Hvor meget skal jeg mon malke ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Haha, jeg er sikker på, at jeg nok kan finde en, der mener, at jeg er en ko

Ja, det er vildt frustrerende at malke med den der håndpumpe, men jeg er lidt for nærig til at købe en pumpe, da det her er en arver... 
Især fordi vi nok ikke har det vilde behov for en - endnu. Men det ville måske komme, hvis vi havde en ordentlig pumpe.

Hm, det her pumpe-modermælkshelvede stresser mig lidt. Altså skal jo pumpe til ham og også til øvelses-gangene. Og der kommer jo ingenting.

Ved du hvad sådan en pumpe koster?

Nu siger jeg lige noget lidt halvforsigtigt! Du siger I skal være væk i 6 timer ca. hvad med om du ammede ham lige inden du gik, lod de 90 ml du har malket ud (prøv evt at malke lidt mere ud til 120 ml fx) og giv ham det med i en sutteflaske. Så efter 3 timer skal han spise igen, og han får sutteflasken... og så giver du en brikmælk (MME) med som reserve.

Jeg vil også sige til dig at MME mætter utrolig meget i deres små maver når de ikke er vant til at spise det. Så han drikker måske slet ikke særlig meget af det...

Vi har givet Malou MME få gange og hun spiser gladeligt, det er kun flasken der er lidt et problem... den er jo ikke ligesom babserne, så hun vrikker hovedet fra side til side ivrigt for at få den til at gøre som babsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

smokin

Hov og ja en pumpe koster ca. 999 kr fra ny. Men du kan leje dem i babysam... Aner dog ikke hvad det koster Men går ud fra det er billigere end de 1000 kr.

Anmeld

20. august 2010

smokin

Nu ved jeg du sidder på det der trendsales

http://www.trendsales.dk/annoncer/phillips-avent-avent-elektrisk-brystpumpe/18181935?forum=309&road=&search=avent&sort=ID%20DESC&status=1&pn=24&rt=ssr 700 kr

http://www.trendsales.dk/annoncer/philips-avent-elektrisk-brystpumpe/18171221?forum=308&road=&search=avent&sort=ID%20DESC&status=1&pn=26&rt=ssr 650 kr

http://www.trendsales.dk/annoncer/philips-avent-isis-brystpumpe-elektronisk/18092269?forum=308&road=&search=avent&sort=ID%20DESC&status=2&pn=42&rt=ssr 475 kr

Anmeld

20. august 2010

Ranarupta

Zette skriver:

Nu siger jeg lige noget lidt halvforsigtigt! Du siger I skal være væk i 6 timer ca. hvad med om du ammede ham lige inden du gik, lod de 90 ml du har malket ud (prøv evt at malke lidt mere ud til 120 ml fx) og giv ham det med i en sutteflaske. Så efter 3 timer skal han spise igen, og han får sutteflasken... og så giver du en brikmælk (MME) med som reserve.

Jeg vil også sige til dig at MME mætter utrolig meget i deres små maver når de ikke er vant til at spise det. Så han drikker måske slet ikke særlig meget af det...

Vi har givet Malou MME få gange og hun spiser gladeligt, det er kun flasken der er lidt et problem... den er jo ikke ligesom babserne, så hun vrikker hovedet fra side til side ivrigt for at få den til at gøre som babsen..

Har selv tænkt på det med MME. Men flere ting melder sig:

• Kan man godt springe ud i det, hvis barnet ikke er vant til at få det?
  • Da Albert lå på neo, gylpede han flere gange al MME'en op og personalet snakkede om, at han ikke kunne tåle det. Men jeg ved simpelthen ikke, om det passer, for det skete ved begge slags (både den almindelige og dén til allergikere...).

Jeg vil lige prøve at ringe til babysam imorgen. Min mor fortalte, at hun malkede ud og brugte mælken, når hun så lavede grød og mos til barnet. Så om ikke andet ville vi kunne bruge mælken dér...

Zette, er der en hemmelig ammerådgiver/SP gemt i dig, egentlig? Du er sgu sej!

Anmeld

20. august 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Har selv tænkt på det med MME. Men flere ting melder sig:

• Kan man godt springe ud i det, hvis barnet ikke er vant til at få det?
  • Da Albert lå på neo, gylpede han flere gange al MME'en op og personalet snakkede om, at han ikke kunne tåle det. Men jeg ved simpelthen ikke, om det passer, for det skete ved begge slags (både den almindelige og dén til allergikere...).

Jeg vil lige prøve at ringe til babysam imorgen. Min mor fortalte, at hun malkede ud og brugte mælken, når hun så lavede grød og mos til barnet. Så om ikke andet ville vi kunne bruge mælken dér...

Zette, er der en hemmelig ammerådgiver/SP gemt i dig, egentlig? Du er sgu sej!

Jeg har for kort tid siden været samme problemstilling igennem og derfor ved jeg lidt om det og kan jo kun dele ud af MIN erfaring. Jeg må sige at det er svært for mig at vide om han kan tåle det eller ej, du må prøve forsigtigt. Du kan sagtens springe ud i det. Køb de der små nogle til 7 kr. så bliver du ikke ruineret hvis han prompte afviser det. Børn er jo forskellige, Malou skulle have varmet sin mælk for at hun gad røre det, men efter et par gange kunne vi blot hælde det der drikkeklar op til hende.. Jeg har brugt det de dage hvor hun har haft tigerspring og har skreget i en køre... Vil hellere have et mæt barn på MME end et barn der skriger pga sult. De får lidt knas med maven hvis man giver dem der over flere gange og meget af det, for det er jo meget mere hårdt for maven, men der sker altså ikke noget ved det en enkelt gang eller to...

