Lidt bange og nervøs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Mai-pigen

Jeg er idag fulde 36 uger i min graviditet! Jeg tænker meget på fødslen efterhånden, hvilket nok er ganske naturligt! Jeg er andengangsfødende, lige bortset fra at jeg ikke fik lov at presse sidste gang! Jeg fik alle udvidelsesveerne, men det endte desværre med akut ks, da han var stjernekigger..øv!

Jeg har lige set Hospitalet fra i mandags, og der var der en fødsel, hold da op hun skreg.... Jeg ved da godt at det gør ondt, men uha da..... Bagefter så jeg et par fødsler på nettet, og nu sidder jeg tilbage og er lidt bange og nervøs...  Er jeg den eneste der har det sådan??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

missie20

Op til jeg skulle føde, var jeg ekstremt nervøs. Intet kunne rigtig berolig mig. Men måske hvis du prøver at lade være med at tænke for meget over det (ved godt det er nemmere sagt end gjort)

Men er ked af og hører med det akutte ks. Men godt at det endte godt

Fokusèr på det det handler om, altså der kommer en dejlig baby dig og babys far har lavet sammen og at det kun er nedtælling til i skal mødes og du har baby på maven og i din favn.

Men held og lykke herfra

Anmeld

25. august 2010

mullesmith2

Mai-pigen skriver:

Jeg er idag fulde 36 uger i min graviditet! Jeg tænker meget på fødslen efterhånden, hvilket nok er ganske naturligt! Jeg er andengangsfødende, lige bortset fra at jeg ikke fik lov at presse sidste gang! Jeg fik alle udvidelsesveerne, men det endte desværre med akut ks, da han var stjernekigger..øv!

Jeg har lige set Hospitalet fra i mandags, og der var der en fødsel, hold da op hun skreg.... Jeg ved da godt at det gør ondt, men uha da..... Bagefter så jeg et par fødsler på nettet, og nu sidder jeg tilbage og er lidt bange og nervøs...  Er jeg den eneste der har det sådan??

Jeg så også den fødsel, det var jo helt ekstremt som hun skreg men hun måtte jo have haft et meget stramt eller smalt bækken der var hårdt at komme igennem. Det så også bare så voldsomt ud med den sugekop og av hvor så det skrækkeligt ud egentlig. Håber ikke det er noget der sker for tit for så begynder jeg da også at være nervøs for den kommende fødsel, og jeg har tvillinger der skal ud huha

Anmeld

25. august 2010

Malonde1985

Jeg er kun halvvejs i min 2. graviditet, og frygter da allerede fødslen. Har jo været der ligesom dig og ved hvordan det er og det er jo ikke sjovt! Men det skal bare overstået!!

Jeg er ked af at høre at det gik sådan med din sidste fødsel, og krydser fingre for at det nok skal gå bedre denne gang ..

Tror mere eller mindre at alle har det sådan

Anmeld

25. august 2010

Mai-pigen

missie20 skriver:

Op til jeg skulle føde, var jeg ekstremt nervøs. Intet kunne rigtig berolig mig. Men måske hvis du prøver at lade være med at tænke for meget over det (ved godt det er nemmere sagt end gjort)

Men er ked af og hører med det akutte ks. Men godt at det endte godt

Fokusèr på det det handler om, altså der kommer en dejlig baby dig og babys far har lavet sammen og at det kun er nedtælling til i skal mødes og du har baby på maven og i din favn.

Men held og lykke herfra

Dejligt med lidt positive tanker.. Og du har ret, det gælder om at bevare fokus!

Anmeld

25. august 2010

Mai-pigen

mullesmith2 skriver:

Jeg så også den fødsel, det var jo helt ekstremt som hun skreg men hun måtte jo have haft et meget stramt eller smalt bækken der var hårdt at komme igennem. Det så også bare så voldsomt ud med den sugekop og av hvor så det skrækkeligt ud egentlig. Håber ikke det er noget der sker for tit for så begynder jeg da også at være nervøs for den kommende fødsel, og jeg har tvillinger der skal ud huha

Det var en total skræmme fødsel, selvfølgelig er det rart at se hendes ansigt da hun får baby op på mavsen efter fødslen, men..bare hendes udbrud "det er det værste jeg nogensinde har været ude for".. OMG!! Ikke just beroligende.. Uha ja, du skal ha tvillinger...dobbelt glæde, må man så tænke!! 

Ligenu tænker jeg bare AAAV!!

Anmeld

25. august 2010

Mai-pigen

Malonde1985 skriver:

Jeg er kun halvvejs i min 2. graviditet, og frygter da allerede fødslen. Har jo været der ligesom dig og ved hvordan det er og det er jo ikke sjovt! Men det skal bare overstået!!

Jeg er ked af at høre at det gik sådan med din sidste fødsel, og krydser fingre for at det nok skal gå bedre denne gang ..

Tror mere eller mindre at alle har det sådan

Ja, det har du nok ret i.. Ved heller ikke om det er nogen særlig fordel at sidde og se fødsler nu her.. hmm....

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

Du er vist ret normal:-)

Fik jo også AKS første gang efter 45 timer og fødte selv andne gang..

Og hvor var det da den fedeste oplevelse i mit liv. Skal da aldrig have ks igen når man kan opleve sådan et mirakel selv at kunne gøre det. For mig blev det en vending i mit liv, hvor jeg ENDELIG kunne lægge mit AKS meget bag mig. Før det fyldte det min hverdag mere end jeg var klar over.

Ohg ja, udvidelses veerne gjorde sgu god nok møg naller, men da jeg endelig fik lov at presse synes jeg det var fedt at være med og ja, det gjorde OGSÅ naller, men veerne for mig var klart de værste.

Vil ikke sige det var piece og cake at få hende ud, men heller presse hende ud end at have veerne:-):-)

Og nej, skreg slet ikke....for mig var det bare en oplevelse jeg aldrig glemmer, smuk, skræmmende, ond og fantastisk på en gang og var skruk igen 1,5 time efter hun var født:-)

Anmeld

26. august 2010

bagger26

Tror ikke du skal tage det med at hun skreg så meget til dig, der er nogle der bare samarbejder bedst med deres krop ved skrige/brøle osv.. Jeg selv brølede også som en sindsyg, men på den måde kunne jeg bedst kontrollere min krop, og jeg fik det bedste ud af mine presseveer ved at lyde som jeg ved ikke hvad hehe.. Sagde også selv lige da de kom ud "det er det værste jeg nogensinde har været udsat for." men kiggede ned på min datter og over på mmin kæreste og sagde "vi skal da have en mere ikke..." Så helt afskrækkende er det vel heller ikke...

Tror helt seriøst ikke du skal tænke for meget over det, fordi hvis du læser, hører og ser om fødsler diverse steder, så kan man vel ikke blive andet end nervøs og bange for hvad der skal ske.. Men veer er bare en mærkelig intens følelse, og det er svært at sætte sig ind i hvis man ikke har prøvet det, og derfor bliver man unødvendig nervøs.. Fordi når man først er i det, så skal man nok klare det....

Anmeld

26. august 2010

Dansker I Holland

Heysa, nu har jeg så lige en video med en kvinde som føder alene.. Den er faktisk MEGA beroligende ggg... Hun får det til at se så let ud

Håber det kan berolige dig lidt

http://www.youtube.com/watch?v=DoIiVszj1EU&feature=related

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.