Kunne bare ikke mere i nat!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
BabyStella! skriver:

hehe "babserne"  Men det har jeg desværre ikke - hun ville ikke ha´ mere, da hun var ca. 5 mdr. Nu får hun MME én gang om dagen (til natten).

Tror ikke at det virker med mme... Mmm... Så saltvand måske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Mira0911

BabyStella! skriver:

For at ta´ snotten?

Det hjælper på at hun også kan få vejret gennem næsen... :)

Anmeld

23. august 2010

Nanna444

BabyStella! skriver:

Min datter på 11 mdr. er meget slemt forkølet nu, og kan dårlig nok sove. Hun vil så gerne ha´ sin sut, men må spytte den ud igen fordi hun ikke kan trætte vejret gennem næsten.

Jeg suger hendes næse flere gange daglig - hun har været syg i 3 dage nu. Hendes feber er ikke faldet, så vi skal lige til lægen et smut idag.

I nat var det værst - hun sov kun et kvarter ad gangen og skreg/græd i en halv time, sov igen i et kvarter og osv. Jeg var simpelthen så træt - fik oz kun et par timers søvn sidste nat og et par timers lur om dagen. Så jeg brød simpelthen sammen! Jeg råbte af hende, hvad jeg skulle gøre. Manden var der oz og skældte mig ud for at snakke så grimt til hende og så blev jeg jo endnu mere sur...

Det var bare af helvede til i nat. Endelig sov hun et par timer fra kl. 4.00 af. Nu sidder hun og leger på gulvet og prøver og få alt min vrede, flovhed og frustration ud her, istedet for at det skal gå ud over hende eller manden.

Han var bare så god i nat. Min datter sov hos mig, og manden sad i stuen, men kom ind hver gang, hun græd og fik hende trøstet -det kunne jeg ikke? Det var der jeg brød sammen - jeg føler mig som så dårlig en mor. Jeg har så meget lyst til og lade hende blive liggende om morgenen, og lægge hende tidligere i seng om aftenen. Kan blive så træt af hende! Det er det, jeg skammer mig over  

Ville ikke noget specielt med dette - bare lukke en masse frustationer nu. Tak fordi du gad og "høre" på mig

Søde, det er bare hårdt, når de ikke vil sove - hverken om dagen eller om natten Og man er bare træt, træt, træt helt ind til benet! Jeg ville ønske at jeg havde et mirakelråd at give, men....øv! Kender det bare alt for godt. Vi gennemgår også en snotperiode lige pt - og føj hvor kan verden være fæl, når man ikke får sovet.

Jeg prøver altid at minde mig selv om at det jo blot er en fase og ikke varer ved for altid. På et eller andet tidspunkt VIL ungen sove  Og de gør det jo ikke for at irritere, de er jo selv lige så ulykkelige. De kære unger kan virkelig bringe det værste frem i een - men de kan sandelig også bringe det bedste frem. Jeg tror de fleste mødre flipper en gang i mellem - og dem som ikke gør indrømmer det jo nok bare ikke

Håber virkelig snart at din lille pige bliver rask

Knus og tanker herfra

Anmeld

23. august 2010

Maise

BabyStella! skriver:

Min datter på 11 mdr. er meget slemt forkølet nu, og kan dårlig nok sove. Hun vil så gerne ha´ sin sut, men må spytte den ud igen fordi hun ikke kan trætte vejret gennem næsten.

Jeg suger hendes næse flere gange daglig - hun har været syg i 3 dage nu. Hendes feber er ikke faldet, så vi skal lige til lægen et smut idag.

I nat var det værst - hun sov kun et kvarter ad gangen og skreg/græd i en halv time, sov igen i et kvarter og osv. Jeg var simpelthen så træt - fik oz kun et par timers søvn sidste nat og et par timers lur om dagen. Så jeg brød simpelthen sammen! Jeg råbte af hende, hvad jeg skulle gøre. Manden var der oz og skældte mig ud for at snakke så grimt til hende og så blev jeg jo endnu mere sur...

Det var bare af helvede til i nat. Endelig sov hun et par timer fra kl. 4.00 af. Nu sidder hun og leger på gulvet og prøver og få alt min vrede, flovhed og frustration ud her, istedet for at det skal gå ud over hende eller manden.

