klyx?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

oo

isabellamor skriver:

Jeg har fået Klyx i forbndelse med forstoppelse.. og jeg var indlagt og jeg fik det af en sygeplejerske. det var alet ikke pinligt...

og det er jo simeplthen så man ikke skider på jordemoderen når man ligger og får præssetrang at man skal have det i forb. med fødsel.. 

man prutter meget og man skider en hel masse og det lugter. men det er RIGTIG DEJLIGT... 

aaaaj, det er nu for at lette fødslen, for hvis tarmen er tom så kan baby lettere komme ned igennem bækkenet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

CarinaSB

Jeg fik det .. Og jeg er egentlig på en måde glad for det .. Det er ubehageligt at få det .. men så var jeg sikker på at der ikk kom noget med ud .. Men jeg er os sikker på at var der kommet noget med ud er jordemoder hurtig til at fjerne det så du nok ikk engang selv ligger mærke til det ..

Anmeld

30. august 2010

Isabella_mor

Tjuhl skriver:

aaaaj, det er nu for at lette fødslen, for hvis tarmen er tom så kan baby lettere komme ned igennem bækkenet

og så man ikke skider... har jeg fået at vide.. men ja det er sikkert også for at lette trykket. nu har jeg jo ikke prøvet at føde et barn endnu....  ^_^

Anmeld

30. august 2010

mamalicious

Tjuhl skriver:

Det er for begge dele !!!..... Har hørt om piger , der kommer til at skide imens de presser...

Så hurra for klux !!

Anmeld

30. august 2010

oo

mamalicious skriver:

Det er for begge dele !!!..... Har hørt om piger , der kommer til at skide imens de presser...

Så hurra for klux !!

ja, det kan man nærmest ikke undgå jo! hvis man ser på en tegning (som vi fx har fået forevist af jordmoderen til fødselsforberedelse), så klemmes tarmen fuldkommen sammen, så hvis der er noget derinde, kommer det så sandelig ud. men jordmødrene er jo ikke sarte, som vores siger, så arbejder hun dagligt i bræk, bæ og blod mange kvinder kan ikke presse ordentligt under fødslen FORDI de er bange for at presse lort ud samtidig og for dem er klyxen jo især uundværlig, fordi de kan tømmes helt inden presseveerne. men jordmødrene er altså bedøvende med, om der kommer lort med ud under fødslen, det fjerner de bare. det er for at lette fødslen på flere måder (og her citere jeg mere eller mindre ordret vores jordmor )

Anmeld

30. august 2010

oo

isabellamor skriver:

og så man ikke skider... har jeg fået at vide.. men ja det er sikkert også for at lette trykket. nu har jeg jo ikke prøvet at føde et barn endnu....  ^_^

vores jordmor gennemgik det med tegning og hele svineriet til fødselsforberedelse - OG understregede, at de som jordmødre er dødligeglade med om vi skider på dem se mere uddybende svar ovenfor

Anmeld

30. august 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

vores jordmor gennemgik det med tegning og hele svineriet til fødselsforberedelse - OG understregede, at de som jordmødre er dødligeglade med om vi skider på dem se mere uddybende svar ovenfor

du gav mig lige ro i sindet hihi, har bare brugt så meget energi på at tænke på den lille dumme ting, hihi

Anmeld

30. august 2010

Mira0911

Jeg fik klyx inden fødslen gik rigtigt igang, og det er bare en fantastisk middel, til at komme af med afføring inden alt går løs....

JM står jo og ikke og piller eller noget... Hun fører bare spidsen ind og sørger for det kommer ind og virker inden man skal på toilettet... Det går faktisk meget hurtigt...

På 1 flaske, var jeg afsted 4 gange... :)

Anmeld

30. august 2010

Muffinmus

Jeps, mange gravide har hemoer, og resten får dem under selve fødslen..

Ej, ikke resten, man rigtigt mange, pga presset, så de glor nok på det 4 gange dagligt dag ud og dag ind...tror overhovedet ikke de skænker det en tanke på nogen måde, tror sgu ikke de ser dem:-)

Men måske behøver du det slet ikke.

Begge gange har jeg fået diare, og min krop har sørme selv sørger for udtøming inden jeg overhovedet er kommet ind på fg....ja, faktisk inden veerne kom. det var nærmest straten på det hele begge gange:-)

Anmeld

30. august 2010

Tina2

Vil også sige klyxen er det mindste af det hele.... Og man tænker slet ikke over det når man skal ha' den... De gi'r den bare og det er det.... Og tro mig, de har set de første 1000 hæmorider, så det er slet ikke noget de tænker over!

Jeg skal føde hjemme denne gang og har derfor selv købt klyx... Kæææft den er stor! 250 ml!!! Men det var sådan en jeg fik på fødegangen de andre gange og det er dejligt når man er færdig, for så kører det ikke rundt oppe i hovedet om man mon kommer til at skide under fødslen, for man er bare total tømt ud!!! :-)

Jeg fødte så i vand sidst, så der SKAL man ha den og jeg skal også føde i vand denne gang....

Men det gør ikke ondt og er ikke specielt ubehageligt, man skal bare MEGA skide når man har fået den og det er ikke så overfedt at sidde der på tønden med mega skidetrang OG veer!!! ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.