Hypermobilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

VIPpigen

Hvordan går hun indaf?? Trækker tæerne ind, så hun er lidt platfodet, eller hælder hun ind i anklerne?? Jeg har selv MEGET hypermobile led. Og det har desværre resulteret i en masse problemer som voksen... Jeg vidste det dog ikke før jeg var 20, eller sådan noget. Men har siden bøvlet meget med seneskedehendebetændelse, problemer i begge knæ, vredet skulder, albue, håndled, og samtlige led i 2 fingre af led... Og sidst kom min arbejdsulykke i 2006 som nu er endt i en kronisk dropfod med regional nervesmerte-syndrom, hvilket vil sige at sener, ledbånd, og nervebaner er ødelagte efter en alm. forstuning.

Hvis hun har hypermobile led, så træn balance, og muskler op i alle hendes led, så hun lære ikke at overstrække dem. Vil sige det er meget svært at lære når du ikke har vidst det, så hjælp hende så meget i kan allerede nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

JulieE

bette skriver:

haha giv hende plaster med i madkassen lol

spiser i fisk et par gange om ugen.. for det er super vigtig hun så får de fedtstoffer der er i til at smøre leddene.. 

mine led er jo så slemme at de går afled ret ofte.. både hofter, ankler, hænder, finger, knæ, osv. det er ret belastende.. 

men man kan godt hjælpe det lidt ved at styrketræne.. ved at styrke musklerne omkring leddet kan man hjælpe med at støtte det som senerne ikke kan.

Ih... Tak for alle de gode råd!

Det med fisk er vi ikke rigtigt gode til at få spist  Men vi plejer at tage fiskeolie alle 4, men er kommet ud af det her i ferien. det må vi straks igang med igen!!!

Line er kun 3½, så regulær styrketræning er nok lige i overkanten, men hun gik til dans i sidste sæson og skal starte igen.  Jeg synes det styrkede hendes motorik.

Endnu en gang tak! det var helt sikkert noget jeg kunne bruge til noget!

Anmeld

13. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Tror også vi har sådan en dreng...

Vi kan bla ikke løfte ham i ankel-leddende ved ble skift, så 'skiller' hans ankler sig.

Heller ikke svinge - løfte eller lign ham i hænderne - der 'skiller' han også ad ved håndledende.

Anmeld

13. august 2010

bette

JulieE skriver:

Ih... Tak for alle de gode råd!

Det med fisk er vi ikke rigtigt gode til at få spist  Men vi plejer at tage fiskeolie alle 4, men er kommet ud af det her i ferien. det må vi straks igang med igen!!!

Line er kun 3½, så regulær styrketræning er nok lige i overkanten, men hun gik til dans i sidste sæson og skal starte igen.  Jeg synes det styrkede hendes motorik.

Endnu en gang tak! det var helt sikkert noget jeg kunne bruge til noget!

nu ved jeg ik om hun danser i høje hæle.. men det er ik så godt for anklerne.. ik hvis de er så stærke. 

men dejligt du kunne bruge mine råd.. 

styrketræning kan jo sagtens være fx at sidde på et bord og have evt sådan nogle ankel vægte på og så bevæge anklerne op og ned.. 

så det behøver ikke være det helt vilde for at styrke dem...

et balancebræt er også super godt for at få mere styrke.. og der har du jo kun dig selv som belastning.

Anmeld

13. august 2010

A.

JulieE skriver:

Er der nogen herinde, der ved noget om hypermobilitet hos børn?

Min datter på 3½ år falder tit. Ofte sker det når hun løber. jeg har lagt mærke til, at hendes fod tilt, vipper indad inden hun falder. Jeg ved at både min svigermor og svigernde er hypermobile og jeg har også lidt af det. Så jeg tænkerr om Line også er det og om det spiller ind på hendes falderi?

Erfaringer og viden modtages med kyshånd

min dreng er super meget hupermobilt det betyder at de må ikke dyrke kontakt sport man må ikke tvinge dem til at går hvis de ikke har lyst da det kan betyde at de har ondt det er generalt mange ting man skal ta hensyn til men det er heller ikke værre end man gør det til meen hvis man ikke passer på kan de tage skadeaf det og har problemer som voksen.. mathinus har tilknyttet en fysioterapeut i sin vuggestue som tjekker ham engang imellem og træne med ham

Anmeld

13. august 2010

Chamomile

Min datter Celina er meget hypermobil. Mistanken var der allerede da hun var under 1 år, og efter at hun startede i vuggestue kom der både en ergo og fysioterapeut til hende, da hun først kravlede flere måneder efter hun var fyldt 1 år. Hun begyndte at gå lige før hun blev 18 måneder.

Anmeld

13. august 2010

Mor til Frederic og Freya

13. august 2010

A.

Chamomile skriver:

Min datter Celina er meget hypermobil. Mistanken var der allerede da hun var under 1 år, og efter at hun startede i vuggestue kom der både en ergo og fysioterapeut til hende, da hun først kravlede flere måneder efter hun var fyldt 1 år. Hun begyndte at gå lige før hun blev 18 måneder.

mathinus kravlede slet ikke men altid dagen efter vi har været ud oggår lang tur lå han på sofaen og har beklget sig over at han har ondt hos ham blev det også tidligt opdaget

Anmeld

13. august 2010

JulieE

bette skriver:

nu ved jeg ik om hun danser i høje hæle.. men det er ik så godt for anklerne.. ik hvis de er så stærke. 

men dejligt du kunne bruge mine råd.. 

styrketræning kan jo sagtens være fx at sidde på et bord og have evt sådan nogle ankel vægte på og så bevæge anklerne op og ned.. 

så det behøver ikke være det helt vilde for at styrke dem...

et balancebræt er også super godt for at få mere styrke.. og der har du jo kun dig selv som belastning.

Nej, hun danser i ganske almindelig gymnastik sko

Et balance bræt har vi. Det må vi igang med at lege med.  Om hun er hypermobil eller ikke, så kan det kune hjælpe, at styrke hendes balance

Anmeld

13. august 2010

bette

JulieE skriver:

Nej, hun danser i ganske almindelig gymnastik sko

Et balance bræt har vi. Det må vi igang med at lege med.  Om hun er hypermobil eller ikke, så kan det kune hjælpe, at styrke hendes balance

nemlig lige det jeg tænkte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.