Forventning om køn, ved MD scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2010

Anonym trådstarter

Nu kan jeg se hele 13% forventer at man man kan få kønnet at vide til denne MD scannign, jeg tænker lidt her, om det vigtigste ikke skulle være at lede efter eventuelle misdannelser, så man er sikker på barnet er sudnt og rask, frem for at bruge den sparsomme tid der er til at kigge efter køn, hvad er jeres forventning til selve scanningen, udover at få kønnet at vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

oo

Anonym skriver:

Jeg er enig, synes også det kan være pres at lægge på dem ved scanningen, specielt da man jo ikke kan regne helt med det alligevel, da mange kønsscanninger (så vidt jeg ved) foregår i 3d. Men ja er jo heller ik pointen med at man er der

Synes jo i min verden også det vigtigste er at man får et sundt og rask barn

lige præcis!

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

lige præcis!

Jeg har før læst indlæg, hvor folk er blevet så ulykkelige efter at de har fået kønnet at vide, fordi det ikke blev det de ønskede, og sårere et sted mit hjerte, ja et sundt barn må da være vigtigste og synes jo et sted man bare skal være lykkelig for at blive velsignet med det mirakel det er at få børn, jeg er personligt fløjtende om det er det ene eller andet, bliver lige lykkelig om det er en dreng eller pige, håber bare barnet er sundt og rask

har i været til MD scanningen ?

Anmeld

20. august 2010

N&J

Anonym skriver:

Ja bringer lige et emne op, og ved ikke hvordan det bliver modtaget, derfor anonym, også derfor man kan svare anonymt, håber dog folk vil bevare den gode tone alligevel

Here goes, jeg har tænkt en del over, nu hvor det er SÅ populært at vide kønnet på barnet, indne det bliver født, om man egentlig kan tillade sig at forvente svar ved MD scanningen, jeg ved mange gør det, og mange ved scanningen ikke får fordi personalet enten ikke vil kigge efter det, eller sige det, hvis det er.

Jeg tænker lidt, hvis det er så vigtigt for en, hvorfor så ikek betale sig fra det, istedet for at forvente det til en MD scanning, hvor det måske kan være svært at se, da det jo er ultralyd, men også fordi, jeg tænker, det vigtigste må vel være at se det man reelt skal se ved MD scanningen, netop om barnet er som det være

Min holdning er netop som givet udtryk, at scanningen er til for netop at se Misdannelser, og at barnets sundhed er i første række, synes at hvis man er så interesseret i kønnet, må man få lavet en kønsscanning (selvfølgelig skal det ik være sådan at hvis de tilfældigvis ser det, at man ikke evt kan få det at vide, men tja man vil måske alligevel gerne være helt sikker, feks med en desideret kønsscanning)

Det er ikke for at genere nogen, kun min personlige holdning, og har respekt for at andre har en anden holdning

Kom frisk med jeres meninger

Jamen ikke alle har finanserne til at betale sig fra det.. 

Jeg er helt enig i dig med at det handler om, om barnet er rask, men for en som mig, som havde angst omkring om jeg overhovedet ville få en levende baby ud af det, var det ikke sjovt at ikke vide hvad det blev, hun ville ikke kigge efter det, det gjorde at jeg endnu mindre kunne forholde mig til at der faktisk var en baby og gjorde mig mere nervøs fordi jeg i min hormonrus troede at det var fordi barnet ikke ville komme levende ud I know lidt en tosset tanke, men det troede jeg faktisk, så for mig var det skadeligt ikke at få det at vide.. men vidste jo ikke dengang at jeg kunne have slået i bordet og fået en ekstra skanning for at få mit sind i ro.. det eneste jeg kunne var at holde fokus på at jeg skulle have en levende baby ud.. og det fik jeg.. 10 dage over tid og med mange tårer bag mig.. men jeg vidste godt inderst inde hvad det blev meget tidligt i graviditeten.. 

