Drømmescenariet ville være at forberede maden i løbet af dagen. Skrælle kartofler, lave kødsovsen, gøre grøntsager klar osv. så det bare lige var til at tilberede. Og så ville jeg lave en masse retter, der kunne komme i fryseren, så vi havde noget nemt, men stadig godt, til de trælse dage, hvor jeg er alene om jobbet.
Men men men... Jeg har jo også andre ting, der skal nåes i løbet af dagen, og når jeg ikke har tid til at lave aftensmad til én dag, hvornår er det så lige, jeg skal lave mad til hele ugen og stoppe i fryseren?
Ja, det hjælper dig nok ikke, men jeg kender udmærket problematikken. Står tit alene med 2xbaby og Sebastian og skal lave mad. Jeg forsøger så vidt muligt at lave mad, der rækker til to dage. Imorgen har vi f.eks. en halv lasagne, der bare skal i ovnen. Hvis vi er heldige, får vi også salat til...
Hm... har slet ikke noget klogt at skrive. Panikker selv over aftensmadlavningstiden. Nu har jeg jo to små, så tit kan de aktivere hinanden, leger og hører musik, men det hænder godt nok lige så tit, at de begge hænger i mine bukseben. Tricket er, at de ikke må være for sultne, men de skal samtidig kunne spise aftensmad. Og så får de altså lov til at pive lidt, for hvis de piver af sult/træthed, og jeg tager dem op, så går der jo endnu længere tid, før de får deres behov opfyldt = aftensmad og i seng. Så hellere lidt piv og hurtigt færdig. Fjernsynet hjælper ikke rigtig ved pigerne. Ved Sebastian blev de brugt i (al for) stor stil, også da han var 1 år, mener jeg. Det har bare altid fanget ham.
Knus Line - der ævler
Anmeld