Han var bare så god i nat. Min datter sov hos mig, og manden sad i stuen, men kom ind hver gang, hun græd og fik hende trøstet -det kunne jeg ikke? Det var der jeg brød sammen - jeg føler mig som så dårlig en mor. Jeg har så meget lyst til og lade hende blive liggende om morgenen, og lægge hende tidligere i seng om aftenen. Kan blive så træt af hende! Det er det, jeg skammer mig over  

Ville ikke noget specielt med dette - bare lukke en masse frustationer nu. Tak fordi du gad og "høre" på mig

til dig. for noget tid siden var jeg oppe omkring 15 gange på en nat. tænderne drillede, trods panodil var givet. til sidst råbte jeg ARGH og og blev bagefter så ked af det og vrælede mens jeg endnu engang fik hende vuggende i mine arme til at falde i søvn.

så kender alt til det. Manden sov bare, han skulle jo på job.

har mange gange i sommer måtte aflyse ting jeg skulle bare for at sove, hvilket er pænt svært på kommando.

har du prøvet saltvandsdråber i næsen?? hjælper min pige så godt når hun er forkølet, løsner op så det løber ud.

kh maise

Anmeld

23. august 2010

klmf

Årh søde ven... Det er bare så hårdt når de er syge. Selvfølglig skulle du ikke have råbt af hende, men nogle gange overstiger forventningerne til os det vi reeelt kan klare. Supergodt at du har din mand hos dig og at han hjælper dig, det må han så lige gøre noget mere. Og så tror jeg det hjælper hvis man bare erkender, at det er nogle hårde dag elige nu og så ikke forventer det vilde af madlavning, rengøring osv., så du kun skal koncentrere dig om bettefisen.

Og så saltvandsdråber!!! Op på apoteket og køb saltvandspipetter. Jeg drypper saltvand i hvert næsebor, lader det virke et halvt til et helt minut og så suger jeg. Det opløser snotten, så den render nemmere = mere luft. Gør det inden hun skal spise, sove og efter behov

God bedring med hende og håber I får en bedre nat denne gang

Anmeld

23. august 2010

mor-til-vanessa

forstår dig godt, du er ikke en dårlig mor, sådan tror jeg alle kan have det en gang imellem. har selv haft det sådan en dag hvor min datter havde været meget hys ved sengetid i flere dage. havde også rigtig dårlig samvittighed. men det hjalp at min mor tog hende natten efter, så fik jeg samlet en masse overskud og der har ikke været noget siden.

håber snart hun bliver rask igen

knus

Anmeld

23. august 2010

LouiseNielsen

Forstår godt du skammer dig, ville være underligt andet.... Men er helt helt normalt at have det sådan.... Jeg har det tit sådan. Jeg har en søn på 3 år som lige for tiden virkelig prøver hans forældre af, og stiller os ud mod hinanden, og det er rigtig rigtig hårdt, så ønsker ham også nogen gange rigtig rigtig langt væk.... Og bagefter har jeg dårlig samvittighed.....

Kæmpe  til dig, det trænger du vist til....

Anmeld

23. august 2010

Kamilla-m

BabyStella! skriver:

saltvand hjælper. bare få dråber i hver side, det løsner og så kommer hun højest sandsynlig til at nyse af det, prøv det du kan evt selv lave saltvandet hvis du ikke lige har noget d: ellers kan man få det på apoteket, det er ikke ret dyrt.

Anmeld

23. august 2010

BabyStella!

Tak skal I ha´ alle sammen Stella sover nu - har hun gjort siden kl. 10.00, og tror bare hun får lov og sove lige så længe hun vil Jeg snupper mig oz en lur nu her, trænger jeg vidst til...

Anmeld

23. august 2010

Skouboe

Jeg må tilslutte mig de andre her - saltvand! Du kan købe små pipetter beregnet til næsen på apoteket. Put ½ i hvert næsebord og vent lidt og sug, eller giv hende sutten (når hun har den i munden trækker hun vejret gennem næsen og får suget noget af slimen ud af luftvejene.

Husk at sengen skal være hævet mindst 15 cm, før det virker rigtigt godt.

Hvis alt andet svigter så er en autostol guld værd til meget forkølede unger, hvis I har sådan en (autostol altså).

Hent den ind og sæt barnet i den og en dyne rundt om - evt. en lille pude hun kan putte kinden ind mod. Den gør at dit barn næsten kan sove siddende uden du skal være bange for at hun kommer til skade. Det hjælper rigtigt meget på at få luft, og så længe det kun er en sjælden gang, tager de altså ikke skade af det. Den kan købe både dig og hende nogle dyrebare timers sammenhængende søvn.

Og så lad være med at slå dig selv oveni hovedet med at du vrisser eller bander ad hende eller lign.. det sker indimellem - vi er allesammen kun mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.