Hejsa piger
Jeg er en aktiv bruger herinde, men skriver som anonym da jeg selv lige skal vende mig til tanken inden jeg offentligøre mig....
Men har brug for råd, trøst og bare at høre om andre der har det som mig.
Jeg mistede da jeg var 12 år, min farmor. Hun var en meget meget stor del af mit liv og allerede da hun døde begyndte jeg at forandre mig. Lukke mig inde i mig selv, lave dumme ting, og ligge i med drenge i en meget tidlig alder....
Fandt som 13 årige en kæreste som var 4 år ældre end mig selv, og jeg troede jo virkelig det her var kærlighed. Hans mor døde så 8 mdr efter vi havde lært hinanden at kende, også blev han et monster. Han begyndte at slå mig, sparke ja generalt fysisk vold. Han har en gang forsøgt at kvæle mig, men jeg slap væk, og løb i andlæget, hvor han løb efter mig med en kniv i hånden. Jeg sprang i vandet og lå der natten igennem for at gemme mig for ham. Fik hjælp af mine forældre til at komme væk. Men han havde allerede fået krammet på mig, så der gik ikke længe før jeg var tilbage til ham. En aften blev det dog pludselig for meget, og jeg forsøgte at tage mit eget liv. Dog blev jeg fundet og blev behandlet. Mine forældre forsøgte endnu engang at hjælpe mig, de fik mig til psykolog osv osv....
Efter 1½ år ca, flyttede jeg til en anden by for at starte på en frisk. Fandt en sød kæreste, blev gravid også skred han.
Nu 3 år efter, har jeg fået endnu en søn, blevet gift og er udaftil rigtig glad.... Jeg elsker mine drenge og min mand. Men har bare en masse skeletter i skabet som forfølger mig....
Har for et års tid siden gået til psykolog igen fordi jeg er rigtig rigtig jaloux, og det hjælper også til en vis grænse, men lige så snart psykologen mener de ik kan gøre mere, og jeg stopper går der ikke længe og jeg er tilbage i den gamle rille.
Da jeg fik min yngste søn var vi meget tæt på at miste ham, men det er heldigvis over nu 5 mdr efter hans fødsel. MEN, jeg er hver evig eneste dag bange for at miste ham.... Jeg er igen begyndt at lukke mig ind i mig selv, har svært ved at tage mig sammen til at gøre de praktiske ting herhjemme, jeg ser hele tiden for mig min and finder en anden eller der sker mine sønner noget... Er angst for at miste dem jeg har allermest kær!
Har den seneste tid døjet med forhøjet blodtryk, træthed, svimmelhed og svedture.... Og har derfor været til undersøgelse ved lægen, men hun har ikke kunne finde nogen grund til disse ting. Før idag da jeg pludselig åbnede op og fortalte hvordan jeg allerinderst inde har det.
Hun kigger kærligt på mig og siger efter en længere samtale. Du lider af det man kalder for ANGST!
Angst, tænker jeg.... Jo kan da godt se symptomerne er der, men hvor er det uvirkeligt at få sat navn på det jeg "fejler"
Jeg skal gå til nogen samtaler dernede, men udover det hvordan pokker takler jeg det så?? Hvordan lever jeg med det, hvordan kommer jeg vider?
Har brug for at høre fra andre der lider af angst, eller deprision? Hvad er forkellen på de to ting osv osv.....
Undskyld det blev så langt...
Kram