Forventning om køn, ved MD scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Synes du man kan forvente at få kønnet at vide til MD-scanningen

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.780 visninger
25 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2010

Anonym trådstarter

Ja bringer lige et emne op, og ved ikke hvordan det bliver modtaget, derfor anonym, også derfor man kan svare anonymt, håber dog folk vil bevare den gode tone alligevel

Here goes, jeg har tænkt en del over, nu hvor det er SÅ populært at vide kønnet på barnet, indne det bliver født, om man egentlig kan tillade sig at forvente svar ved MD scanningen, jeg ved mange gør det, og mange ved scanningen ikke får fordi personalet enten ikke vil kigge efter det, eller sige det, hvis det er.

Jeg tænker lidt, hvis det er så vigtigt for en, hvorfor så ikek betale sig fra det, istedet for at forvente det til en MD scanning, hvor det måske kan være svært at se, da det jo er ultralyd, men også fordi, jeg tænker, det vigtigste må vel være at se det man reelt skal se ved MD scanningen, netop om barnet er som det være

Min holdning er netop som givet udtryk, at scanningen er til for netop at se Misdannelser, og at barnets sundhed er i første række, synes at hvis man er så interesseret i kønnet, må man få lavet en kønsscanning (selvfølgelig skal det ik være sådan at hvis de tilfældigvis ser det, at man ikke evt kan få det at vide, men tja man vil måske alligevel gerne være helt sikker, feks med en desideret kønsscanning)

Det er ikke for at genere nogen, kun min personlige holdning, og har respekt for at andre har en anden holdning

Kom frisk med jeres meninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Anonym trådstarter

Ingen der er friske, på at komme frem med deres holdninger

Anmeld

19. august 2010

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

Ja bringer lige et emne op, og ved ikke hvordan det bliver modtaget, derfor anonym, også derfor man kan svare anonymt, håber dog folk vil bevare den gode tone alligevel

Here goes, jeg har tænkt en del over, nu hvor det er SÅ populært at vide kønnet på barnet, indne det bliver født, om man egentlig kan tillade sig at forvente svar ved MD scanningen, jeg ved mange gør det, og mange ved scanningen ikke får fordi personalet enten ikke vil kigge efter det, eller sige det, hvis det er.

Jeg tænker lidt, hvis det er så vigtigt for en, hvorfor så ikek betale sig fra det, istedet for at forvente det til en MD scanning, hvor det måske kan være svært at se, da det jo er ultralyd, men også fordi, jeg tænker, det vigtigste må vel være at se det man reelt skal se ved MD scanningen, netop om barnet er som det være

Min holdning er netop som givet udtryk, at scanningen er til for netop at se Misdannelser, og at barnets sundhed er i første række, synes at hvis man er så interesseret i kønnet, må man få lavet en kønsscanning (selvfølgelig skal det ik være sådan at hvis de tilfældigvis ser det, at man ikke evt kan få det at vide, men tja man vil måske alligevel gerne være helt sikker, feks med en desideret kønsscanning)

Det er ikke for at genere nogen, kun min personlige holdning, og har respekt for at andre har en anden holdning

Kom frisk med jeres meninger

da vi var til MD scanning blev vi spurgt om vi ville vide kønnet på den lille. hvilket vi meget gerne ville..
men syntes ikke at det er noget de skal lede dicederet (staves?!) efter da det jo ikke er det scanningen går ud på..
og ser de det ikke eller kigger efter det må man betale sig til det.

min mening

Anmeld

19. august 2010

ESV

Syntes ikke det er derfor de scanner, det må være derfor der er lavet steder der laver kønsscanninger..

Ja er glad for vi ikke vidste havd vi fik, det gav lige det sidste kick at få udløst spændingen!! men hvis folk er SÅ nysgerrige må de efter min mening betale sig fra det.

Anmeld

19. august 2010

Diana...

Jeg har svaret Nej slet ikke. Jeg synes overhoved ikke det er noget man kan forvente det er ikke derfor man får en MD det er for at tjekke at den lille er ok. 

Det er jo også derfor man kan købe en kønsskanning. 

Vi fik de at vide med Lucas til MD skanningen men det var rent venlighed og ved de gør det med alle dem der vil på silkeborg. 

Men denne gang kunne jeg ikke vente til MD skanningen så derfor har vi i dag været til en betalt kønsskanning som var alle pengene vær! Men ser nogen meget bedre billeder. 

Anmeld

19. august 2010

Laulund87

Jeg synes ikke man kan forvente at få kønnet af vide!

Det er ikke derfor man får den skanning og barnet kan jo ligge med krydsede ben

Jeg var simpelthen for nysgerrig og skanningsdamen spurgte selv om vi ville vide det. Hun ville dog ikke love noget 100%, men hun var ret sikker

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

Synes egentlig der er flere end jeg troede som ikke vil forvente at få kønnet at vide

Anmeld

20. august 2010

oo

jeg er sådan set enig med dig, trådstarter. Til vores egen MD scanning (hvor vi ikke ville have kønnet at vide - og det desuden slet ikke blev bragt på bane om vi ville eller ej), talte vi om bagefter, at man burde skulle købe sig til kønsscanning.

Anmeld

20. august 2010

cdinesen

Jeg fik svaret forkert, ville svare "ja hvis man kan se det" men misforstod spørgsmålet så svarede "nej, det er ikke derfor man er der"

Anmeld

20. august 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg er sådan set enig med dig, trådstarter. Til vores egen MD scanning (hvor vi ikke ville have kønnet at vide - og det desuden slet ikke blev bragt på bane om vi ville eller ej), talte vi om bagefter, at man burde skulle købe sig til kønsscanning.

Jeg er enig, synes også det kan være pres at lægge på dem ved scanningen, specielt da man jo ikke kan regne helt med det alligevel, da mange kønsscanninger (så vidt jeg ved) foregår i 3d. Men ja er jo heller ik pointen med at man er der

Synes jo i min verden også det vigtigste er at man får et sundt og rask barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.