Veninder fra falster søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

sweetypie

Hej piger, undskyld jeg braser ind i jeres tråd

Men jeg faldt lige over at skolen i Idestrup skal lukkes? Er det Krogløvskolen?? Det kan da ikke være rigtigt? Jeg har selv gået der, bor dog i Jylland nu, så det virker lidt mærkeligt hvis det er den der skal lukkes, men der er ikke så mange andre skoler der jo!

Hvor skal Idestrup-børnene så hen og gå i skole?

Hvornår skal den det? 1000 spørgsmål, sorry, men er lidt rystet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

LISBETH:-)

sweetypie skriver:

Hej piger, undskyld jeg braser ind i jeres tråd

Men jeg faldt lige over at skolen i Idestrup skal lukkes? Er det Krogløvskolen?? Det kan da ikke være rigtigt? Jeg har selv gået der, bor dog i Jylland nu, så det virker lidt mærkeligt hvis det er den der skal lukkes, men der er ikke så mange andre skoler der jo!

Hvor skal Idestrup-børnene så hen og gå i skole?

Hvornår skal den det? 1000 spørgsmål, sorry, men er lidt rystet..

Helt i orden!!!!

Ja, den skal lukke fra 31/7 2011 - Det er helt sikkert

Lige nu bliver der så arbejdet på at lave en privatskole i Idestrup. Men det er stadig kun på tegnebrættet.

De har så været så smarte og suspendere det frie skolevalg så man som forældre i Idestrup ikke selv kan vælge hvilken folkeskole ens barn skal gå i. Man kan kun vælge svaneskolen i væggerløse.

Alle i Idestrup er ret oprevne over det. Vi kan nu ikke komme af med vores huse, og de mener at hvis privatskolen ikke bliver en realitet så vil huspriserne falde med 200.000 kr. Øv!!

Mange mange familier har allerede sat deres hus til salg, i håb om at få det solgt inden 1. august 2011 så de kan nå og flytte til f.eks nykøbing hvor de så kan få deres børn i folkeskole. Alene på den gade jeg bor er der pt. 7 huse til salg. Og jeg ved der er flere på vej, incl mit eget

Anmeld

9. september 2010

sweetypie

Aiii nej nej nej!! Kender en del i Idestrup stadigvæk, og er så ked af det på jeres vegne Hvad er det dog for noget!!

Aii hvor er det mærkeligt!

Nå, håber alt løser sig for jer!!

Anmeld

10. september 2010

kirsti

Ja jeg fatter heller ikke hvad den skal lukkes for men det samme sker med børnehaverne inde i nyk. pt. Idestrup skole er som sagt den i regionen med højest afgangs karaktere så jeg kunne nok have fundet andre skoler det var mere oplagt at lukke.

Jamen jeg kan alle dage, er igang med at skrive bachelor så jeg kan selv disponere over min tid (:

Anmeld

10. september 2010

LISBETH:-)

kirsti skriver:

Ja jeg fatter heller ikke hvad den skal lukkes for men det samme sker med børnehaverne inde i nyk. pt. Idestrup skole er som sagt den i regionen med højest afgangs karaktere så jeg kunne nok have fundet andre skoler det var mere oplagt at lukke.

Jamen jeg kan alle dage, er igang med at skrive bachelor så jeg kan selv disponere over min tid (:

Jeg kigger lige i min kalender i næste uge og kommer med nogen forslag.

Er lidt stresset pt. pga. barnedåb på søndag

Anmeld

10. september 2010

Helle30

Jeg bryder lige ind.

Bor lige nord for Nyk. og "kender" faktisk allerede Rakel og Lisbeth. Jeg vil rigtig gerne være med til et baby/børn-arrangement.

Er uddannet lærer og har undervist i 10 år. Efter min sidste barsel valgte jeg at holde 1/2 års orlov u. løn, for at passe vores yngste hjemme ifm. en udredning for væksthæmning,  og ved forårets sparerunde (den med de 1090 afskedigede lærere) blev jeg én af dem. Jeg har undervist på verdens bedste skole med verdens lækreste unger, og jeg er SÅ ked af at den tid er slut. Omvendt har jeg det somom, jeg har fået lov at komme ud af buret, før de lukkede løverne ind, og sådan føler mange af mine afskedigede kolleger det også. Det er overhovedet ikke morsomt at være tvunget til at levere minimumsydelsen overfor børn, man holder rigtig meget af. Det er mine tilbageblevne kolleger hensat til.

Jeg har intet med Idestrup at gøre, men jeg er forfærdet over, at man vælger at lukke en landsby på den måde. For det er dét, det kommer til at betyde. Skolen er det eneste sted, man ikke kan undgå sin nabo. Den er omdrejningspunktet for al social kontakt i en lille by som f.eks. Idestrup.

