Så fik vi fundet bilen.....
Efter lang tids søgen rundt i bil-land slog vi os fast på en Hyunday Trajet. Den er 3 års gammel og har kun kørt 30000 km, og den er i sindsyg flot stand. Den har spoiler på taget til ferietagboks og har aftageligt træk. Har fået 2 gange undervognsbehandling i sin levetid. Den kører fantastisk, og den er dejlig rummelig - masser af plads til os alle 6. Når man fjerner det ene bagsæde på 3. række er der rigtig god plads til barnevogn. Og alle sæder er rigtig lækre autosæder, så også vores store piger på 12 og 10 sidder godt bagi. Eneste ulempe som jeg kan se ved bilen er, at den ikke har så meget "gejl", smart elektronik osv. Men det afspejler sig så til gengæld i købsprisen på bilen. Bilen er lidt dyrere i benzin/drift, men for os betyder det pt. ikke så meget, fordi vi "kun" bruger den som "hyggetur- og indkøbsbil" eftersom min mand bruger toget til arbejde, og jeg jo barsler herhjemme.
Vi har kigget på mange gode biler. Citroen grand picasso, citroen berlingo 7 pers. og mazda 5 var nogle af favoriterne, da bilen heller ikke må blive for gigantisk. Men da vi prøvede bilerne med barnevogn og hele molevitten, var de simpelthen for små. Vi kunne simpelthen ikke finde plads til barnevognsstel og kaleche i vognene. Men i Hyundai Trajet kunne det nemt lade sig gøre.
Vi prioriterer nemt at kunne have barnevogn med da vores mindste kun er 1 år og der kommer en lillebror til december, så vi kan ikke undvære en tur/sovevogn, når vi er nogen steder.
Derudover var de 2 ekstra sæder på 3. række i mazda og picasso sådan nogle "hiv-op" sæder, hvor man sidder noget klemt. Ikke det mest bekvemme for vores efterhånden ret store piger. Og i mazdaen var det midterste sæde en lille splitbagsæde, som heller ikke var bedste siddekomfort.
Alt i alt fandt vi det, som vi søgte i Hyundai Trajet - en bil til fornuftig pris, ikke for gigantisk, plads til alle og rejsegods og behagelige sæder og gode køreegenskaber.
Nu skal jeg bare vænne mig til at køre en noget større bil, men det tror jeg bestemt ikke bliver noget problem.
Tak for jer andre for de gode råd. Er nogen på et senere tidspunkt interesseret i at vide om bilen har levet op til forventningerne om noget tid, er i velkommen til at spørge......
Anmeld