Jeg er kommet i en træls situation, hvor jeg nu skal tage stilling til forældremyndighed med min ex. Han forlad mig d. 8. august, og har siden ikke boet hos mig, men hos en ven. Vi skal være mor og far i oktober (24/10), og skal have besluttet om vi skal have fælles forældremyndighed, eller om jeg vil prøve at søge den fulde. Han vil gerne hjæle mig, og skriver i ny og næ, men vi bliver bare tit uvenner, og er bange for, at det skal præge vores samarbejde. Jeg flytter til Herning, hvor min familie er, og vi boede sammen i Århus. Han skal studere 2½ år i Århus, hvorfor han ikke kan se sønnen så meget, men jeg har brug for at være tæt på min familie i Herning, som kan støee og aflaste mig i tide og utide. Det vil han ikke kunne her, og jeg vil ikke bo langt fra den støtte, som jeg kan regne 100% med. Han har en psykisk sygdom, og han skal tage piller hver aften, for at kunne finde ro og sove. Han er meget træt og uoplagt, hvis han vågner før eller bliver stresset, og det er så her jeg er nervøs. Når barnet skal være hos ham i længere tid ad gangen, ja så er jeg bekymret for, om han kan være den far, som han siger han kan og vil være. Det kommer jo an på en prøve, men vil man statse på det? Er bange for, at det kan ødelægge noget for vores søn. Er det dumt jeg tænker så langt fremad? Er sikker på, at han vil blive en god far, men er bekymret for barnet i de tidlige år. Situationen er svær, og jeg har mange tanker. Vil heller ikke ødelægge samarbejdet med at søge den fulde, hvis jeg ikke kan få den, så må snakke med nogen inden og fortælle mine bekymringer til. Hvis de kan sige, at jeg ikke vil få den fulde, så er der ingen grund til at søge og ødelægge noget mellem far og jeg.
Hvis I har erfaringer med noget lignende, så del dem endelig med mig :-)
Hilsen mig
Anmeld