Bil til den store familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.397 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. august 2010

MoarTil4

Hej alle jer med store børneflokke ( eller bare store biler :-).

Vi skal nu have barn nr. 4, og nu bliver vores bil for lille.

Vi skal ud og have en bil med mere plads - vi bliver jo 6 ialt. Vores 2 mindste børn vil kræve at vi evt. kan have en barnevogn med i ny og næ.

Det er lidt svært at vælge - økonomi, plads, sikkerhed og ikke mindst pris er jo faktorer som spiller ind.

Vi har set bl.a. set på en mazda 5 og en Hyundai Trajet - begge fra ca. 2007.

Er der nogen som har lidt god viden og evt erfaring med disse biler - eller evt. andre lignende biler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

3xM

hmmm

vi for en insignia st. car til os 5. tror den rummer os fint alder på børn : 14, 6 og 0 år ( når bebs kommer)

Anmeld

23. august 2010

Corn

Mazda'en er også den jeg ønsker mig (hvis jeg får overtalt manden til baby4)...

Ellers er der også Opel Zafira . Min kollega med 5 børn har den, og der er plads til alle mand.

Citroen Berlingo kan også bruges, da man kan få sæde i "bagarummet", og jeg vil vove at påstå at der stadig er plads til barnevognen...

Og så er der jo den meget lidt kønne Fiat Multipla...

Men billigste løsning er en "bus" med plads til 10 personer, det kræver så bare at I har bus-kørekort før man må køre den. Fx en VW Transporter

Anmeld

23. august 2010

Corn

mariaogmarcus skriver:

hmmm

vi for en insignia st. car til os 5. tror den rummer os fint alder på børn : 14, 6 og 0 år ( når bebs kommer)

Der er plads til fem i mange biler...

Her drejer det sig jo om 6 personer

Anmeld

23. august 2010

Clilje

Hej.

Vi har en Citröen C4 grand picasso. Den er super og meget fleksibel. De tre bagsæder kan alle indstilles individuelt, og så er der 2 ekstra bagsæder helt bag i.

Vi var 4 voksne og 2 børn(7 og 10) i den på skiferie - uden problemer....vi havde dog lige en lille tagboks - men det havde vi ikke behøvet.

Klar anbefaling...

Held og lykke herfra.

Charlotte

Anmeld

23. august 2010

isimaven

Hej og tillykke med kommende nr. 4 vi venter vores tredje og har en dejlig stor bil :p det er en Chrysler Grand Voyager med plads til 6- 7 personer det er alt sammen enkeltsæder med trepunktssele hvor man kan sætte autostole. Så har den skydedøre som jeg synes er så praktisk når man har børn . Selvom der sidder 7 personer i bilen er der stadig et stort bagagerum med plads til barnevogn m.m. Så jeg er mægtig tilfreds plus jeg godt kan lide amerikanerslæder, godt nok bruger den lidt benzin men det er pga en stor motor de fås med mindre motor, sådan en bil vil jeg gerne anbefale til en stor familie

Anmeld

23. august 2010

Anja

Vi venter nr. 4 til oktober og har købt en Renault Gran Scenic og den er vi super glade for. Der er plads til 7  pers. Hvis man kun bruger det 6. sæde på 3. række kan der lige akkurat være en barnevogn i bilen også.

Anmeld

23. august 2010

morNov2010

Vi venter også barn nr. 4 til november, og vi har købt en Fiat Multipla. Godt nok er den ikke vinder af testen "pæneste bil", men vi er godt nok glade for den. Rigtig god komfort i alle 6 sæder og et rigtig stort bagagerum med rigeligt plads til barnevogn.

Vi kiggede også på Trajet'en, men valgte den fra, da vi syntes den manglede bagagerumsplads + den er noget dyrere både i forsikring og vægtafgift.

Held og lykke med bilsøgningen.

Anmeld

23. august 2010

MoarTil4

wow...sikke mange gode svar I har givet. Og så hurtigt.....:-)

Der er nogle spændende bud på biltyper, som vi endnu ikke har "været forbi".

Der er noget at gå igang med. Det er ikke et helt nemt valg.

Tusind tak for jeres gode råd.

hilsen Mette (mortil3 - snart mor til 4)

Anmeld

23. august 2010

ekzunz

Macaab skriver:

Mazda'en er også den jeg ønsker mig (hvis jeg får overtalt manden til baby4)...

Ellers er der også Opel Zafira . Min kollega med 5 børn har den, og der er plads til alle mand.

Citroen Berlingo kan også bruges, da man kan få sæde i "bagarummet", og jeg vil vove at påstå at der stadig er plads til barnevognen...

Og så er der jo den meget lidt kønne Fiat Multipla...

Men billigste løsning er en "bus" med plads til 10 personer, det kræver så bare at I har bus-kørekort før man må køre den. Fx en VW Transporter

Hvorfor er det lige at det er en billig løsning???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.