Flad nakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

NoName

CamillaSoefelt skriver:

Tjek den her...
http://www.babadut.dk/product/ergonomisk-babypude- undga-fladt-baghoved-skavt-kranie-lovenest/

Yes, vi har netop lånt sådan en pude af min svigerinde...

Viste den til SP igår, men hun ville absolut ikke anbefale os at bruge den... men tror nu jeg bruger den alligevel... hun behøver jo ikke altid sove med den, hun kan jo også bruge den når hun er vågen og ikke lige ligger på mavsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Tanni

Jeg tænkte meget på vuggedød og ja kan ikke stoppe gør jeg stadig men jeg kan ikke styre min drengs hovede hvordan det skal ligge og ikke ligge han er en være krudt ugle når han sover hihiihhi men hvor længe er det endelig de er udsat for vugge død????

Vi har en rigtig smart Babysense vejrtrækningsmonitorer, hvor der sidder en alarm som går i gang hvis den lille ikke trækker vejret... det har heldigvis ikke været tilfældet endnu, og bliver det forhåbentlig heller aldrig, men det at jeg har den og ved at den går i gang hvis der sker noget, gør at jeg sover meget mere trygt om natten

Anmeld

19. august 2010

millesofie

noname skriver:

Hejsa...

Der er jo så meget snak om vuggedød i tiden, så noget på DR1 i nyhederne igår.

Der var en dame der sagde at man altid SKAL lægge baby til at sove på ryggen og så dreje babys hoved så det ligger skiftevis til højre og venstre... Det er da meget fint... MEN er det så meningen at mor og far skal sidde og hølde øje med baby så det ikke selv drejer hovedet... (Det giver da ikke meget søvn)

Nu vil min Caroline helst ligge med hovedet drejet over til højre, jeg kan godt dreje det over til venstre, men der går ikke lang tid før hun selv drejer det tilbage igen...

Hvad gør i??? tænker i ikke over det eller er det bare mig der lige er små sær igen igen igen???

PS: der blev sagt at når barnet er vågens skal det så ligge på maven og på siden for at undgå den flade nakke...

jeg kunne kun få Lille til at sove på siden

og her 8 mån senere sover hun stadig på siden og vender sig selv om på den anden side

men prøv at lægge den lille på siden om dagen altså den side hun ikke ligger på om natten

Anmeld

19. august 2010

Jibbe

Frej ligger mest med hovedet til højre, og "kigger" den vej når han sover da han så vender mod mig. Men vores SP sagde at vi kunne prøve at bytte side i sengen nogengange da han så ville vende hovedet mod mig... og det duer fint, når jeg ligger i den anden side af sengen kigger han så mod venstre det meste af natten Ellers kunne man snakke til ham fra venstre side når han var vågen og sørge for lyset kom fra venstre da han så selv ville vende sig mod lyset og lyden.

Anmeld

20. august 2010

Mor til L&S

noname skriver:

Yes, vi har netop lånt sådan en pude af min svigerinde...

Viste den til SP igår, men hun ville absolut ikke anbefale os at bruge den... men tror nu jeg bruger den alligevel... hun behøver jo ikke altid sove med den, hun kan jo også bruge den når hun er vågen og ikke lige ligger på mavsen

Hej

Overvejer da evt at købe sådan en pude til Liva, da hun også har lidt fladt baghovede - Hun vil bare helst ligge på ryggen og ikke så gerne på maven længe af gangen!

Så ville da lige høre hvorfor din SP ikke ville anbefale den??

Anmeld

20. august 2010

NoName

Rollo skriver:

Hej

Overvejer da evt at købe sådan en pude til Liva, da hun også har lidt fladt baghovede - Hun vil bare helst ligge på ryggen og ikke så gerne på maven længe af gangen!

Så ville da lige høre hvorfor din SP ikke ville anbefale den??

SP ville ikke anbefalde den da hun mener baby bliver fikseret så de ikke kan røre sig... Men nu har vi brugt den nogle gange og hun kan sagtens røre sig og dreje hovedet... Man skal nok vænne sig til at bruge den, men tror den er god når man "lærer" den at kende...

Anmeld

20. august 2010

NoName

Jibbe skriver:

Frej ligger mest med hovedet til højre, og "kigger" den vej når han sover da han så vender mod mig. Men vores SP sagde at vi kunne prøve at bytte side i sengen nogengange da han så ville vende hovedet mod mig... og det duer fint, når jeg ligger i den anden side af sengen kigger han så mod venstre det meste af natten Ellers kunne man snakke til ham fra venstre side når han var vågen og sørge for lyset kom fra venstre da han så selv ville vende sig mod lyset og lyden.

Vi har også snakket om at bytte side i sengen for at få hende til at lure den anden vej lidt...

måske det bliver enden af det...

ØV, synes bare kærestens side er så træls... min egen side i sengen er nu bedst

Anmeld

20. august 2010

NoName

Fisenberg skriver:

jeg kunne kun få Lille til at sove på siden

og her 8 mån senere sover hun stadig på siden og vender sig selv om på den anden side

men prøv at lægge den lille på siden om dagen altså den side hun ikke ligger på om natten

Go idé, det prøver vi lige også...

Anmeld

20. august 2010

Daisy

Jeg har gjort det at hver gang babyen fik at spise ( og har gjort det med alle børnene ) så lagde jeg dem på skiftigvis den ene og så den anden side. Dvs, hvis de fik af højre bryst, så lagde jeg dem på den højre side ( Sådan kunne jeg også huske hvad bryst de fik af ) Der var aldrigt noget problem med hvad side de foretrak at ligge på

Anmeld

21. august 2010

NoName

Daisy skriver:

Jeg har gjort det at hver gang babyen fik at spise ( og har gjort det med alle børnene ) så lagde jeg dem på skiftigvis den ene og så den anden side. Dvs, hvis de fik af højre bryst, så lagde jeg dem på den højre side ( Sådan kunne jeg også huske hvad bryst de fik af ) Der var aldrigt noget problem med hvad side de foretrak at ligge på

jeg ammer også skiftevis, men når hun så bliver lagt til at sove drejer hun selv hovedet om til næsten altid den samme side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.