Dårlig samvittighed over evt ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er da super flot, at du har ammeti 3 1/2 mdr.  

1. gang fik vores dreng supplerende med MME fra fødslen, da jeg ikke havde mælk nok og jeg stoppede helt med, at amme da han var 5 uger - han ville meget hellere have flasken. Jeg var rigtig ked af det, da jeg bare troede, at amning var nogen af det nemmeste i verden og følte mig som en dårlig mor.

2. gang ammede jeg fuldt ud i 3 mdr. og 1 mdr. med supplerende MME. Jeg var lykkelig for, at det var så lang tid. Jeg troede slet ikke, at jeg ville kunne amme pga. problemerne 1. gang.

Det vigtigste er at man gør som man selv føler for og husker, at det er ikke noget galt i, at give MME. Og så er man IKKE en dårlig mor bare fordi, at man ikke ammer fuldt ud i 6 mdr.

Kh.

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva. skriver:

Men hvorfor fortsætter du ikke bare og dropper den flaske...hvis der kun er bryst skal han nok tage det....bare for at gøre hvad du kan for at undgå allergi og hvad man ellers beskytter barnet for at få ved amning...eller i hvert fald gør man så hvad man kan.

Men ja, det er jo desværre sådan at flaske er nemmere og derfor må jeg indrømme at vi aldrig har brugt det....men tja, det var sgu da også hårdt i perioder, men det værd.

Så smid da flasken langt væk og evt stimuler mælkeproduktionen med at malke ud for du producerer jo mindre og mindre ved at give mere og mere flaske...

Jeg har ikke lyst til at droppe flasken helt - netop fordi det giver mig en tiltrængt aflastning af og til så far kan tage over, og især fordi farmand virkelig nyder at kunne give flaske, og det betyder rigtig meget for ham at kunne være på banen også mht mad. Det har fungeret helt fint de først 3,5 mrd og jeg havde håbet på at vi kunne fortsætte længere - i det mindste frem til de 6 måneder som anbefales. Men som du kan se i et forgående indlæg, så er der nu sat spørgsmålstegn ved hvor sundt det i virkeligheden er at amme længere end de 4 måneder - det er da værd at tage med i betragtning.

Knus

Anmeld

15. august 2010

Vidunderligeunger

hej Rosa

Kan godt huske hvordan det var. Alberte kom på flaske 100% da hun var godt 5 uger, inden da havde jeg malket ud til hende. Når jeg ammede gad hun heller ik til sidst, da flasken gik hurtigere...

Her efterfølgende når jeg tænker på at jeg bare "gav op" med amning  kan jeg godt blive lidt trist og tænke at det måske var for tidligt jeg gav op, men på den anden side så er flaske det bedste der er sket herhjemme! jeg blev MEGET mere overskudagtig og min kæreste fik et helt andet forhold til Alberte, da han begyndte at give hende flaske  

og så til sidst, det tidspunkt Alberte har taget aller mest på er ved MME, mit var nærmest skummetmælk...

Knus og stop den dårlige samvittighed

Anmeld

15. august 2010

Vidunderligeunger

og så skal det også lige siges at næste gang vi skal ha baby så bliver det nok også med udmalkning på flaske, indtil skummetmælken forsvinder med mindre jeg ikke behøver suttebrikker næste gang! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.