Hvor meget skal jeg mon malke ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.363 visninger
31 svar
0 synes godt om
19. august 2010

Ranarupta

Hejsa,

Albert skal passes for første gang, når han er knap 15 uger.
Vi skal til begravelse på tirsdag og skal derfor passes i omkring 6 timer.

Jeg er begyndt at malke ud - har indtil videre 3 portioner med ca. 30 ml. i hver (det er ca. hvad der kommer fra et bryst pr. gang.).
Albert spiser fra det ene bryst og jeg prøver at malke helt færdigt fra dét bryst og tager så det andet bagefter.

Jeg har ikke nogen anelse om, hvor meget, han skal have med, når han skal passes. Nogen der ved det?

Og vil han mon overhovedet tage af flasken, selvom han aldrig har prøvet det?

Vh, Karina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Vidunderligeunger

prøv inden, at give ham selv.. det ville være surt for dem der skal passe, at han ikke vil...

Når jeg malkede ud drak alberte altså 100-150 ml, og da var hun kun 4 uger... det drikker hun stadig, dog på MME.

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

BlyViol skriver:

prøv inden, at give ham selv.. det ville være surt for dem der skal passe, at han ikke vil...

Når jeg malkede ud drak alberte altså 100-150 ml, og da var hun kun 4 uger... det drikker hun stadig, dog på MME.

Ja, det må jeg nok hellere.

Altså spiser hun det på ét måltid?

Anmeld

19. august 2010

LISBETH:-)

Elina spiser min. 12o ml ved hvert måltid (ammer 1/2 og får flaske 1/2) og så spiser hun 12 gange i døgnet. Sp sage idag at hun kun skulle spise 6 x 200 ml - men det kommer jo også an på deres vægt, hvor meget mad de skal have. Rette snor er 1/6 af deres vægt :-)

Anmeld

19. august 2010

Vidunderligeunger

Ranarupta skriver:

Ja, det må jeg nok hellere.

Altså spiser hun det på ét måltid?

hehe ja  

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

BlyViol skriver:

hehe ja  

Wow!

Puh, jeg er bange for at give ham alt for lidt med... For dét at malke ud, giver ikke lige så meget, som når barnet selv dier, vel?

Anmeld

19. august 2010

Vidunderligeunger

Ranarupta skriver:

Wow!

Puh, jeg er bange for at give ham alt for lidt med... For dét at malke ud, giver ikke lige så meget, som når barnet selv dier, vel?

jo det skulle jeg mene... med den rigtige pumpe skulle det da gerne være det samme.. jeg fik også kun 30-40 ml ud den første uge, men så skal jeg ellers love for der kom mælk

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

BlyViol skriver:

jo det skulle jeg mene... med den rigtige pumpe skulle det da gerne være det samme.. jeg fik også kun 30-40 ml ud den første uge, men så skal jeg ellers love for der kom mælk

Ok... For så vil det jo betyde, at han kun får ca. 30 ml per gang, da han kun spiser fra et bryst.

Det lyder bare ikke af meget i forhold til Alberte...

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

lisbeth2910 skriver:

Elina spiser min. 12o ml ved hvert måltid (ammer 1/2 og får flaske 1/2) og så spiser hun 12 gange i døgnet. Sp sage idag at hun kun skulle spise 6 x 200 ml - men det kommer jo også an på deres vægt, hvor meget mad de skal have. Rette snor er 1/6 af deres vægt :-)

Hov, så slet ikke dit svar...

Ej, sidder og små-panikker nu, for jeg tror altså ikke, at Albert får nær så meget!!

Altså han dier vel 2 gange om natten og op til 5 gange om dagen. Jeg har ikke tal på det eller sat det i system, da han bare får, når han melder sig, hvilket er hver 2.-3. time... 

Han er glad og tilfreds og det har længe været min rettesnor. Men jeres får jo langt mere per måltid end Albert gør... 

Anmeld

19. august 2010

Vidunderligeunger

Ranarupta skriver:

Ok... For så vil det jo betyde, at han kun får ca. 30 ml per gang, da han kun spiser fra et bryst.

Det lyder bare ikke af meget i forhold til Alberte...

nej det gør det godt nok ik.. men når man ammer tager det jo også længere tid. Hvor lang tid spiser han?? jeg malkede forresten ud fra begge og det gav 100-150...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.