Hypermobilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.131 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. august 2010

JulieE

Er der nogen herinde, der ved noget om hypermobilitet hos børn?

Min datter på 3½ år falder tit. Ofte sker det når hun løber. jeg har lagt mærke til, at hendes fod tilt, vipper indad inden hun falder. Jeg ved at både min svigermor og svigernde er hypermobile og jeg har også lidt af det. Så jeg tænkerr om Line også er det og om det spiller ind på hendes falderi?

Erfaringer og viden modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Hvem?

JulieE skriver:

Er der nogen herinde, der ved noget om hypermobilitet hos børn?

Min datter på 3½ år falder tit. Ofte sker det når hun løber. jeg har lagt mærke til, at hendes fod tilt, vipper indad inden hun falder. Jeg ved at både min svigermor og svigernde er hypermobile og jeg har også lidt af det. Så jeg tænkerr om Line også er det og om det spiller ind på hendes falderi?

Erfaringer og viden modtages med kyshånd

Hej

Har du f.eks. lagt mærke til om det altid er med eller uden sko på hun falder? Har arbejdet tæt med ergo- og fysioterapeuter, der ofte har rådet forældre til at deres børn skulle gå uden sko f.eks. i 14 dage, for at se om det var det.

Anmeld

13. august 2010

JulieE

SanneBoe skriver:

Hej

Har du f.eks. lagt mærke til om det altid er med eller uden sko på hun falder? Har arbejdet tæt med ergo- og fysioterapeuter, der ofte har rådet forældre til at deres børn skulle gå uden sko f.eks. i 14 dage, for at se om det var det.

Hej!

Tak for dit svar!

Det er både inde og ude, med og uden sko, hun falder. -men jeg forstår ikke helt. Uden sko i fjorten dage? -både inde og ude? Jeg kan jo ikke lade hende gå hjem fra børnehave uden sko på.

Anmeld

13. august 2010

bette

jeg er selv hybermobil og det er min søn også.. 

og den måde jeg fandt ud af det på var netop fordi jeg vred om hele tiden.. og jeg fik afvide jeg er meget hybermobil i anklerne..

Anmeld

13. august 2010

LouiseNielsen

Kigger lige med her.... Var netop til læge med Nicklas igår som er 3½ år gammel....

Når han går er det også lidt som om hans fod vipper, også virker han så klundet.... Han klager ofte over ondt i hans ben og ryg, så derfor tog jeg nu til læge med det....

Hun siger at det er fordi han er hypermobil. Han er dog værst ved hans ankler, de "falder sammen" når han træder ned... Men hun sagde han kan vokse sig fra det, så vi skal se tiden an til ok et år ca.....

Fik afvide at det bedste jeg kan gøre for ham er noget rigtig godt og støttende fodtøj.

Også har jeg selv valgt at melde ham til svømning, for at styrke hans muksler, led og ryggen som han klager over smerter i.....

Anmeld

13. august 2010

JulieE

bette skriver:

jeg er selv hybermobil og det er min søn også.. 

og den måde jeg fandt ud af det på var netop fordi jeg vred om hele tiden.. og jeg fik afvide jeg er meget hybermobil i anklerne..

Tak for dit svar!

Min datter vrikker ikke om, men nærmere vrider i ankelledet, mend et kan jo godt være lidt af det samme.

Falder din søn tit?

Anmeld

13. august 2010

JulieE

LouiseNielsen skriver:

Kigger lige med her.... Var netop til læge med Nicklas igår som er 3½ år gammel....

Når han går er det også lidt som om hans fod vipper, også virker han så klundet.... Han klager ofte over ondt i hans ben og ryg, så derfor tog jeg nu til læge med det....

Hun siger at det er fordi han er hypermobil. Han er dog værst ved hans ankler, de "falder sammen" når han træder ned... Men hun sagde han kan vokse sig fra det, så vi skal se tiden an til ok et år ca.....

Fik afvide at det bedste jeg kan gøre for ham er noget rigtig godt og støttende fodtøj.

Også har jeg selv valgt at melde ham til svømning, for at styrke hans muksler, led og ryggen som han klager over smerter i.....

Tak for dit svar. Det lyder da ikke særlig rart for din søn. Håber han kan vokse sig fra det. svømning lyder som en rigtig god idé.

Min datter gik til dans sidste sæson og skal igen her fra september. Hun startede til dans, fordi hun bare er en dansemus, men vi har virkelig kunne se, at forbedring i hendes motorik af det, så det er en god bieffekt

Anmeld

13. august 2010

bette

JulieE skriver:

Tak for dit svar!

Min datter vrikker ikke om, men nærmere vrider i ankelledet, mend et kan jo godt være lidt af det samme.

Falder din søn tit?

ja det gør han faktisk.. på de mest underligste tidspunkter.. 

jeg har fået taget sådan en løbetest hvor de filmer mine fødder når jeg løber.. og helt ærligt så ser det ud som om jeg har brækket begge ankler så hybermobil ser de ud.. så jeg fik nogle kondisko med en bestemt kile i som skulle hjælpe mig.. i starten var det lidt træls men ville hurtigt ikke gå i andet

Anmeld

13. august 2010

JulieE

bette skriver:

ja det gør han faktisk.. på de mest underligste tidspunkter.. 

jeg har fået taget sådan en løbetest hvor de filmer mine fødder når jeg løber.. og helt ærligt så ser det ud som om jeg har brækket begge ankler så hybermobil ser de ud.. så jeg fik nogle kondisko med en bestemt kile i som skulle hjælpe mig.. i starten var det lidt træls men ville hurtigt ikke gå i andet

Puha... det lyder ikke rart med dine ankler!

Jeg havde nær, skrevet godt at høre, at din søn også falder, men det mener jeg naturligvis ikke  en, det kunne godt lyde som Line. Håber det ikke er halt så slemt, for Line skal snart have et plastersponsorat for ikke at bruge alt børnehavens

Jeg tror, jeg må have hende en tur til lægen og få kigget på hende.

Anmeld

13. august 2010

bette

JulieE skriver:

Puha... det lyder ikke rart med dine ankler!

Jeg havde nær, skrevet godt at høre, at din søn også falder, men det mener jeg naturligvis ikke  en, det kunne godt lyde som Line. Håber det ikke er halt så slemt, for Line skal snart have et plastersponsorat for ikke at bruge alt børnehavens

Jeg tror, jeg må have hende en tur til lægen og få kigget på hende.

haha giv hende plaster med i madkassen lol

spiser i fisk et par gange om ugen.. for det er super vigtig hun så får de fedtstoffer der er i til at smøre leddene.. 

mine led er jo så slemme at de går afled ret ofte.. både hofter, ankler, hænder, finger, knæ, osv. det er ret belastende.. 

men man kan godt hjælpe det lidt ved at styrketræne.. ved at styrke musklerne omkring leddet kan man hjælpe med at støtte det som senerne ikke kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.