Spørgsmålet er nok om han vil tage den flaske altså...

Anmeld

20. august 2010

Ranarupta

Zette skriver:

Jeg har for kort tid siden været samme problemstilling igennem og derfor ved jeg lidt om det og kan jo kun dele ud af MIN erfaring. Jeg må sige at det er svært for mig at vide om han kan tåle det eller ej, du må prøve forsigtigt. Du kan sagtens springe ud i det. Køb de der små nogle til 7 kr. så bliver du ikke ruineret hvis han prompte afviser det. Børn er jo forskellige, Malou skulle have varmet sin mælk for at hun gad røre det, men efter et par gange kunne vi blot hælde det der drikkeklar op til hende.. Jeg har brugt det de dage hvor hun har haft tigerspring og har skreget i en køre... Vil hellere have et mæt barn på MME end et barn der skriger pga sult. De får lidt knas med maven hvis man giver dem der over flere gange og meget af det, for det er jo meget mere hårdt for maven, men der sker altså ikke noget ved det en enkelt gang eller to...

Spørgsmålet er nok om han vil tage den flaske altså...

Ja, det lyder da bestemt som om, det er værd at have nogle brikker i baghånden! Er det bare dem fra NAN?

Bliver lidt spændende og også lidt nervepirrende med den flaske dér... 

Har I forresten fundet ud af, hvor I skal på ferie henne?

Anmeld

20. august 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Ja, det lyder da bestemt som om, det er værd at have nogle brikker i baghånden! Er det bare dem fra NAN?

Altså ja vi giver nan1 - men har også haft købt allomin. Begge dele drikker hun.

Du kan også købe det der syrnet... det har jeg hørt i min mødregruppe er det bedste, malou har ikke prøvet det. Det er en grøn æske som du kan købe i brugsen, føtex, kvickly osv.

Fortæl mig om den flaske når du har prøvet det. Kan du ikke øve med 20 ml imorgen fx. ?

Lad vær at putte for meget mælk i dem, de første par gange drak Malou nærmest ikke af det... hun var mere interesseret i hvad det nu var for en babs der kom i munden på hende...

Anmeld

20. august 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Og vi skal til Singapore/Bali i starten af November Wohooo

Anmeld

20. august 2010

smokin

Karina, nu drøner jeg altså i seng... ellers så bliver prinsessen meget utilfreds med at have en træt mor imorgen...

Anmeld

22. august 2010

Ranarupta

Zette skriver:

Karina, nu drøner jeg altså i seng... ellers så bliver prinsessen meget utilfreds med at have en træt mor imorgen...

Årh ja, du lige amok med indlæg dér!
Men det er bestemt værdsat! Og sæt dig lige til rette for her kommer en bette up-date...

Jeg kørte i Babysam og lejede en pumpe og købte også et flaskesæt til pumpen.
Da jeg kommer hjem, ser jeg, at der er hul i posen med flaske, slange osv. Men hullet er ikke så stort, at flasken kunne komme ud, så jeg tænkte ikke mere over det. Jeg vasker og koger sættet og så er det klar til brug. Får først mulighed for at bruge det idag og idet jeg sidder med babsen fremme og det hele klart, går det op for mig, at der mangler noget. En lille bitte plastik-dimmer, der skal sidde mellem slangen og maskinen. PISOGLORT!! Så jeg kunne ikke komme videre. 
Hold nu op, hvor var jeg rasende!
Så har de solgt mig et sæt, hvor de har haft pillet dimmeren ud. (Jeg er godt klar over, at det var tilfældigt, at det var mig, der fik den - altså ingen personlig forfølgelse dér! )
Og selvfølgelig var det 20 min. efter lukketid lørdag, så jeg kunne bare sidde dér og glo... Tsk!

Jeg tropper op mandag og enten forlanger et nyt sæt, samt pengene tilbage for de tabte leje-dage, hvis jeg bestemmer mig for fortsætte lejen af maskinen.

Og så havde jeg købt en brik Allomin. Den ville jeg lige øve flaske-tid med Albert, nu hvor jeg ikke fik monster-malket. Han ÅD 2x50 ml. uden problemer.
Der går nogle timer og jeg konkluderer, at den mælke-allergi, de mente han havde på Neo bare var en fejl, for dér gylpede han det hele op et kvarters tid efter. 
Men så går det løs og han gylper løs. Udover sig selv, mig, sofaen, gulvet, en masse stofbleer. Jeg bliver nødt til at bade ham - og han skriger hele badet igennem; han plejer at elske badet. Så han må have det rigtigt skidt.
Han får tørt og rent tøj på og der går en halv time og så går det løs igen. Stakkels Bønne. Allergien er vist god nok...

Nu ligger han på sin dyne på sofaen ved siden af mig i sin ble. Jeg har ikke turde gå i seng, førend han stoppede med at vold-gylpe. Det er han holdt op med nu - gudskelov!

Så nu kan vi komme i seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.