Dårlig samvittighed over evt ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

Shibby

En god mor sidder ikke i brysterne..gid sundhedsplejesker gad sige det! Så følte kvinder sig nok ikk så presset i troen om at det er forkert at ty til alternativer. Bare din bebs er glad-og mæt-det er det der tæller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Shibby skriver:

En god mor sidder ikke i brysterne..gid sundhedsplejesker gad sige det! Så følte kvinder sig nok ikk så presset i troen om at det er forkert at ty til alternativer. Bare din bebs er glad-og mæt-det er det der tæller

Jeg sagde (inden Jonte kom til verden) at jeg ihvertfald ikke hoppede med på det der ammehysteri - hvis jeg kunne og han ville så blev han ammet og ellers stod den på flaske - no biggie. Men jeg må tilstå at det er kommet til at betyde mere for mig end jeg havde drømt om det kunne - sjovt som tingene ændrer sig. Og ja du har ret... Men mon ikke der er noget om snakken? Jeg mener - modersmælk må da på en eller anden måde være bedre... Ellers ville der vel ikke være så meget hysteri omkring det...? 

Anmeld

15. august 2010

Shibby

Åh for h... Jeg kan ikk huske foreskellen..der er antistoffer i modermælk..men ved ikk om der også er det i mme

Anmeld

15. august 2010

Shibby

Inden jeg fik mikkel sagde jeg at jeg ville amme 100% men virkeligheden er bare en anden. Man ved ikk en bjælde før man står i det. Jeg løb tør for mælk. Syntes det var pinligt i starten..at jeg med e-skåls bryster ikke engang kunne levere varen. Der gik det op for mig at en god mor ikk sidder i brysterne  Man gør sig erfarringer her i livet..Det gir forandring..Sådan er det

Anmeld

15. august 2010

SpunkenJo

Shibby skriver:

Åh for h... Jeg kan ikk huske foreskellen..der er antistoffer i modermælk..men ved ikk om der også er det i mme

Der er antistoffer i modermælken, men ikke iberststningen

kære trådstarter.

meget muligt hende SP'en havde ret, og hva så? De ved jo hva de har med at gøre, men glemte hun ikke lige at tilføje, at flaskebørn altså også vokser og bliver store?? Nogen gange syns jeg at SP'erne fungerer som ammemafiaens håndlangere.....

Nå, men mht stop af amning. Jeg valgte det selv fra af "mageligere" årsager. Han var 5 mdr da der skete. Jeg var af SP blevet anbefalet amning til 6 mdr, og havd selv læst en del undersøgelser der anbefalede 4 mdr.

Sundhedsstyrrelseb anbefaler stadig de 6 mdr (hvorfor SP'erne også gør det) men i et par undersøgelser jeg stødte på, viste det sig, at efter 4 mdr, kom der også så mange dårlige stoffer med fra mælken at de over-rulede alle de gode..... Kvindens krop er jo fyldt med tungmetaller, parabener og andet skidt. Alt det bliver ført direkte over i barnet via mælken..... Og nogle eksperter (kan jo ikke huske hvor jeg har læst det, men TV2 havde det vla. Med i et af deres programmer, måske BASTA) mener at kunne dokumentere, at efter ca. 4 mdr går man ier til at give barnet flere dårlige stoffer end gode......

Ja, du er jo ret tæt på at have ammet i de 4 mdr. Så slap helt af, nyd de sidste amninger der er tilbage.

Du ska ikke ha dårlig samvittighed eller andet. Hvis du trives, så trives baby. Og jeg syns da det lyder som en go ide at få farmand lidt på banen med en flaske. Og syns også det lyde som en rigtig go ide, at du malker ud og kommer i flasken indtil der ikke er mere mælk.
- kan kun gentage/tilføje:

EN GO MOR SIDDER ALTSÅ IKKE I DE DER FORB***** BRYSTER!!

Knus Jo

Anmeld

15. august 2010

lisbethita

Rosa skriver:

Hej piger. Har lige brug for at komme ud med noget: Jeg har egentlig hele tiden haft masser af mælk, men vi valgte at introducere flasken for at far kunne komme på banen og aflaste da jeg var temmelig afkræftet i ugerne efter fødslen. SP'en kom med kommentarer a la "man skal passe på fordi pludselig kan han jo vende sig fra brystet" og "jaaah, I skal nok tænke over hvem I skal atge mest hensyn til - baby eller mor og far"...  Men nu har det vist sig at hun alligevel efter 3,5 mrd måske havde ret. Han gider ikke ammes hver gang længere og bliver rigtig arrig på brystet de gange hvor han vil have flaske i stedet... Det har så resulteret i at mejeriet er på nippet til at dreje nøglen om, da der kun er mælk til de to natamninger og en enkelt midt på dagen som oftest må malkes ud da han ikke vil ammes. Jeg troede jeg ville tage det meget mere cool når dagen kom, men jeg er simpelthen så trist ved tanken om ammestop allerede, fordi jeg føler der er vores egen magelighed der er skyld i det... Og så bliver jeg irriteret fordi SP'en alligevel fik ret... Barnligt - I know!

Nu er det så min misssion at fortsætte natamning og ellers malke ud MINIMUM til han bliver gammel nok til skemad og helst længere...Æv, hvor det svider i hjertet alligevel...

Tak fordi du læste med.

