Kunne bare ikke mere i nat!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.422 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. august 2010

BabyStella!

Min datter på 11 mdr. er meget slemt forkølet nu, og kan dårlig nok sove. Hun vil så gerne ha´ sin sut, men må spytte den ud igen fordi hun ikke kan trætte vejret gennem næsten.

Jeg suger hendes næse flere gange daglig - hun har været syg i 3 dage nu. Hendes feber er ikke faldet, så vi skal lige til lægen et smut idag.

I nat var det værst - hun sov kun et kvarter ad gangen og skreg/græd i en halv time, sov igen i et kvarter og osv. Jeg var simpelthen så træt - fik oz kun et par timers søvn sidste nat og et par timers lur om dagen. Så jeg brød simpelthen sammen! Jeg råbte af hende, hvad jeg skulle gøre. Manden var der oz og skældte mig ud for at snakke så grimt til hende og så blev jeg jo endnu mere sur...

Det var bare af helvede til i nat. Endelig sov hun et par timer fra kl. 4.00 af. Nu sidder hun og leger på gulvet og prøver og få alt min vrede, flovhed og frustration ud her, istedet for at det skal gå ud over hende eller manden.

Han var bare så god i nat. Min datter sov hos mig, og manden sad i stuen, men kom ind hver gang, hun græd og fik hende trøstet -det kunne jeg ikke? Det var der jeg brød sammen - jeg føler mig som så dårlig en mor. Jeg har så meget lyst til og lade hende blive liggende om morgenen, og lægge hende tidligere i seng om aftenen. Kan blive så træt af hende! Det er det, jeg skammer mig over  

Ville ikke noget specielt med dette - bare lukke en masse frustationer nu. Tak fordi du gad og "høre" på mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

mariamiss6

Sådan tror jeg de fleste forældre får det når de har et barn der skriger i længere perioder, og man opdager at man ikke altid kan trøste dem...

Jeg havde det sådan med den ældste på et tidspunkt, fordi amningen ikke fungerede... Jeg lavede stort set ikke andet end at give ham mad, og så gav jeg ham til faren, for ellers skreg ungen bare fuldstændig ulykkeligt....

Den yngste havde meget ondt i maven en måneds tid, og det var så lige nøjagtig hen over jul og nytår, som altså skulle holdes her hjemme hos os selv.... Så der var jeg heller ikke meget værd...

Jeg er så modsat dig, at jeg bare holder helt op med at sige noget, forsøger at filtrere lyden fra, og vugger ellers så bare på livet løs....

Men det er selvfølgelig en rigtig skidt ting at du fik råbt sådan af hende. Men du kan ikke tage det tilbage. Så nu må du bare blive bedre til at sige til manden at han altså skal tage hende NU! også selvom han skal tidligt op og på arbejde... Det nytter jo heller ikke noget hvis du ikke kan håndtere hende hele dagen, fordi du ikke har fået bare lidt ro om natten....
Jeg er sikker på din mands arbejde godt kan forstå han er lidt død en dag hist og her, hvis han forklarer at den lille har været utrøstelig i flere dage....

Anmeld

23. august 2010

millesofie

jeg kender det godt

og det er lige som om at folk ikke forstår det

de kan være så øv-agtige de unger (for at sige det pænt) jeg kan blive så ked af mig selv nogle gange fordi at jeg ikke opføre mig som jeg selv synes at jeg burde

jeg kan blive SÅ sur om natten når hun vågner gang på gang og jeg har ikke tid i løbet af dagen til at tage en lur og så næste nat igen og igen nej jeg kan ikke det der uden søvn, bliver så grimt et menneske af det.

og det er jo ikke fordi jeg ikke elsker hende men jeg kunne godt bruge en pause på et par dage hvor jeg bare var venninder og afslapning men ja nu har jeg jo så valgt at få hende alene

nå ved ikke hvor jeg ville hen med alt dette, men ville i hvert fald fortælle dig at jeg forstår dig godt og jeg synes at du skal tage dig en lur og lade manden tag baby eller gå en tur, det gør jeg det hjælper faktisk også

stort og husk hun er kun syg så det bliver bedre

Anmeld

23. august 2010

Mira0911

Du kan ligge et par bøger under hovedgærdet på din datters seng, så hun får noget luft igennem luft vejene... :O)

Anmeld

23. august 2010

BabyStella!

Fisenberg skriver:

jeg kender det godt

og det er lige som om at folk ikke forstår det

de kan være så øv-agtige de unger (for at sige det pænt) jeg kan blive så ked af mig selv nogle gange fordi at jeg ikke opføre mig som jeg selv synes at jeg burde

jeg kan blive SÅ sur om natten når hun vågner gang på gang og jeg har ikke tid i løbet af dagen til at tage en lur og så næste nat igen og igen nej jeg kan ikke det der uden søvn, bliver så grimt et menneske af det.

og det er jo ikke fordi jeg ikke elsker hende men jeg kunne godt bruge en pause på et par dage hvor jeg bare var venninder og afslapning men ja nu har jeg jo så valgt at få hende alene

nå ved ikke hvor jeg ville hen med alt dette, men ville i hvert fald fortælle dig at jeg forstår dig godt og jeg synes at du skal tage dig en lur og lade manden tag baby eller gå en tur, det gør jeg det hjælper faktisk også

stort og husk hun er kun syg så det bliver bedre

Føler skam oz med dig Jeg har så en mand, der kan ta´ hende, når jeg ikke kan/gider mere - så hatten af for dig og kæmpe

Anmeld

23. august 2010

BabyStella!

MoarJ skriver:

Du kan ligge et par bøger under hovedgærdet på din datters seng, så hun får noget luft igennem luft vejene... :O)

Det har jeg gjort Hun var nemlig lidt syg oz de første par måneder, så Sp´en sagde vi kunne lægge et par bøger under liften, så snotten kunne rende

Syns´ bare ikke rigtig, det har hjulpet i nat Så har suget hendes næse.

Anmeld

23. august 2010

Mira0911

BabyStella! skriver:

Det har jeg gjort Hun var nemlig lidt syg oz de første par måneder, så Sp´en sagde vi kunne lægge et par bøger under liften, så snotten kunne rende

Syns´ bare ikke rigtig, det har hjulpet i nat Så har suget hendes næse.

Saltvandsdråber er også gode.. Det er de her hvert fald... :) Prøv dem...

Anmeld

23. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg forstår godt at man kan flippe lidt engang imellem, hvis man er presset. Det gør dig ikke til en dårlig mor

Men jeg har et lille godt råd. Hvis du stadig har mælk i babserne, så virker det at sprøjte babsemælk i næsen på baby Det renser slimhinderne og får snotten væk.

God bedring med hende!

KRAM

Anmeld

23. august 2010

BabyStella!

MoarJ skriver:

Saltvandsdråber er også gode.. Det er de her hvert fald... Prøv dem...

For at ta´ snotten?

Anmeld

23. august 2010

BabyStella!

Zafir skriver:

Jeg forstår godt at man kan flippe lidt engang imellem, hvis man er presset. Det gør dig ikke til en dårlig mor

Men jeg har et lille godt råd. Hvis du stadig har mælk i babserne, så virker det at sprøjte babsemælk i næsen på baby Det renser slimhinderne og får snotten væk.

God bedring med hende!

KRAM

hehe "babserne"  Men det har jeg desværre ikke - hun ville ikke ha´ mere, da hun var ca. 5 mdr. Nu får hun MME én gang om dagen (til natten).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.