Hjælp vedrørende jobansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

lisbethita

Baagøe skriver:

Nej, først når der er 3 mdr. til foventet fødsel er man forpligtet til at fortælle sin arbejdsgiver om graviditeten Sådan er reglerne...

Ahhh...jeg syntes også 4 mrd var lidt. Kan huske, at jeg syntes det var helt vildt sent man var forpligtet til at sige det. Tak fordi du lige rettede mig ;-) 

Ha en god aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Pige2009

Ahhh...jeg syntes også 4 mrd var lidt. Kan huske, at jeg syntes det var helt vildt sent man var forpligtet til at sige det. Tak fordi du lige rettede mig ;-) 

Ha en god aften.

Jeg synes i grunden det er ret sent, at man først er forpligtet til at fortælle det. Som arbejdsgiver ville jeg blive tosset, hvis jeg ikke var informeret og jeg ville føle mig ført godt og grundigt bag lyset

Anmeld

8. september 2010

SussieThyssen

Netop.

Nu har jeg selv prøvet at være arbejdsgiver, og jeg ville da ikke betænke mig spor ved at ansætte en gravid hvis hun ellers var kvalificeret til det arbejde hun skulle udføre.

Men jeg ville blive godt tosset, hvis jeg ikke fik at vide at hun netop VAR gravid.

Så igen...ærlighed er nu engang det bedste

Anmeld

9. september 2010

klmf

SussieThyssen skriver:

Nu kender jeg ikke til reglerne på Færøerne, men kan dog udtale mig en hel del på jobsøgnings området som sådan, da jeg er jobkonsulent.

Først og fremmest, så er det ALTID en god ide at oplyse om en graviditet, idet en fremtidig chef vil føle sig meget snydt, hvis man så at sige bondefanger ham/hende.

Det handler om tillid og loyalitet, og jeg ved da med mig selv, at hvis jeg var arbedsgiver, ville jeg føle at min tillid til en nyansat ville blive brudt ret så meget i den slags tilfælde. Meningen med et nyt job er jo netop en ny start, og den skal da nødigt starte med en løgn.

Dernæst, så vil jeg mene at du da ikke behøver at skifte job.

Du skal tale med din nuværende arbejdsgiver om at blive aflastet i resten af perioden, og ellers må du blive sygemeldt.

En begyndende bækkenløsning er ikke noget man skal spøge med, jeg taler selv af erfaring, og er i dag delvist invalideret af følgerne af det.

Som før nævnt er det en god ide at have en fagforening med på råd, men har du ikke det, så må din jordemoder/læge træde ind.

Men ærlighed skal der til.

Kærligst

Sussie

Er fuldstændig enig i, at det er en dårlig idé ikke at oplyse om en graviditet og at det er den nuværende arbejdsplads, der må være behjælpelig med at samarbejde omkring en løsning. Der må da stadig være mange ting i en vuggestue man kan udføre?

Anmeld

9. september 2010

Frk. Himmelblå

Skriv det IKKE i ansøgning, - så gider de da ikke møde dig!

Næ nej, den gemmer du til en evt. samtale, hvor du alligevel vinder dem over med dit fantastiske væsen! 

Der er intet ulovligt i det. Og uetisk er det skam heller ikke. Vi skal alle have muligheden for at arbejde, og det her må være din vej ind. Selvom jeg tror, det bliver en stor udfordring at finde noget som gravid med det arb.marked, vi oplever lige nu.

Held og lykke med det!

Anmeld

9. september 2010

Camillago

Mit svar til dig er netop det, SeptemberBaby lige har skrevet.

Jeg ville ikke nævne min graviditet i selve ansøgningen - så bliver man da sorteret fra med det samme.

Derimod bør du nævne det, når du kommer til samtale - så er arb.giver informeret. Men han/hun har egentlig ikke lov til at lade en graviditet påvirke, om du bliver ansat eller ej.

I øvrigt synes jeg da også, at det virker lidt fjollet, at du er nødt til at skifte job. Kan der ikke tages hensyn til graviditeten i dit nuværende?

Anmeld

9. september 2010

lisbethita

Baagøe skriver:

Jeg synes i grunden det er ret sent, at man først er forpligtet til at fortælle det. Som arbejdsgiver ville jeg blive tosset, hvis jeg ikke var informeret og jeg ville føle mig ført godt og grundigt bag lyset

Det har jeg også tænkt på. Jeg var meget overrasket, da jeg hørte det ved en tilfældighed, men sådan er reglerne altså! Arbejdsgiveren kan blive lige så gal i skralden som han vil og føle sig bag lyset. Han kender reglerne!! Han må faktisk slet ikke spørge i en samtale, om hun forventer at få børn snart eller hvor mange hun vil have m.v. Det er en risiko han må tage ved at ansætte kvinder i den fødedygtige alder. Efter min mening må folk gøre som de selv lyster. Gør man det skal man nok ikke regne med en god stemning blandt chef + kollegaer. Jeg ville ikke kunne leve med at gøre det, men det er der jo folk, som godt kan. De gør, ifølge loven, ikke noget forkert. 

God dag ;-)

Anmeld

9. september 2010

Pige2009

lisbethita skriver:

Det har jeg også tænkt på. Jeg var meget overrasket, da jeg hørte det ved en tilfældighed, men sådan er reglerne altså! Arbejdsgiveren kan blive lige så gal i skralden som han vil og føle sig bag lyset. Han kender reglerne!! Han må faktisk slet ikke spørge i en samtale, om hun forventer at få børn snart eller hvor mange hun vil have m.v. Det er en risiko han må tage ved at ansætte kvinder i den fødedygtige alder. Efter min mening må folk gøre som de selv lyster. Gør man det skal man nok ikke regne med en god stemning blandt chef + kollegaer. Jeg ville ikke kunne leve med at gøre det, men det er der jo folk, som godt kan. De gør, ifølge loven, ikke noget forkert. 

God dag ;-)

Lige præcis Det er nu også min holdning...

God dag til dig også

Anmeld

9. september 2010

lisbethita

Baagøe skriver:

Lige præcis Det er nu også min holdning...

God dag til dig også

Taaaaak søde!!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.