SussieThyssen skriver:
Nu kender jeg ikke til reglerne på Færøerne, men kan dog udtale mig en hel del på jobsøgnings området som sådan, da jeg er jobkonsulent.
Først og fremmest, så er det ALTID en god ide at oplyse om en graviditet, idet en fremtidig chef vil føle sig meget snydt, hvis man så at sige bondefanger ham/hende.
Det handler om tillid og loyalitet, og jeg ved da med mig selv, at hvis jeg var arbedsgiver, ville jeg føle at min tillid til en nyansat ville blive brudt ret så meget i den slags tilfælde. Meningen med et nyt job er jo netop en ny start, og den skal da nødigt starte med en løgn.
Dernæst, så vil jeg mene at du da ikke behøver at skifte job.
Du skal tale med din nuværende arbejdsgiver om at blive aflastet i resten af perioden, og ellers må du blive sygemeldt.
En begyndende bækkenløsning er ikke noget man skal spøge med, jeg taler selv af erfaring, og er i dag delvist invalideret af følgerne af det.
Som før nævnt er det en god ide at have en fagforening med på råd, men har du ikke det, så må din jordemoder/læge træde ind.
Men ærlighed skal der til.
Kærligst
Sussie
Er fuldstændig enig i, at det er en dårlig idé ikke at oplyse om en graviditet og at det er den nuværende arbejdsplads, der må være behjælpelig med at samarbejde omkring en løsning. Der må da stadig være mange ting i en vuggestue man kan udføre?