Det der kom mest bag på mig med mit første barn var at det faktisk blev ET B A R N !!
ikke en rød lille traktor men faktisk et menneske som var fuldstændig hjælpeløs uden mig, MIT kød og blod, MIN søn
Wauw!!! Det kan virke latterligt for andre for selvfølgelig bliver det et BARN, det har man vist siden jordens begyndelse...men at begribe det, fordi det er så STORT!! Ufattelig stort!
Når det så er sagt, så er der ikke ret mange af ens veninder - af dem som ikke har fået børn - der HELT (naturligvis) forstår at man kan tude over et par små lyserøde sko...!! 
Derefter kom baby blues...det var faktisk væmmeligt, for tårerne de sprøjtede ud af øjnene på mig og jeg havde de værste katastrofetanker om mit barn! Puuhhh...men det er heldigvis kun en fase de allerfleste går igennem.
Hvis fasen ikke ophører er det vigtigt at man taler med sin sundhedsplejerske eller læge om det, for da kan det gå over i en fødselsdepression.
Det tredje jeg gerne ville ha vidst var brystbetændelse! Auuu au au au!! Det gør mere ondt et at føde et barn! Det er hvis der kommer knuder i dit bryst når du ammer, mælkeknuder, hvis brystet ikke bliver tømt ordentligt, og der så kommer bakterier i, så går der betændelse og det er så smerteligt at man får feber af det.
Det skal man også reagerer på omgående, jeg vidste ikke hvad det var og gik det bare igennem

Og så er det vigtigt at du har noget salve til dine brystvorter klar - hvis du altså vælger at amme. De er nemlig temmelig sensitive i starten, og baby suger altså bare til! Så kan der godt gå hul på huden og det svider, især når baby rigtig gnasker i dem...og det bedste er noget salve fra apoteket, så heler det med det samme! Spørg dernede jeg har glemt navnet!
Ja...og så skal du vide at uanset hvad du vælger vil der ALTID være nogen der vil se sådan her på dig:
med den mine "er du rigtig klog sådan gør man ikke"...JO DU GØR...Stå ved dine valg og måde at være mor på, for der er så mange kloge hoveder derude og du kan ikke tilfredsstille dem alle, og hvorfor sku du også det? Du er ikke dem og de er ikke dig 
Vær forberedt på at du skal sige fra mange gange! 
Det er sygeligt hårdt i starten pga manglende søvn osv men på den anden side så giv dig lov til at sove om dagen når dit barn sover, det skal du gøre, ellers bliver man til en zombie, og veninderne/familien kan komme på besøg på et andet tidspunkt, i starten har man brug for ro og hvile....og mad! Så kommer der nogen kan de tage en ret med - så du slipper for indkøb og madlavning, så du kan koncentrere dig om dit lille vidunder af et mirakel! GLÆD dig, det er SÅ fantastisk!