Flad nakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

smokin

Line&Liam skriver:

Liam havde det som din tøs, helst til den ene side, og vendte man hovedet drejede det tilbage.

Det resulterede i han fik et skævt baghovede, men altså, nu er han knap 9 mdr og hovedet er blevet ganske normalt igen, det kom helt af sig selv i takt med han selv kunne vende sig, lå på maven, begyndte at sidde og sådan.

Jeg var selv VILDT bange og flov over han var blevet skæv, men sådan var realiteterne, kunne ikke våge over ham hele natten.

Men somsagt, så retter det sig i størstedelen af tilfældene

Så handler det jo bare om at præsentere ting og lege med den anden side til i vågen tilstand..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

NoName

Line&Liam skriver:

Liam havde det som din tøs, helst til den ene side, og vendte man hovedet drejede det tilbage.

Det resulterede i han fik et skævt baghovede, men altså, nu er han knap 9 mdr og hovedet er blevet ganske normalt igen, det kom helt af sig selv i takt med han selv kunne vende sig, lå på maven, begyndte at sidde og sådan.

Jeg var selv VILDT bange og flov over han var blevet skæv, men sådan var realiteterne, kunne ikke våge over ham hele natten.

Men somsagt, så retter det sig i størstedelen af tilfældene

Super, så behøver jeg ikke være så bekymret igen..

Anmeld

12. august 2010

L-Mortil3

Zette skriver:

Så handler det jo bare om at præsentere ting og lege med den anden side til i vågen tilstand..

Det gjorde vi skam også, i Liams tilfælde var det så en fejl fra SP og lægens side at de først sent fandt ud af han havde meget stramme nakkemuskler selvom jeg havde påpejet det mange gange.

Anmeld

12. august 2010

L-Mortil3

noname skriver:

Super, så behøver jeg ikke være så bekymret igen..

Nej det synes jeg ikke, vi fik at vide det kun kunne rette sig frem til 6 mdr. men Liams er fortsat og ja idag kan man slet ikke se det, og det er altså ikke fordi håre skjuler

Anmeld

12. august 2010

NoName

Line&Liam skriver:

Nej det synes jeg ikke, vi fik at vide det kun kunne rette sig frem til 6 mdr. men Liams er fortsat og ja idag kan man slet ikke se det, og det er altså ikke fordi håre skjuler

Ahh suk (lettelsens) Så er jeg meget mere rolig nu... og vil lade Caroline sove som hun lyster... mon ikke hun også drejer hovedet når hun sover???

Anmeld

12. august 2010

L-Mortil3

Ahh suk (lettelsens) Så er jeg meget mere rolig nu... og vil lade Caroline sove som hun lyster... mon ikke hun også drejer hovedet når hun sover???

De ligger jo heldigvis ikke i en fast stilling og skifter regelmæssigt, det gjorde Liam i hvertfald, og da han var 3 mdr så vendte han sig selv på side og mave som det passede ham, og så var det problem ligesom løst.

Hvis hun ikke synes det er vildt spændende at ligge på maven om dagen, så prøv at købe en helt alm skråpude (den til stole) så kan hun ligge på den, så er det pludselig sjovere, for man kommer lidt op fra det trælse gulv og kan se mere

Anmeld

12. august 2010

NoName

Line&Liam skriver:

De ligger jo heldigvis ikke i en fast stilling og skifter regelmæssigt, det gjorde Liam i hvertfald, og da han var 3 mdr så vendte han sig selv på side og mave som det passede ham, og så var det problem ligesom løst.

Hvis hun ikke synes det er vildt spændende at ligge på maven om dagen, så prøv at købe en helt alm skråpude (den til stole) så kan hun ligge på den, så er det pludselig sjovere, for man kommer lidt op fra det trælse gulv og kan se mere

Go ide... men hun bliver ikke længere super utilfreds når vi lægger hende på mavsen...

har sådan en her til hende, synes bare det er alt alt for tidligt at bruge den, hun er jo kun 3 uger... så vi bruger gulvet, men tror da jeg vil få fat i sådan en skråpude, det var da en super ide...

http://www.lamazetoys.co.uk/ekmps/shops/lamaze/images/32-m.jpg

Anmeld

18. august 2010

Skouboe

noname skriver:

Hejsa...

Der er jo så meget snak om vuggedød i tiden, så noget på DR1 i nyhederne igår.

Der var en dame der sagde at man altid SKAL lægge baby til at sove på ryggen og så dreje babys hoved så det ligger skiftevis til højre og venstre... Det er da meget fint... MEN er det så meningen at mor og far skal sidde og hølde øje med baby så det ikke selv drejer hovedet... (Det giver da ikke meget søvn)

Nu vil min Caroline helst ligge med hovedet drejet over til højre, jeg kan godt dreje det over til venstre, men der går ikke lang tid før hun selv drejer det tilbage igen...

Hvad gør i??? tænker i ikke over det eller er det bare mig der lige er små sær igen igen igen???

PS: der blev sagt at når barnet er vågens skal det så ligge på maven og på siden for at undgå den flade nakke...

Vær opmærksom på at hvis hun har en favoritside, kan det skyldes at der sidder noget i klemme i ryggen/nakken, gå det kan være en god ide at svinge forbi en kiropraktor, der er vant til at behandle spædbørn.

Anmeld

18. august 2010

XXSS

Hey  Du bliver nødt til at sørge for at hun skifter lidt i stillingerne ellers kan de godt få stivhed i hovedet/nakken.. Enten tage nogle stofbleer og lægge i den side hun ikke skal dreje hovedet til så der er en hindring. Eller vende lift/seng den anden vej de kigger mest mod lyset. Nu har jeg ikke læst de andre gode råd  så det kan være at jeg gentager noget.

Det er i hvert fald vigtigt at gøre det! Min veninde s barn fik problemer netop på grund af det og de er nu tvunget til at lave øvelser med hende hver dag for at nakkestivheden forsvinder og det gør bare så ondt på moderen fordi hun skriger hver gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.