Lidt bange og nervøs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

TineA

Mai-pigen skriver:

Jeg er idag fulde 36 uger i min graviditet! Jeg tænker meget på fødslen efterhånden, hvilket nok er ganske naturligt! Jeg er andengangsfødende, lige bortset fra at jeg ikke fik lov at presse sidste gang! Jeg fik alle udvidelsesveerne, men det endte desværre med akut ks, da han var stjernekigger..øv!

Jeg har lige set Hospitalet fra i mandags, og der var der en fødsel, hold da op hun skreg.... Jeg ved da godt at det gør ondt, men uha da..... Bagefter så jeg et par fødsler på nettet, og nu sidder jeg tilbage og er lidt bange og nervøs...  Er jeg den eneste der har det sådan??

Jamen altså , du har det jo ligesom mig Dårlig dårlig idé at se den fødsel i mandags på TV3 - FØJ!

Jeg er 39+6 i dag(!!!), hvilket betyder termin i morgen, så jo.. Jeg ved hvordan du har det

Mon ikke vi klarer den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Barbamama

Mai-pigen skriver:

Jeg er idag fulde 36 uger i min graviditet! Jeg tænker meget på fødslen efterhånden, hvilket nok er ganske naturligt! Jeg er andengangsfødende, lige bortset fra at jeg ikke fik lov at presse sidste gang! Jeg fik alle udvidelsesveerne, men det endte desværre med akut ks, da han var stjernekigger..øv!

Jeg har lige set Hospitalet fra i mandags, og der var der en fødsel, hold da op hun skreg.... Jeg ved da godt at det gør ondt, men uha da..... Bagefter så jeg et par fødsler på nettet, og nu sidder jeg tilbage og er lidt bange og nervøs...  Er jeg den eneste der har det sådan??

Du skal ikke være bange. Jeg synes simpelthen det var helt grotesk så meget hun skreg!!!! Jeg sagde ikke en lyd da jeg fødte. Og jeg var overrasket over hvordan det føltes. Jeg havde jo været nervøs for at FØDE da jeg regnede med det var det der gjorde mest ondt, men det var udvidelses-veerne der var værst. Da jeg først fik lov at presse føltes det meget befriende for så kan man gøre noget med sine veer. Det skal du nok klare!!! Knus!

Anmeld

26. august 2010

Mai-pigen

Tine2104 skriver:

Jamen altså , du har det jo ligesom mig Dårlig dårlig idé at se den fødsel i mandags på TV3 - FØJ!

Jeg er 39+6 i dag(!!!), hvilket betyder termin i morgen, så jo.. Jeg ved hvordan du har det

Mon ikke vi klarer den?

Uh spændende!! Så er du jo lige op over..  Ei, den var godt nok lidt skræmmende den fødsel, men jo....jeg er helt sikker på at vi klarer den, når alle andre kan, kan vi også...

Anmeld

26. august 2010

Mai-pigen

lotchen skriver:

Nøj, jeg var også ved at fortryde SÅ mange gange inden fødslen! Forestillede mig simpelthen alt muligt, men laligevel var det ikke til at forestille isg noget, når man ikke havde prøvet det før Jeg gik til fødselsfprberedelse og det var super. Gik fra at være å'h nej, jeg skal føde' til 'det kan jeg godt klare'. For mig var presseveerne ikke slemme, men alle fødsler er jo forskellige

Rigtig meget held og lykke 

Ihh tak.... Selvfølgelig skal jeg også nok klare den, men man er bare helt nervøs, når tiden nærmer sig...

Anmeld

26. august 2010

JonTri

MariaE skriver:

Du er vist ret normal:-)

Fik jo også AKS første gang efter 45 timer og fødte selv andne gang..

Og hvor var det da den fedeste oplevelse i mit liv. Skal da aldrig have ks igen når man kan opleve sådan et mirakel selv at kunne gøre det. For mig blev det en vending i mit liv, hvor jeg ENDELIG kunne lægge mit AKS meget bag mig. Før det fyldte det min hverdag mere end jeg var klar over.

Ohg ja, udvidelses veerne gjorde sgu god nok møg naller, men da jeg endelig fik lov at presse synes jeg det var fedt at være med og ja, det gjorde OGSÅ naller, men veerne for mig var klart de værste.

Vil ikke sige det var piece og cake at få hende ud, men heller presse hende ud end at have veerne:-):-)

Og nej, skreg slet ikke....for mig var det bare en oplevelse jeg aldrig glemmer, smuk, skræmmende, ond og fantastisk på en gang og var skruk igen 1,5 time efter hun var født:-)

Er SÅ glad for at læse det du skriver - havde en grim oplevelse der endte i aks og ønsker MEGET at føde normalt her til feb. 

Dejligt at mange faktisk kan føde normalt efter aks - der virkelig har psykiske konsekvenser - for nogle i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.