Anmeld

20. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg mener bestemt ikke man kan forvente at få kønnet at vide! Men man kan altid spørge personalet pænt om de vil fortælle én det, hvis de kan se det (de skal jo alligevel derned af og scanne )...

Hvis de ikke kan se det, so be it, men jeg havde selv en ret dum oplevelse til md hvor hende der scannede var voldsomt uforskammet overfor os da vi spurgte om hun kunne se kønnet... Vi kendte det så i forvejen (bad og at få det bekræftet) og fik det bekræftet igen og igen ved senere scanninger

Så: Nej, man kan bestemt ikke forvente det! Gennemscanningen er til for at sikre at bebs er sund og rask!

Anmeld

20. august 2010

Tulle28

Jeg har svaret "Ja, hvis de kan se det" - for hvis de kan se det, kan de jo ligeså godt sige det?! Men derudover, så er det jo ikke formålet med MD scanningen, så hvis de IKKE kan se det, synes jeg ikke de skal gøre ekstra ud af at få baby til at flytte på sig. Til min MD scanning kunne de f.eks. ikke se det og sådan var det jo bare, vi købte efterfølgende en kønsscanning.

Knus Tulle

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Jamen ikke alle har finanserne til at betale sig fra det.. 

Jeg er helt enig i dig med at det handler om, om barnet er rask, men for en som mig, som havde angst omkring om jeg overhovedet ville få en levende baby ud af det, var det ikke sjovt at ikke vide hvad det blev, hun ville ikke kigge efter det, det gjorde at jeg endnu mindre kunne forholde mig til at der faktisk var en baby og gjorde mig mere nervøs fordi jeg i min hormonrus troede at det var fordi barnet ikke ville komme levende ud I know lidt en tosset tanke, men det troede jeg faktisk, så for mig var det skadeligt ikke at få det at vide.. men vidste jo ikke dengang at jeg kunne have slået i bordet og fået en ekstra skanning for at få mit sind i ro.. det eneste jeg kunne var at holde fokus på at jeg skulle have en levende baby ud.. og det fik jeg.. 10 dage over tid og med mange tårer bag mig.. men jeg vidste godt inderst inde hvad det blev meget tidligt i graviditeten.. 

En trels oplevelse, og i sådanne tilfælde ville jeg synes det var helt fint, og at de så feks gav tid til lidt ekstra scanning, men ja det vidste du så ik man kunne, hvilket var rigtig ærgeligt, men i langt de fleste tilfælde er det jo mere fordi folk er utålmodige, og ved muligheden er der

Ved feks en i lidt længere ude i familien, fik en scanning hver uge hele graviditeten igennem, da hun ventede den 4 da den 3 døde, så vidt jeg ved blev hun født, og blev født for tidligt, og døde kort efter fødslen. I sådanne tilfælde syne sjeg jo også det er helt i orden at bruge de ekstra ressoucer på at forældrene kan føle sig trygge og bedre tilpas

Anmeld

20. august 2010

LIZO

jeg synes det er okay hvis de kan se det. men synes ikke de skal bruge tid på at lede efter det længere tid. for det er trods alt vigtigere at få tjekket alle de vigtige ting.

med liam spurte de slet ikke og vi ville ikke vide det..

2 gang måtte jeg ikke få det afvide, men hun spurte om vi ville vide det.. men da hun satte scanner på og kørte lidt ned på min mave for at se hvordan babyen lå så kørte hun lige hen over så vi kunne se kønnet.. hun lå med spredte ben. så det var meget tydeligt at se det var en pige. 

Anmeld

20. august 2010

Nadia&Daniel

MD-scanningen er ikke en kønsscanning, men man kan få det af vide, vist man selv beder om det..

Anmeld

20. august 2010

sofie85

Jeg havde nok forventet at de kunne se kønnet, og de spurgte også om vi ville vide det

Men havde de ikke kunne se det var det også ligemeget så længe barnet var sundt og raskt Men ku nok godt ha fundet på så at betale for en kønsscanning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.