komme ud af buret, før de lukkede løverne ind, og sådan føler mange af mine afskedigede kolleger det også. Det er overhovedet ikke morsomt at være tvunget til at levere minimumsydelsen overfor børn, man holder rigtig meget af. Det er mine tilbageblevne kolleger hensat til.
Jeg har intet med Idestrup at gøre, men jeg er forfærdet over, at man vælger at lukke en landsby på den måde. For det er dét, det kommer til at betyde. Skolen er det eneste sted, man ikke kan undgå sin nabo. Den er omdrejningspunktet for al social kontakt i en lille by som f.eks. Idestrup.
Jeg er så hidsig over alle de besparelser, der sker lige nu over hele linien, og naturligvis også over de seneste for Guldborgsund kommune, som kommer til at gå ud over min familie og mine børn. De kan få mine 500 kr. i skattelettelser pr. måned lige i nakken fra i morgen af, hvis bare det hér spare- og nedskæringsvandvid vil stoppe. Jeg har aldrig bedt om den skattelettelse, jeg har ikke stemt idioterne ind, og jeg bliver voldelig, hvis de vinder næste valg igen.
Dét var måske et sidespring
- kom bare lige helt op og køre....
Lige nu er jeg i gang med en pædagogisk diplomudd. i specialpædagogik, så jeg disponerer rimeligt frit over min tid. Når jeg gerne vil mødes med jer, er det også fordi, jeg f... har gået herhjemme på gården (ja - bor på en bondegård ude på marken) de sidste 2 år, og jeg savner noget voksenkontakt.
Og slutteligt; Sorry Lisbeth, at det gået mig forbi, at I har fået én mere, tillykke! - også til dig Rakel. Jeg anede ikke, at du er gravid. Sig til, hvis du mangler tøj (pige). Selv hvis vi skal have én mere, har vi for meget.
- Helle