MariaJ skriver:
Ja, jeg er i samme båd, så her er lidt af de ting jeg gør, og som ser ud til at fungere
Lange ture med barnevognen (læg ruten så du får bakkerne med, hvis der er nogen, der hvor du bor). Jeg kan i hvert fald mærke det i musklerne, hvis jeg har været ude i mere end en time
.
Jeg bliver supersulten af at amme, så løsningen her er blandt andet altid at sørge for at få spist nok af noget sundt, så jeg ikke forfalder til chokolade o.lign. Det er ikke noget jeg gennemfører med stor disciplin, og der ryger også en kage ned engang imellem, men jeg prøver at vælge den "bedre" løsning hver gang (i dag gik jeg hjem og spiste et stykke grovbrød med smør og pålægschokolade i stedet for at købe en plade chokolade, som nok var mere usund, når alt kom til alt).
Fyld køleskabet med lækkert frugt og grønt. Det er meget mere fristende at spise ordentligt, når der er noget lækkert at vælge imellem.
Hav grøntsager på frost eller sunde færdigretter til når det skal gå hurtigt. Det svage punkt herhjemme er rigtig tit de dage, hvor vi ikke rigtig orker at lave mad, og vi må bare se i øjnene at de findes. Hvis ikke vi har noget ordentligt at spise, som bare tager et øjeblik, bliver det pizza
.
Jeg elsker sodavand, men det er jo fyfy, når man gerne vil tabe sig. Jeg drikker danskvand i stedet, evt. med lidt appelsinjuice i. Det er rigtig godt, og vi har købt en sodastream maskine, så nu har vi altid vand med brus i køleskabet.
Leg med baby og træn samtidig. Jeg laver maveøvelser på gulvet, mens Johanna øver sig i at ligge på maven ved siden af. Hun synes vi leger sammen, og jeg får gjort lidt for figuren. Det bliver ikke til det helt store, for hun gider kun i fem-ti minutter, men lidt har vel også ret.
Held og lykke med projektet
. Jeg tager også gerne imod gode råd fra andre.

Maria
Yes nogenlunde det jeg også gør i dag
Er dog begyndt at købe frossen grønt i stedet for frisk eks. broccoli, blomkål - jeg har fundet ud af at der er mange penge at spare der og så smager det næsten lige så godt
- så det var lige et sparetips også haha.
Jeg tog en kold tyrker med sodavand da min ældste datter blev døbt 31.05.09 og siden har jeg overhovedet ikke rørt det - kun danskvand.. Var blevet lettere sukkerafhængig.. Har da også fået en del kager og is her under graviditeten og barslen, men det har jeg så lagt på hylden for 3 uger siden og har ikke rørt noget i den stil siden da - og har faktisk hellere ikke haft lyst - har haft den ledeste hovedpine, når fordi min krop er ved at detox eller noget i det stil..
Så nu venter jeg som sagt bare på grønt lyst for at gå i gang med at løbe..
Jeg har desværre ikke kunnet gå meget lange turer, da jeg har fået kejsersnit.. men Jeg henter min datter i søskendevognen næsten hver dag og der har jeg en halv time frem og en halv time tilbage... så det er da også lidt...
Synes jeg gør det meste "efter bogen" - så nu afventer jeg bare resultater - fik også anbefalet peberkuren - men det ved jeg nu ikke, om det lige var mig... Men jeg fik da prøvet det 
Så derfor er det bare fedt at høre, hvordan i andre gør det - kan jo være at det lige er der jeg mangler at sætte ind..
Du var med i vejning hver fredag ikke? og havde nået dit mål?