Bil til den store familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Corn

Znuzke skriver:

Hvorfor er det lige at det er en billig løsning???

Det er fordi den er billigere at køre rundt i....

https://www.baby.dk/debat/33472pi1/flere-boern-end-gennemsnittet/bil-til-familie-paa-6.aspx

Her forklarer Zafir det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

MoarTil4

Så fik vi fundet bilen.....

Efter lang tids søgen rundt i bil-land slog vi os fast på en Hyunday Trajet. Den er 3 års gammel og har kun kørt 30000 km, og den er  i sindsyg flot stand. Den har spoiler på taget til ferietagboks og har aftageligt træk. Har fået 2 gange undervognsbehandling i sin levetid. Den kører fantastisk, og den er dejlig rummelig - masser af plads til os alle 6. Når man fjerner det ene bagsæde på 3. række er der rigtig god plads til barnevogn. Og alle sæder er rigtig lækre autosæder, så også vores store piger på 12 og 10 sidder godt bagi. Eneste ulempe som jeg kan se ved bilen er, at den ikke har så meget "gejl", smart elektronik osv. Men det afspejler sig så til gengæld i købsprisen på bilen. Bilen er lidt dyrere i benzin/drift, men for os betyder det pt. ikke så meget, fordi vi "kun" bruger den som "hyggetur- og indkøbsbil" eftersom min mand bruger toget til arbejde, og jeg jo barsler herhjemme.

Vi har kigget på mange gode biler. Citroen grand picasso, citroen berlingo 7 pers. og mazda 5 var nogle af favoriterne, da bilen heller ikke må blive for gigantisk. Men da vi prøvede bilerne med barnevogn og hele molevitten, var de simpelthen for små. Vi kunne simpelthen ikke finde plads til barnevognsstel og kaleche i vognene. Men i Hyundai Trajet kunne det nemt lade sig gøre.
Vi prioriterer nemt at kunne have barnevogn med da vores mindste kun er 1 år og der kommer en lillebror til december, så vi kan ikke undvære en tur/sovevogn, når vi er nogen steder.
Derudover var de 2 ekstra sæder på 3. række i mazda og picasso sådan nogle "hiv-op" sæder, hvor man sidder noget klemt. Ikke det mest bekvemme for vores efterhånden ret store piger. Og i mazdaen var det midterste sæde en lille splitbagsæde, som heller ikke var bedste siddekomfort.

Alt i alt fandt vi det, som vi søgte i Hyundai Trajet - en bil til fornuftig pris, ikke for gigantisk, plads til alle og rejsegods og behagelige sæder og gode køreegenskaber.

Nu skal jeg bare vænne mig til at køre en noget større bil, men det tror jeg bestemt ikke bliver noget problem.

Tak for jer andre for de gode råd. Er nogen på et senere tidspunkt interesseret i at vide om bilen har levet op til forventningerne om noget tid, er i velkommen til at spørge......

Anmeld

3. september 2010

Malonde1985

Har lige kigget din tråd igennem her og har nemlig lidt "samme" problem bortset fra at vi kun bliver 4 og ikke 6

Vi har lige solgt vores Seat Ibiza, da den er noget lille. Nu kigger vi så efter noget større, men ikke for dyrt! Vi bor I Sverige og bilerne herovre koster meget mindre end I DK, så vi har enten kig på en lidt ældre AUDI A4 stationcar - med plads, eller en minibus, noget i stil med Opel Zafira, Volkswagen touran.. Men synes det er mega svært at finde ud af hvad det skal være. Kunne godt tænke mig en lidt større bil, som man sætter sig op i, og ikke en hvor man sætter sig ned. Og i og med at svigerforældre nogle gange om året kommer med en masse bagage (bor i udlandet) ville det være enormt praktisk med en bil hvor man kan sidde 7.

Der er bare SÅ mange forskellige biler og synes virkelig det er en jungle at finde rundt i. Mine svigerforældre har en Opel Zafira og den er super lækker at køre i. Man har dejligt overblik, og børnene har frit udsyn ud af vinduerne da de sidder så højt oppe.. Ku godt tænke mig noget i samme stil.

Men vil lige prøve at se hvad det er for en I har købt - har ik kigget på den bil nemlig

Anmeld

3. september 2010

MoarTil4

Malonde1985 skriver:

Har lige kigget din tråd igennem her og har nemlig lidt "samme" problem bortset fra at vi kun bliver 4 og ikke 6

Vi har lige solgt vores Seat Ibiza, da den er noget lille. Nu kigger vi så efter noget større, men ikke for dyrt! Vi bor I Sverige og bilerne herovre koster meget mindre end I DK, så vi har enten kig på en lidt ældre AUDI A4 stationcar - med plads, eller en minibus, noget i stil med Opel Zafira, Volkswagen touran.. Men synes det er mega svært at finde ud af hvad det skal være. Kunne godt tænke mig en lidt større bil, som man sætter sig op i, og ikke en hvor man sætter sig ned. Og i og med at svigerforældre nogle gange om året kommer med en masse bagage (bor i udlandet) ville det være enormt praktisk med en bil hvor man kan sidde 7.

Der er bare SÅ mange forskellige biler og synes virkelig det er en jungle at finde rundt i. Mine svigerforældre har en Opel Zafira og den er super lækker at køre i. Man har dejligt overblik, og børnene har frit udsyn ud af vinduerne da de sidder så højt oppe.. Ku godt tænke mig noget i samme stil.

Men vil lige prøve at se hvad det er for en I har købt - har ik kigget på den bil nemlig

jamen god fornøjelse med at kigge rundt - ja der er nok biler at vælge imellem, så man skal se meget på sit behov.

Hyundai Trajet, som vi har købt, er en bil, hvor man sidder dejligt højt. Den er lidt firkantet af udseende - den har desværre ikke skydedøre osv som f.eks berlingo og mazda 5, men lidt kompromi er man jo nødt til at indgå. Umiddelbart synes jeg, at Hyundai Trajet kunne minde en anelse om Kia Carnival, hvis du kender den.

Jeg synes dog selv at Kia carnival var en anelse uoverskuelig at køre i, hvor Hyundai passede bedre på mig. Og Ford Galaxy blev simpelthen også for stor for mig.

Det er bare om at komme igang med at få prøvet nogle af bilerne, som I har kig på. Man skal ligesom have bilen "mellem hænderne" for rigtig at fornemme om det er det rigtige. Og da vi fandt vores efter mange prøveture og kiggetur, så var vi ikke i tvivl. Nu håber jeg selvfølgelig at vores bil lever op til forventningerne.....

Nå I nu bor i sverige med lavere bilpriser, så bliver udbuddet jo også lidt større, så det er bare med at komme igang med prøve turene....

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.