Jeg er så hidsig over alle de besparelser, der sker lige nu over hele linien, og naturligvis også over de seneste for Guldborgsund kommune, som kommer til at gå ud over min familie og mine børn. De kan få mine 500 kr. i skattelettelser pr. måned lige i nakken fra i morgen af, hvis bare det hér spare- og nedskæringsvandvid vil stoppe. Jeg har aldrig bedt om den skattelettelse, jeg har ikke stemt idioterne ind, og jeg bliver voldelig, hvis de vinder næste valg igen.

Dét var måske et sidespring - kom bare lige helt op og køre....

Lige nu er jeg i gang med en pædagogisk diplomudd. i specialpædagogik, så jeg disponerer rimeligt frit over min tid. Når jeg gerne vil mødes med jer, er det også fordi, jeg f... har gået herhjemme på gården (ja - bor på en bondegård ude på marken) de sidste 2 år, og jeg savner noget voksenkontakt.

Og slutteligt; Sorry Lisbeth, at det gået mig forbi, at I har fået én mere, tillykke! - også til dig Rakel. Jeg anede ikke, at du er gravid. Sig til, hvis du mangler tøj (pige). Selv hvis vi skal have én mere, har vi for meget.

- Helle

Anmeld

11. september 2010

isimaven

Helle30 skriver:

Jeg bryder lige ind.

Bor lige nord for Nyk. og "kender" faktisk allerede Rakel og Lisbeth. Jeg vil rigtig gerne være med til et baby/børn-arrangement.

Er uddannet lærer og har undervist i 10 år. Efter min sidste barsel valgte jeg at holde 1/2 års orlov u. løn, for at passe vores yngste hjemme ifm. en udredning for væksthæmning,  og ved forårets sparerunde (den med de 1090 afskedigede lærere) blev jeg én af dem. Jeg har undervist på verdens bedste skole med verdens lækreste unger, og jeg er SÅ ked af at den tid er slut. Omvendt har jeg det somom, jeg har fået lov at komme ud af buret, før de lukkede løverne ind, og sådan føler mange af mine afskedigede kolleger det også. Det er overhovedet ikke morsomt at være tvunget til at levere minimumsydelsen overfor børn, man holder rigtig meget af. Det er mine tilbageblevne kolleger hensat til.

Jeg har intet med Idestrup at gøre, men jeg er forfærdet over, at man vælger at lukke en landsby på den måde. For det er dét, det kommer til at betyde. Skolen er det eneste sted, man ikke kan undgå sin nabo. Den er omdrejningspunktet for al social kontakt i en lille by som f.eks. Idestrup.

Jeg er så hidsig over alle de besparelser, der sker lige nu over hele linien, og naturligvis også over de seneste for Guldborgsund kommune, som kommer til at gå ud over min familie og mine børn. De kan få mine 500 kr. i skattelettelser pr. måned lige i nakken fra i morgen af, hvis bare det hér spare- og nedskæringsvandvid vil stoppe. Jeg har aldrig bedt om den skattelettelse, jeg har ikke stemt idioterne ind, og jeg bliver voldelig, hvis de vinder næste valg igen.

Dét var måske et sidespring - kom bare lige helt op og køre....

Lige nu er jeg i gang med en pædagogisk diplomudd. i specialpædagogik, så jeg disponerer rimeligt frit over min tid. Når jeg gerne vil mødes med jer, er det også fordi, jeg f... har gået herhjemme på gården (ja - bor på en bondegård ude på marken) de sidste 2 år, og jeg savner noget voksenkontakt.

Og slutteligt; Sorry Lisbeth, at det gået mig forbi, at I har fået én mere, tillykke! - også til dig Rakel. Jeg anede ikke, at du er gravid. Sig til, hvis du mangler tøj (pige). Selv hvis vi skal have én mere, har vi for meget.

- Helle

Hej Helle fint du kommer brasende det ville da være super hyggeligt at have dig med også
ja vi besluttede da lige at forsøge med en mere og nu har jeg så termin den 29. November med en pige så det med tøjet er måske ikke helt ved siden af.
Lisbeth det lyder godt hvis du melder ud med en dato/datoer når du når den anden side af barnedåben
glæder mig til et træf
knus Rakel

Anmeld

11. september 2010

marhemor

Hej

Jeg vil også gerne mødes med jer en gang i næste uge, hvis bare det passer ind i planerne

Jeg hedder Maria, er 32 år og er gravid med vores første barn, har termin d. 21.10. Jeg er flyttet hertil i januar måned, så har ikke rigtig nogen omgangskreds hernede, og ville nyde at mødes med andre herfra

Jeg glæder mig til at høre hvilken dag /dato det bliver.

Kh Maria

Anmeld

11. september 2010

kirsti

marhemor:

Hvor er du fra? Hvordan kan det være i er flyttet herned? I know er nysgerrig (:

Anmeld

11. september 2010

Malthes mor

Hej,

Jeg føler at jeg bryder ind i jeres aftale om at mødes, men må jeg springe med?

Jeg hedder Marianne og er 31 år.

Jeg har to fantastiske drenge: Mikkel på næsten 4 år og Malthe på 9 mdr. Er pt på barsel frem til januar 2011.

Bor i Nykøbing på Østerbro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.