opskrifter (BM/ivf)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2008

linemus

Ja MUMS :P

Jeg gad nu godt bare have aftensmad, men jeg har været alene (med tøserne) hjemme, og har ikke kunnet løsrive mig herfra siden de blev puttet... pathetic... :$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2008

ka li ja

hahahaha nej kender det godt!!! jeg burde løsrive mig, for morten har lige spurgt mig om jeg vil spille lego-indiana jones med ham(L) lidt sødt!!! især da jeg aldrig spiller sådan noget.. men en gang skal vel være den første! så jeg smutter desværre snart....:'(

Anmeld

14. juli 2008

birgittemarie

linemus skriver:

Ja MUMS :P

Jeg gad nu godt bare have aftensmad, men jeg har været alene (med tøserne) hjemme, og har ikke kunnet løsrive mig herfra siden de blev puttet... pathetic... :$

Hahaha 8D Ej det er selvfølgelig ikke spor sjovt, at du over hovedet ikke har fået aftensmad! Så synes jeg egentligt bare, at du skal smide både tøser og Sebastian ind i bilen og trille til Ebeltoft igen; så kan du få nogle af mine Ivf-tundeller og en lagkage til dessert og så kan vi holde nattevagt sammen (L)

Anmeld

14. juli 2008

linemus

Det ville da bare være så hyggeligt (L) Og meget fristende med både deller og lagkage. Men så må det blive på cykel, for manden har bilen, og det tror jeg nu alligevel ikke jeg orker. Så hellere gå ned i køkkenet og varme de tortellinis jeg købte i brugsen tidligere. Så må du nøjes med mig her ;) mens jeg spiser pasta og leger med hjemmeside og overvejer at nu skal jeg også snart i seng... ;)

Anmeld

14. juli 2008

birgittemarie

Ok, det kan jeg alligevel godt forstå, du ikke gider med tre børn på bagagebæreren ned ad motorvejen (C)

Jeg skal også have lavet noget hårdt tiltrængt arbejde nu og hjemmesiden kunne vist også godt bruge en lille opdatering...

Knus fra Birgitte

Anmeld

14. juli 2008

ivfmarie

Ja, så ku jeg være her... og selvfølgelig er det en "slump-opskift". Men jeg deler da gerne slump-forholdende med jer ;).

Bum bum... hmmm, lad mig nu se :S

Jeg ved altså ikke hvor mange der bliver ud af denne portion - en almindelig bradepande vil jeg tro...

25 gr gær
5 dl lunken vand eller mælk eller en blanding
2 spsk olie
1-2 spsk honning
1 spsk salt
200 gr grahamsmel (eller andet groft mel, evt havregryn)
Hvedemel så dejen bliver slipper - ved ikke hvor meget det er - prøv jer frem.

Fremgang:
opløs gær i væsken, tilsæt olie, honning og salt.
tilsæt grahamsmel uner omrøring. Rør melet i til dejen er "samlet" og ælt langsomt mere mel i til den er elasktisk og slipper bordet.

Rul dejen ud i en bradepande i ca 1½ cm tykkelse, og lad den hæve i en lille times tid. " Form" brødene med en kniv eller et pizzahjul. Jeg plejer af skære brødende så de er ca 15x2 cm (det passer fodt til en lille fedtet babyhånd). Pensel med mælk og drys evt med noget pynt.

Bages ved 220 grader i ca 12 min

HUSK!! Dette er en slump-opskrift, jeg vil ikke holdes til ansvar hvis der er noget der ikke passer sammen...

Marie

Anmeld

14. juli 2008

linemus

Takker! Det må jeg prøve, for de passede lige i en lille Signe-hånd.

Havde I en god tur i zoo? Mødte I Sebastian? Han var afsted med mormor :)

Anmeld

14. juli 2008

ivfmarie

tak tak.. vi havde en god tur. Fik klappet et par geder og spist medbragt madpakke. Vældig hyggeligt. Men vi så ikke Sebastian. Marie - håbløst bagud med dagens indlæg - I har haft travlt, hva'?

Anmeld

15. juli 2008

ka li ja

linemus skriver:

Takker! Det må jeg prøve, for de passede lige i en lille Signe-hånd.

Havde I en god tur i zoo? Mødte I Sebastian? Han var afsted med mormor :)

ja de var gode i sådan en lille barne hånd!!!

Anmeld

15. juli 2008

linemus

Birgitte, nu har jeg lige nærlæst opskriften, og så springer spørgsmålene frem. Har du bare lagt den sammen med kagecreme og kiwi, eller var der andet i? Har du købt bundene? Hvis man laver den dagen før, tror du så, man skal pynte med glasur og chokoskum eller vente til serveringstidspunktet?

Knus Line - der overvejer kraftigt om vi kan presse en lagkage ind i menuen til mandens fødselsdag på lørdag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.