Hvor meget skal jeg mon malke ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

LISBETH:-)

Ranarupta skriver:

Hov, så slet ikke dit svar...

Ej, sidder og små-panikker nu, for jeg tror altså ikke, at Albert får nær så meget!!

Altså han dier vel 2 gange om natten og op til 5 gange om dagen. Jeg har ikke tal på det eller sat det i system, da han bare får, når han melder sig, hvilket er hver 2.-3. time... 

Han er glad og tilfreds og det har længe været min rettesnor. Men jeres får jo langt mere per måltid end Albert gør... 

I følge min sp så kan barnet få meget mere ud end man kan med en håndpumpe. Du skal have en af de dyre elektriske pumper hvis det skal være det samme.

Det vigtigste er jo at dit barn trives og tager på som han skal. Hvis han gør det, er jeg også sikker på at han får nok og spise. Hvis han kun spiser så "få" gange i døgnet må det jo være fordi han får nok ved hvert måltid. Jeg ville ikke være bekymret!!!!!!!

Men nu ved jeg jo ikke hvad skønne albert vejer men du kan jo selv regne ud hvad 1/6 af hans vægt er? og det skal han som rette snor have pr. døgn så dividere du bare med 6 (eller hvor mange gange han spiser i døgnet) og så har du en rette snor for hvad han skal spise i hvert måltid. Meeen altså børn er jo forskellige - heldigvis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Vidunderligeunger

lisbeth2910 skriver:

I følge min sp så kan barnet få meget mere ud end man kan med en håndpumpe. Du skal have en af de dyre elektriske pumper hvis det skal være det samme.

Det vigtigste er jo at dit barn trives og tager på som han skal. Hvis han gør det, er jeg også sikker på at han får nok og spise. Hvis han kun spiser så "få" gange i døgnet må det jo være fordi han får nok ved hvert måltid. Jeg ville ikke være bekymret!!!!!!!

Men nu ved jeg jo ikke hvad skønne albert vejer men du kan jo selv regne ud hvad 1/6 af hans vægt er? og det skal han som rette snor have pr. døgn så dividere du bare med 6 (eller hvor mange gange han spiser i døgnet) og så har du en rette snor for hvad han skal spise i hvert måltid. Meeen altså børn er jo forskellige - heldigvis

ja jeg købte jo en af de der dyre pumper, da jeg regnede med at malke ud i 6 mdr. og der kom jo de der 100-150 fra begge bryster tilsammen

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

BlyViol skriver:

nej det gør det godt nok ik.. men når man ammer tager det jo også længere tid. Hvor lang tid spiser han?? jeg malkede forresten ud fra begge og det gav 100-150...

Han spiser i 20-30 min. fra det ene bryst. Det er yderst sjældent, at han dier fra begge bryster på et måltid.

Anmeld

19. august 2010

Vidunderligeunger

Ranarupta skriver:

Han spiser i 20-30 min. fra det ene bryst. Det er yderst sjældent, at han dier fra begge bryster på et måltid.

og brystet producerer jo hele tiden mælk.. jeg ville nu heller ik være bekymret, men du kan jo malke 30-40 ml ud og fryse det ned til du har til seks timer... 

Anmeld

19. august 2010

Vidunderligeunger

bliver nødt til at gå i seng er sååå træt men held og lykke og god kærestetur!! 

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

lisbeth2910 skriver:

Ja, jeg sidder med en håndpumpe - det er skidebesværligt og ikke særligt bekvemt.

Det er efterhånden en måned siden, at SP'en var her og dér vejede han 4300 gr. 
Vi lavede en hjemmevejning på en anden og mere upræcis vægt, den sagde 4600 gr.

Hvis jeg tager 1/6 af det, så lander jeg på 766,66. Runder op til 770.
Hvis jeg så dividerer det med 6, får jeg 128 ml., som han skal have på et måltid...

Hm, jeg må jo bare sørge for, at han i hvert fald får med til to måltider...

Anmeld

19. august 2010

Ranarupta

BlyViol skriver:

bliver nødt til at gå i seng er sååå træt men held og lykke og god kærestetur!! 

Mange tak for hjælpen! Sov godt - og desværre er det ikke engang en kærestetur, men en begravelse...

Anmeld

20. august 2010

smokin

Ranarupta skriver:

dier, det lyder altså som en kalv gør på sin mor!

Nå, men søde Karina jeg er sikker på at han får hvad han skal have, ellers ville hans lille mave da brokke sig? Du skal ikke malke ud med de der håndpumper, der kommer SÅ LIDT og det gør så nas! Jeg kan fortælle dig af erfaring at Malou tog flasken da hun var sulten nok... men der havde hun så skreget i over en time, så måske du skal øve lidt.... Hun kan godt finde ud af sutteflasken nu, men sværger allerhelst til babserne.

Anmeld

20. august 2010

smokin

Og Malou spiser iøvrigt 7-8 gange i døgnet med 3 timer eller flere imellem... Hun får når hun beder om brystet (dog ikke hvis der er gået under 2 timer, da maven så vil arbejde på højtryk) Nogle dage er de jo også mere sultne end andre...

Anmeld

20. august 2010

Ranarupta

Zette skriver:

dier, det lyder altså som en kalv gør på sin mor!

Nå, men søde Karina jeg er sikker på at han får hvad han skal have, ellers ville hans lille mave da brokke sig? Du skal ikke malke ud med de der håndpumper, der kommer SÅ LIDT og det gør så nas! Jeg kan fortælle dig af erfaring at Malou tog flasken da hun var sulten nok... men der havde hun så skreget i over en time, så måske du skal øve lidt.... Hun kan godt finde ud af sutteflasken nu, men sværger allerhelst til babserne.

Haha, jeg er sikker på, at jeg nok kan finde en, der mener, at jeg er en ko

Ja, det er vildt frustrerende at malke med den der håndpumpe, men jeg er lidt for nærig til at købe en pumpe, da det her er en arver... 
Især fordi vi nok ikke har det vilde behov for en - endnu. Men det ville måske komme, hvis vi havde en ordentlig pumpe.

Hm, det her pumpe-modermælkshelvede stresser mig lidt. Altså skal jo pumpe til ham og også til øvelses-gangene. Og der kommer jo ingenting.

Ved du hvad sådan en pumpe koster?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.