Kan I mærke liv?? :-D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Malonde1985

PeruBaby skriver:

Jeg er også en af de heldige, der har mærket bebsen. Men mest udenpå maven når jeg lægger mine hænder ned om maven. Første gang min mand og jeg mærkede den var i sidste weekend... og i løbet af ugen synes jeg at bebsen har været meget stille, så jeg var begyndt at blive lidt bekymret. Men i går aftes - efter at vi havde spillet ludo med min mands to børn og havde fået brugt lattermusklerne kraftigt - var der ingen tvivl om at bebsen havde det fint. Der var god aktivitet i maven

Iiih hvor skønt  jeg glæder mig også til min kæreste kan mærke det, og ikke mindst min store pige  Han har prøvet flere gange at lægge sin hånd på min mave, men han er bare ik særlig tålmodig, så når der er aktivitet har han fjernet hånden igen ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Riksen

Jeg er også en af de heldige førstegangsgravide, der siden uge 17 har kunnet mærke boblende, fiskeagtige fornemmelser i maven. Men i weekenden blev de til små puf/spark - FANTASTISK! Jeg mærker hende hver dag og gerne til højre for min navle. Der er altså ikke noget bedre - bliver da helt rørt bare af at skrive om det. Altså... !!

Anmeld

25. august 2010

Malonde1985

Riksen skriver:

Jeg er også en af de heldige førstegangsgravide, der siden uge 17 har kunnet mærke boblende, fiskeagtige fornemmelser i maven. Men i weekenden blev de til små puf/spark - FANTASTISK! Jeg mærker hende hver dag og gerne til højre for min navle. Der er altså ikke noget bedre - bliver da helt rørt bare af at skrive om det. Altså... !!

Ååååårh ja det er fantastisk!!  jeg mærker også den lille nu hver dag  nyder når de små puf melder sig og lægger straks hånden på maven

Anmeld

25. august 2010

BechHannibal

Riksen skriver:

Kan du beskrive den de boblende fornemmelser lidt mere ?

Igår aften lagde jeg mig i sofaen efter en lang og aktiv dag. Jeg havde min hånd på maven ubevidst ( da elastiken i mine bukser strammede)
og pludselig mærkede jeg noget båede lidt ude på hånden men også inde i maven. Jeg er sikker på det ikke var mine tarme, da det var omkring det sted i maven som er hård og følsom.

Kunne det være en lille bevægelse jeg mærkede ?

Er første gangs gravid og går ind i 16+0 imorgen

Anmeld

25. august 2010

Riksen

BechHannibal skriver:

Kan du beskrive den de boblende fornemmelser lidt mere ?

Igår aften lagde jeg mig i sofaen efter en lang og aktiv dag. Jeg havde min hånd på maven ubevidst ( da elastiken i mine bukser strammede)
og pludselig mærkede jeg noget båede lidt ude på hånden men også inde i maven. Jeg er sikker på det ikke var mine tarme, da det var omkring det sted i maven som er hård og følsom.

Kunne det være en lille bevægelse jeg mærkede ?

Er første gangs gravid og går ind i 16+0 imorgen

Jo, jeg kan prøve. Det er ikke mere end en lille måned siden jeg selv spurgte herinde hvordan det føles at mærke liv.

Det du oplever kan meget vel være liv. Der var nogen herinde der sammenlignede fornemmelsen med en tur i svømmehallen; når nogen svømmer forbi dig, kan du mærke den der blide fornemmelse af vand mod din krop. Sådan lidt boblende, men ganske blidt. Det synes jeg beskriver det rigtigt godt.

I øvrigt er det bare en følelse, man ikke normalvis har, så når den har været der nogle gange, er man ikke i tvivl om at der sker et eller andet dernede.

Håber det giver mening

Anmeld

25. august 2010

Riksen

Malonde1985 skriver:

Ååååårh ja det er fantastisk!!  jeg mærker også den lille nu hver dag  nyder når de små puf melder sig og lægger straks hånden på maven

Jeg lægger også hånden på med det sammen, men jeg kan stadig kun mærke det indvendigt. Kunne virkelig godt unde min kæreste og alle kommende fædre at mærke liv invendigt - det er så fantastisk!

Anmeld

27. august 2010

maj2011

jeg har kunne mærke liv i ca 3 uger, lidt ala bobler, eller ligesom om der var en der nussede mig på indersiden af huden, men nu er den begyndt at sparke de små søde spark, og det er altid når jeg er kommet i seng og ligger og slapper af :-)

dejlig :-)

klem majbrit 16+4

Anmeld

28. august 2010

IAH

Nu er jeg eendelig med på vognen.

I forgårs kunne det ikke længere være tarmbevægelser. Det kan mærkes uden på maveskindet, så Thomas kan også følge med. Det har gjort det endnu mere realistisk... Så jeg forestiller mig, hvordan den lille drengs personlighed er. Han virker lidt vrissen og så absolut ikke glad for iskold sukret sodavand, så bliver han helt hyper, synes jeg. Lidt skræmmende..

Hav en god lørdag allesammen

Anmeld

28. august 2010

Mettemus

Jeg har mærket den lille i flere uger nu, og det bliver bare bedre og bedre. I starten var jeg lidt i tvivl om, om det mon var baby jeg kunne mærke, men efterhånden er det blevet til rigtige spark og ikke "bare" bobler. Jeg elsker det!!! I den sidste uge har den sparket så meget, at jeg næsten kan mærke den hele tiden og Jens er nu også med. Den kan provokeres til spark ved at "ryste" lidt med maven (hoppe, prikke osv.), og så ellers ligge helt stille - det plejer at afføde et ordentligt los efter kort tid

Anmeld

30. august 2010

karina pigen

jeg er snart i min 23 uge.. og jeg kan ik mærke noget, ik noget som jeg synes minder om de folk siger det mærkes som.. men det kommer nok.. har dog anskaffe mig sådan en hjertelyd ting såå der er masser af liv derinde.. hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.