mortilflere skriver:
Lidt om Alberte 
Hun kan ik klare mange mennesker
Hun kan ikke klare nye
Hun sover meget dårligt nogen nætter kun 40 min
Hendes sprog forståelse er ca 2½ år bag ud , hun kan faktisk snakke bedre end hun forstår 
Hun gik først som 2½ årige
hun er begyndt at snakke det sidste 1½ år
Hun er fræk som dagen er lang fuld af speed og sjov
hun er heste og musik gal og danser som Lady Gaga
Spiser helst midt på dagen , har 6-8 halve med i bh og nyder gerne en mad på vej hjem i bilen men spiser ik rigtigt resten af dagen..
Hun er ikke renlig siger selv hun tisser pølser
og siger neeeeeej mor , til mig når hun tisser på gulvet efter badet , hun forstår hvis ik det kommer fra hende 
Har hun gået meget en dag bruger hun sin pinke kørestol 
Er vi blandt fremmede sidder hun der oxo dette er hendes helle ;=)
Hej Anne Marie!
Jeg er glad for at høre at i nu er henvist til center for sjældne sygdomme, på Skejby sygehus (går jeg ud fra). Der går vi også hos DEN SØDESTE OG MEST ENGAGEREDE overlæge, der nogensinde er set. hun hedder Charlotte Olesen, og er bare dygtig og har hjertet på det rette sted.
Jeg er sikker på, at de nok skal finde ud af hvad jeres lille Alberte fejler, så i kan få en diagnose.
Jeg hedder Mette, er 41 år, og kommer fra Malling syd for Århus. Er gift med Jan og har 3 børn. Jonas på 14 år, Anna på 4 år (på onsdag), og lille Ida på 1 1/2 år.
Ida blev meget, meget syg kort tid efter hun fik sin 3 mdr's vaccine, og vi var indlagt på Skejby Sgh. i 19 dage sidste sommer. Hun var igennem rigtig mange undersøgelser, og fik antibiotika i årene, da de mistænkte at hun havde fået en meningitis. Ida var normalt udviklet inden hun blev syg.............men vi kom hjem med et svært handicappet barn. Hun er synshandicappet og er udviklingshæmmet på det fysiske plan. Vi har næsten lige fået at vide, at de måske mener at hendes intelligens er bevaret. Hun har en god sprogforståelse, og siger mange ord. Men hendes fysik er ikke for god. Hun kan sidde, men hvis hun vælter, så tager hun ikke fra, og gokker hovedet ned i gulvet. Hun er næsten lige begyndt at kunne humpe sig lidt frem, hvis der er noget hun gerne vil lege med. Ida har ikke fået nogen diagnose............men det er ret sandsynligt at kighostevaccinen er den skyldige, så vi skal igang med en større erstatningssag. Som jo igen tager ressourcer fra familien.
Ida går i en specialinstuttion i Højbjerg, og jeg skal starte på job i næste uge. Det har været en forfærdentlig barsel, så fuld af sorg og ængstelse. Men vi ser fremad og vores håb er virkelig blevet vakt, fordi Ida gør fremskridt hele tiden.
Jeg kender godt til hele den tunge dans med socialforvaltningen................det er næsten ved at tage pippet fra en. Man skal sgu' selv sætte sig grundigt ind i div. love og paragraffer, for at få noget hjælp. Men det er faktisk alletiders, hvis man kan komme i et slags fællesskab med ligesindede. For der er enorm støtte og opbakning at hente. Vi var på et 3 dages kursus med Ida i februar, på Synscenter Refnæs ved Kalundborg. Der mødte vi 6 andre forældrepar, med handicappede børn. Disse mennesker har vi meget kontakt til, og det har været helt uvurderligt. Prøv om i kan komme i en gruppe for børn uden diagnose.................jeg tror de kan formidle kontakt på Skejby.
Velkommen her på siden.................jeg håber at du bli'r gald for det her.
Mette