Tasken man tager med på sygehuset??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.526 visninger
43 svar
0 synes godt om
26. august 2010

mullesmith2

Jeg har sådan tænkt på hvad man dog tager med i den taske der skal med når det sker at man skal føde. Jeg vil egentlig gerne have pakket den sådan inden så mange uger, er jo gravid med tvillinger og så vidt jeg har læst er det ikke sikkert de vil blive der tiden ud når der er to derinde, så vil da gerne være lidt forberedt på hvad jeg skal have med mig når det sker. Men håber selvfølgelig der lige går 11 uger endnu  Jeg er idag 25+3.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Nadia&Daniel

Fandt en liste på nettet - og lavede min egen udfra den..

Taske til hospitalet:

Papirer:

• Vandrejournal
  • Moderens dåbsattester
  • Sygesikring
  • Telefonliste (+ sms)

Ting til toilettasken:

• Tandbørste og tandpasta
  • Toiletpapir (blødt)
  • Shampoo, hårkur og sæbe
  • Hårbørste og hårelastikker
  • Neglesaks
  • Hygiejnebind (Sygehuset har som regel bind du kan låne, men hvis du har det bedst med nogle bestemte, så pak lidt i toilettasken)
  • Deodorant
  • Læbepomade eller vaseline – under fødselen kan dine læber blive meget tørre
  • Fugtighedscreme

Til dig selv:

• Undertøj
  • Amme-bh. (Så slipper du for at skulle have den almindelige bh af og på hele tiden)
  • Brystholder-indlæg
  • Morgenkåbe
  • Indesko
  • Løstsiddende tøj.
  • Det er en god ide at have nogle trøjer med, som kan åbnes foran, så er det lettere at komme til, hvis du skal amme.
  • Sokker
  • Tøj til hjemturen
  • Nattøj

Til babyen:

• Sparkedragter
  • Trøjer
  • Undertøj / bodystocking
  • Strømper
  • Hue
  • Stofbleer
  • Små bleer (newborn bleer)
  • Fleecetæppe eller andet tæppe (til hjemturen)
  • Vådservietter
  • Autostol (til hjemturen)
  • Puttepose (til autostolen - hjemturen)
  • Jakke
  • Sutter (ofte skal amningen gå godt inden man anbefaler, at barnet tilbydes sutten. Derfor er det alligevel en god ide at have en sut med i tasken)
  • Bamse
  • Dyne (og sengetøj)

Andet:

• Musik (ipod), blade, bøger: babybogen, eller andet til ventetiden. (Musik kan være med til at stresse dig af og få både dig og barnet til at slappe af)
  • Digitalt kamera, videokamera – oplevelsen skal selvfølgelig foreviges J
  • Mobiltelefon og oplader
  • Danskvand (+ sugerør), kiks, frugt, slik, snacks eller andet som kan nydes på stuen. Der bliver selvfølgelig serveret mad på sygehuset, men det er godt at have lidt med, hvis man har brug for lidt hurtig energi.
  • Ammepude

Anmeld

26. august 2010

merichs

Følger lige med her. Er selv ved at overveje det med at pakke taske til sygehuset

Anmeld

27. august 2010

mullesmith2

Den liste kan jeg godt nok slet ikke overskue hehe, jeg tager nok bare noget tøj med til drengene og resten må min kæreste sku hente når de er født, skal alligevel nok forberede mig på at være derude en månedstid efter de er født.

Anmeld

27. august 2010

louise8723

hold da op en lang liste.. :O

altså jeg havde en taske med hvor der var 2 sæt tøj til bettemanden.. en køredragt.. dyne og sutter..

til mig selv havde jeg taget toiletsager med og et sæt tøj (joggingsæt) og hjemmesko

og ellers var det: Kamera, lader til tlf, mad til kæresten, og så noget med sukker i.. alt andet havde de jo derinde

Anmeld

27. august 2010

Malonde1985

Wow en liste!! Det lyder som en hel ferie  

Ej den er faktisk super god og meget detaljeret!

Med min pige havde jeg bare lige det vigtigste med:

Løst tøj, amme-bh, undertøj, bleer til bebs, tøj til bebs, kamera, mobil og hva man ellers normalt har i sin taske (kalender/vandrejournal osv).

Shampoo er der som regel på hosp, og denne gang regner jeg ikke med at skulle være på hosp mere end et par timer, så orker ik ta så meget med, og varer indlæggelsen længere tid, kan man måske nok få nogen til at hente det man mangler for én.

Anmeld

27. august 2010

mullesmith2

louise4060 skriver:

hold da op en lang liste.. :O

altså jeg havde en taske med hvor der var 2 sæt tøj til bettemanden.. en køredragt.. dyne og sutter..

til mig selv havde jeg taget toiletsager med og et sæt tøj (joggingsæt) og hjemmesko

og ellers var det: Kamera, lader til tlf, mad til kæresten, og så noget med sukker i.. alt andet havde de jo derinde

Okay det var mere overskueligt så tager jeg bare det dobbelte til mine tvillinger  Men hvis vi skal være derude lidt længere end normalt så må kæresten jo køre hjem og hente det der mangler så, skal man heller ikke have pakket bilen fuldstændig når det engang sker. Det ville jo være totalt overdrevent hvis jeg skulle have den gigantiske tvillingeammepude med derud og en helt masse tøj til mig selv til flere dage. nej det må kæresten hente når engang ellers kan jeg sku ikke overskue det.

Så pakker nok bare tøj til drengene og nogle sutter (skal de egentlig ikke skoldes inden?) Og så deres køredragter og så må kæresten hente autostolene når drengene er klar til at komme hjem

Anmeld

27. august 2010

Malonde1985

mullesmith2 skriver:

Okay det var mere overskueligt så tager jeg bare det dobbelte til mine tvillinger  Men hvis vi skal være derude lidt længere end normalt så må kæresten jo køre hjem og hente det der mangler så, skal man heller ikke have pakket bilen fuldstændig når det engang sker. Det ville jo være totalt overdrevent hvis jeg skulle have den gigantiske tvillingeammepude med derud og en helt masse tøj til mig selv til flere dage. nej det må kæresten hente når engang ellers kan jeg sku ikke overskue det.

Så pakker nok bare tøj til drengene og nogle sutter (skal de egentlig ikke skoldes inden?) Og så deres køredragter og så må kæresten hente autostolene når drengene er klar til at komme hjem

lyder rigtig fornuftigt!

Anmeld

27. august 2010

louise8723

mullesmith2 skriver:

jo det skal de

jaeh havde godt nok også selv lavet kæmpe liste dengang.. men tænkte bare at jeg gad sq ikk skulle slæbe alt det der med.. så det blev bare det mest nødvendige!!

Anmeld

27. august 2010

mullesmith2

Nå ja bleer også, det skal jeg lige huske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.