Studiejob og barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Mettemus

Angelspot skriver:

Her er et citat fra afsnittet i den vejledning jeg skrev om før

Barselsdagpenge og fødselsklip
Du kan modtage barselsdagpenge og fødselsklip samtidig, svarende til at du kan have
lønindkomst og SU-klip samtidig. Du skal være opmærksom på, at barselsdagpenge
også indgår i fribeløbet. Du kan ikke modtage barselsdagpenge svarende til 37 timer
pr. uge og samtidig modtage fødselsklip.

Beregning af dagpenge
Dagpengene beregnes på grundlag af din timeindtægt efter betaling af
arbejdsmarkedsbidrag, eller den gennemsnitlige indtjening indenfor de seneste 4 uger
før orlovens start. Der er dog et loft over, hvor meget dagpengene kan udgøre. Se
www.socialjura.dk
Er du selvstændig erhvervsdrivende, beregnes dagpengene på grundlag af
arbejdsfortjenesten ved erhvervsvirksomheden. Er du nyuddannet, svarer
barselsdagpengene til dimittendsatsen

Super, tak for det! Det vil jeg tage med ned på kommunen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Angelspot

Mettemus skriver:

Super, tak for det! Det vil jeg tage med ned på kommunen

Hvordan gik det så på kommunen, har du fået styr på alt det med barselsdagpenge??

Jeg er stadig i gang med at få undersøgt mine muligheder, det har taget 2 mdr nu, så er glad for jeg startede i god tid! Vildt at man skal være så meget på forkant. Men nu har jeg gemt samtlige mails fra hende der har hjulpet mig på kommunen og jeg har gjort alt hvad hun har sagt og bedt mig om i den forbindelse og så kan jeg kun vente til jeg skal på barsel og kan søge. Og jeg håber for vildt at der ikke bliver noget bøvl med det, nu hvor jeg og kommunedamen har brugt SÅ meget tid på det her og mine kolleger har gjort så meget for mig i forhold til vagter!

Anmeld

9. december 2010

Mettemus

Angelspot skriver:

Hvordan gik det så på kommunen, har du fået styr på alt det med barselsdagpenge??

Jeg er stadig i gang med at få undersøgt mine muligheder, det har taget 2 mdr nu, så er glad for jeg startede i god tid! Vildt at man skal være så meget på forkant. Men nu har jeg gemt samtlige mails fra hende der har hjulpet mig på kommunen og jeg har gjort alt hvad hun har sagt og bedt mig om i den forbindelse og så kan jeg kun vente til jeg skal på barsel og kan søge. Og jeg håber for vildt at der ikke bliver noget bøvl med det, nu hvor jeg og kommunedamen har brugt SÅ meget tid på det her og mine kolleger har gjort så meget for mig i forhold til vagter!

Hej igen

Jeg er ikke kommet videre, for jeg går først på barsel fra næste torsdag (OG JEG GLÆDER MIG!!!!). Men har en fast arbejdsplan og gennemsnitligt 12,5 timer i ugen. Hvad har du skulle finde ud af?

Anmeld

10. december 2010

Angelspot

Mettemus skriver:

Hej igen

Jeg er ikke kommet videre, for jeg går først på barsel fra næste torsdag (OG JEG GLÆDER MIG!!!!). Men har en fast arbejdsplan og gennemsnitligt 12,5 timer i ugen. Hvad har du skulle finde ud af?

Er helt misundelig, jeg vil også på barsel Men må lige vente en god måned endnu.

Jeg har jo to ansættelser, så vi har skrevet frem og tilbage om, at de timer jeg har de to steder kan lægges samen så det gir over 120 timer på de 13 uger. Og fordi jeg har ansættelse i en anden kommune foruden den jeg bor i, så skulle det undersøges om min kontrakt var gyldig med opsigelsesvarsel osv. Og det er den da jeg har været ansat i 4 år, heldigvis.  Og så skulle jeg huske at min ansættelse og mine vagter skulle være løbende, så jeg må ikke have for meget plads mellem vagterne osv. Men det holder ikke, for jeg er i et fast ansættelsesforhold, så det har ikke noget at sige. Så vi har haft vores mail udveksling, men er vist nået til enighed nu. Så nu kal jeg bare have mine chefer til at udfylde en af de der barsels dagpenge erklæringer og sende til min kommune.

Anmeld

10. december 2010

Mettemus

Angelspot skriver:

Er helt misundelig, jeg vil også på barsel Men må lige vente en god måned endnu.

Jeg har jo to ansættelser, så vi har skrevet frem og tilbage om, at de timer jeg har de to steder kan lægges samen så det gir over 120 timer på de 13 uger. Og fordi jeg har ansættelse i en anden kommune foruden den jeg bor i, så skulle det undersøges om min kontrakt var gyldig med opsigelsesvarsel osv. Og det er den da jeg har været ansat i 4 år, heldigvis.  Og så skulle jeg huske at min ansættelse og mine vagter skulle være løbende, så jeg må ikke have for meget plads mellem vagterne osv. Men det holder ikke, for jeg er i et fast ansættelsesforhold, så det har ikke noget at sige. Så vi har haft vores mail udveksling, men er vist nået til enighed nu. Så nu kal jeg bare have mine chefer til at udfylde en af de der barsels dagpenge erklæringer og sende til min kommune.

Ja ok, det er selvfølgelig lidt besværligt med to ansættelser i forskellige kommuner. Men synes nu stadig at det er et møgbesværligt system - man kan godt mærke det ikke er penge de er ret vilde med at skulle af med. Håber det kommer til at gå nemt for dig fra nu

Anmeld

12. december 2010

Angelspot

Mettemus skriver:

Ja ok, det er selvfølgelig lidt besværligt med to ansættelser i forskellige kommuner. Men synes nu stadig at det er et møgbesværligt system - man kan godt mærke det ikke er penge de er ret vilde med at skulle af med. Håber det kommer til at gå nemt for dig fra nu

Nej hvis de skal af med penge, så er det en kamp, men hvis man skylder penge, så skal de falde med det samme.

Tak skal du have, jeg håber også det går som det skal, for dig

Anmeld

12. december 2010

Rosa

Jeg kæmpede med kommunen i månedsvis op til min barsel og ført 3 dage over terminen fik jeg OK - så jeg får de penge nu oveni min SU  Men det var virkelig en krig, fordi jeg stod som "ikke fastansat" - i kommunens system bliver det til "vikar/løsarbejder". Jeg havde ingen faste vagter da jeg arbejdede som interviewer på et forskningsprojekt og dermed slev fastlagde mine arbejdstider efter hvornår jeg kunne få et interview i hus.  Men efter 100 forskellige svar på telefon, mail, brev m.m. og en masse brok troppede jeg personligt op og forlangte at blive taget alvorligt, og forklarede min situation og så gik den endelig igennem og jeg får nu ca. 5300kr om måneden oveni min SU.  Så blive endelig ved. 

Det er de færreste studiejobs som indebærer fastansættelse, smart smart, og så behøver de reelt ikke udbetale, men kan man argumentere for at man har arbejdet samme sted i en lang periode og har varetaget faste arbejdsopgaver så burde den gå igennem...

Held og lykke!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.