Er ved at få pip!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.544 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. august 2010

Faith

Har 9 uger gamle tvillinger (født 33+3) som bare nægter at sove mere end max 30 min af gangen i løbet af dagen.

I starten kunne de sagtens tage 3-4 timer i streg om dagen, men de tider er forbi. Når de endelig falder i søvn er det efter en lang kamp hvor de simpelthen bare ikke vil overgive sig til søvnen. Man kan se de er pisse trætte, men de nægter at give slip.

Om natten sover de max 3 timer i streg men vil dog for det meste gerne falde i søvn igen efter de er fodret.

Vi har prøvet alt: Kamillete, synge for dem, mere mad, ren ble, tur i barnevognen, vugge dem, ligge tæt med dem, svøbe dem, skærme dem osv. Intet hjælper.

Nogen gode råd? Hvad er jeres erfaringer med varigheden af de her perioder? Altså hvornår kan vi forvente at det vender igen?

Håber på en masse svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Shibby

I gamle dage gav man børn alkohol for at få dem til at falde til ro..Simpelt.. I dag må vi bide det i os..Det skal nok gå over ^^

Anmeld

28. august 2010

Lone Jakobsen

puha det er bare så hårdt. rasmus havde også en periode med den slags. kan ikke huske hvornår det vænner igen, men det skal nok gøre det.

Anmeld

28. august 2010

Faith

Shibby skriver:

I gamle dage gav man børn alkohol for at få dem til at falde til ro..Simpelt.. I dag må vi bide det i os..Det skal nok gå over ^^

Den med alkohol har jeg kraftigt overvejet. Håber sådan det snart vender. Det er sku lidt hårdt.

Anmeld

28. august 2010

Faith

nutche skriver:

puha det er bare så hårdt. rasmus havde også en periode med den slags. kan ikke huske hvornår det vænner igen, men det skal nok gøre det.

Det håber jeg det gør snart. Synes ikke jeg nyder dem så meget som jeg burde.

Anmeld

28. august 2010

Lone Jakobsen

smillaluna skriver:

Det håber jeg det gør snart. Synes ikke jeg nyder dem så meget som jeg burde.

puha nej det kan jeg sørme godt forstå. nu ved jeg ikke om din mand har barsel. men ellers ku i jo skiftes lidt til at sove i løbet af dagen.

Anmeld

28. august 2010

mor_sabina

Ja mon ikke det er en periode, er det ikke her omkring 8 uger der kan være lidt?

Men ellers ville jeg foreslå at skærme af så de ikke fik flere indtryk og det har i jo også prøvet

Så er det eneste foreslag jeg kan komme med, 2 timers-reglen som jeg har døbt den. Men det er ide om at børn ikke skal være vågne mere end 1 ½- 2 timer ad gangen så skal de puttes. Nogle gange viser de tegn (gnider øjne, gaber, vender sig væk mm.) allerede efter en time, men fordi man tit overser tegnene så når de at blive overtrætte og kan derfor ikke sove.

Det var måske forsøget værd.

Held og lykke ihvertfald håber snart i får noget ro

Anmeld

28. august 2010

Thalia

Sover de sammen eller hver for sig? Og puttes de ude eller inde om dagen?

Herhjemme var slyngevuggen den helt store redning. Victor var meget sansesensitiv, men i slyngevuggen kunne han finde ro og sove 3-4 timer i træk før han igen meldte sig til et måltid.

Anmeld

29. august 2010

Faith

mor_sabina skriver:

Ja mon ikke det er en periode, er det ikke her omkring 8 uger der kan være lidt?

Men ellers ville jeg foreslå at skærme af så de ikke fik flere indtryk og det har i jo også prøvet

Så er det eneste foreslag jeg kan komme med, 2 timers-reglen som jeg har døbt den. Men det er ide om at børn ikke skal være vågne mere end 1 ½- 2 timer ad gangen så skal de puttes. Nogle gange viser de tegn (gnider øjne, gaber, vender sig væk mm.) allerede efter en time, men fordi man tit overser tegnene så når de at blive overtrætte og kan derfor ikke sove.

Det var måske forsøget værd.

Held og lykke ihvertfald håber snart i får noget ro

Det lyder rigtig fornuftigt det der med 2 timers reglen. Sommetider tror jeg faktisk vi overstimulerer dem fordi vi tænker at jo længere de er vågne om dagen, jo bedre og længere sover de om natten. Men det er jo ris til egen røv.

Anmeld

29. august 2010

Faith

Thalia skriver:

Sover de sammen eller hver for sig? Og puttes de ude eller inde om dagen?

Herhjemme var slyngevuggen den helt store redning. Victor var meget sansesensitiv, men i slyngevuggen kunne han finde ro og sove 3-4 timer i træk før han igen meldte sig til et måltid.

De sover i hver deres lift men ved siden af hinanden. I starten sov de rigtig godt ude, men det vil de ikke længere. De hyler så snart man vender ryggen til barnevognen.

Vi gør meget ud af at svøbe dem i deres dyner så de ligger med armene ind til kroppen, ellers ligger de og flagrer og kan slet ikke finde ro. Og så har vi fået for vane at lade dem falde i søvn i vores arme og så snige dem ned i liften når vi regner med at de sover. Det funker ikke at putte dem i liften fra starten, der bliver simpelthen ikke ro på den måde. Det virker som om de har et enormt behov for tryghed og at kunne mærke os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.