Hypermobilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

JulieE

Mor til Frederic skriver:

Den er ret god denne side: http://www.hypermobile.dk/hyp_born_unge.htm

Tak  den vil jeg kigge nærmere på!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

JulieE

Tak for alle jeres svar! Dejligt I gad bruge tid på at dele jeres efaringer og gode råd!!!! 

Anmeld

13. august 2010

Chamomile

A. skriver:

mathinus kravlede slet ikke men altid dagen efter vi har været ud oggår lang tur lå han på sofaen og har beklget sig over at han har ondt hos ham blev det også tidligt opdaget

Det oplever vi desværre også med Celina. Det er synd for de små, at de skal have sådanne problemer.

Anmeld

14. august 2010

lene

Jeg er selv hypermobil og noget af det vigtigste, når man er det, er at man styrker sine muskler, så de kan tage over  for de svage led også er det selv følgelig vigtigt at man ikke kommer ud i yderstillinger

http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+gigt/diagnoser/hypermobilitet

Man kan faktisk selv teste om man er hypermobil, testen ligger inde på hjemmesiden oven over , evt kontakt læge og dem til tjekke

Knus Lene

Anmeld

14. august 2010

Gustavsmor

JulieE skriver:

Er der nogen herinde, der ved noget om hypermobilitet hos børn?

Min datter på 3½ år falder tit. Ofte sker det når hun løber. jeg har lagt mærke til, at hendes fod tilt, vipper indad inden hun falder. Jeg ved at både min svigermor og svigernde er hypermobile og jeg har også lidt af det. Så jeg tænkerr om Line også er det og om det spiller ind på hendes falderi?

Erfaringer og viden modtages med kyshånd

Hej hej...

Min søn på snart 3 år lider af det samme. Han falder tit og hans fødder har tendens til at vende indad. Vi har haft en fysioterapeut på ham to gange ovre i dagpejen, hvor vi har snakket om det. Hun sagde at det jeg kunne gøre for det var godt og støttende fodtøj, og så må han ikke sidde i "W- Stilling", hvilket han gør utrolig meget....så vi kæmper!

Håber du finder ud af noget....

Anmeld

30. august 2010

LBP

Min datter fylder 2 år om et par måneder, og hun kan stadig ikke gå. Hun er dog begyndt at rejse sig og gå langs stuebordet. Men hun kører ofte rund i hoften og i knæene og fødderne kan hun sætte i de mærkeligste stillinger. Hun kravlede, da hun var 15 1/5 måned, og havde store problemer med at ligge på maven det første halve år. Hun har gået til fysioterapeut siden hun var cirka 4 måneder, og hun er blevet undersøgt af flere læger. De har dog konkluderet, at det "bare" skyldes hypermobilitet og nedsat muskeltonus.

Er der nogen af jer, der ved, hvilke konsekvenser det på sigt kan have for den fysiske udfoldelse, at hun kommer til at gå så sent?

Ved I, om det også kan have sociale/faglige konsekvenser?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.