Kh

Rosa

3 1/2 måned er da flot med amning, så du har allerede gjort det godt. Min datter nægter at tage flasken. Der er bare IKKE noget at gøre. Og hun bad om mad da hun var knap 4 mrd gammel. Nu.... næsten 5 mrd gammel får hun allerede 3 x grød/ mos om dagen.... så lige pludseligt kan det altså gå stærkt. Det kommer an på din datter og hendes behov... så vælger hun flasken, så husk bare at klap dig selv på skuldrene over det, som du allerede har ammet. Men forstår dig da godt.

Knus fra mig, hvis datter nægter at drikke af flaske 

Anmeld

15. august 2010

Moderator

SpunkenJo skriver:

Der er antistoffer i modermælken, men ikke iberststningen

kære trådstarter.

meget muligt hende SP'en havde ret, og hva så? De ved jo hva de har med at gøre, men glemte hun ikke lige at tilføje, at flaskebørn altså også vokser og bliver store?? Nogen gange syns jeg at SP'erne fungerer som ammemafiaens håndlangere.....

Nå, men mht stop af amning. Jeg valgte det selv fra af "mageligere" årsager. Han var 5 mdr da der skete. Jeg var af SP blevet anbefalet amning til 6 mdr, og havd selv læst en del undersøgelser der anbefalede 4 mdr.

Sundhedsstyrrelseb anbefaler stadig de 6 mdr (hvorfor SP'erne også gør det) men i et par undersøgelser jeg stødte på, viste det sig, at efter 4 mdr, kom der også så mange dårlige stoffer med fra mælken at de over-rulede alle de gode..... Kvindens krop er jo fyldt med tungmetaller, parabener og andet skidt. Alt det bliver ført direkte over i barnet via mælken..... Og nogle eksperter (kan jo ikke huske hvor jeg har læst det, men TV2 havde det vla. Med i et af deres programmer, måske BASTA) mener at kunne dokumentere, at efter ca. 4 mdr går man ier til at give barnet flere dårlige stoffer end gode......

Ja, du er jo ret tæt på at have ammet i de 4 mdr. Så slap helt af, nyd de sidste amninger der er tilbage.

Du ska ikke ha dårlig samvittighed eller andet. Hvis du trives, så trives baby. Og jeg syns da det lyder som en go ide at få farmand lidt på banen med en flaske. Og syns også det lyde som en rigtig go ide, at du malker ud og kommer i flasken indtil der ikke er mere mælk.
- kan kun gentage/tilføje:

EN GO MOR SIDDER ALTSÅ IKKE I DE DER FORB***** BRYSTER!!

Knus Jo

Tusind tak for dit svar - det var virkelig dejligt at høre!!! Så behøver jeg ikke være så træt af det... Og faktisk lykkedes det mig at amme en gang i nat og IGEN har til middag helt uden brok - dejligt!!!

4 måneder lyder ikke af lang tid, men jeg er bare glad for den tid vi har sammen, og ja - som alle ganske rigtigt siger - en god mor er så meget mere end bryster, og flaskebørn vokser sig også store og sunde

Tusind tak til alle jer der har svaret!!!

Knus'Rosa Malkeko

Anmeld

15. august 2010

Moderator

lisbethita skriver:

3 1/2 måned er da flot med amning, så du har allerede gjort det godt. Min datter nægter at tage flasken. Der er bare IKKE noget at gøre. Og hun bad om mad da hun var knap 4 mrd gammel. Nu.... næsten 5 mrd gammel får hun allerede 3 x grød/ mos om dagen.... så lige pludseligt kan det altså gå stærkt. Det kommer an på din datter og hendes behov... så vælger hun flasken, så husk bare at klap dig selv på skuldrene over det, som du allerede har ammet. Men forstår dig da godt.

Knus fra mig, hvis datter nægter at drikke af flaske 

Hehe, den omvendte verden Der er åbenbart ikke mange der både kan blæse og have mælk i brysterne Tak for dit svar og opbakning!!!

Knus

Anmeld

15. august 2010

Svei

Men hvorfor fortsætter du ikke bare og dropper den flaske...hvis der kun er bryst skal han nok tage det....bare for at gøre hvad du kan for at undgå allergi og hvad man ellers beskytter barnet for at få ved amning...eller i hvert fald gør man så hvad man kan.

Men ja, det er jo desværre sådan at flaske er nemmere og derfor må jeg indrømme at vi aldrig har brugt det....men tja, det var sgu da også hårdt i perioder, men det værd.

Så smid da flasken langt væk og evt stimuler mælkeproduktionen med at malke ud for du producerer jo mindre og mindre ved at give mere og mere flaske...

Anmeld

15. august 2010

Moderator

Shibby skriver:

Inden jeg fik mikkel sagde jeg at jeg ville amme 100% men virkeligheden er bare en anden. Man ved ikk en bjælde før man står i det. Jeg løb tør for mælk. Syntes det var pinligt i starten..at jeg med e-skåls bryster ikke engang kunne levere varen. Der gik det op for mig at en god mor ikk sidder i brysterne  Man gør sig erfarringer her i livet..Det gir forandring..Sådan er det

Hvor har du ret... Man ved ikke en hat før man står i det Men nu prøver jeg at trække det så længe jeg kan og når det er slut, så er det slut...

Tak for dine svar!!!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.