Flad nakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.672 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. august 2010

NoName

Hejsa...

Der er jo så meget snak om vuggedød i tiden, så noget på DR1 i nyhederne igår.

Der var en dame der sagde at man altid SKAL lægge baby til at sove på ryggen og så dreje babys hoved så det ligger skiftevis til højre og venstre... Det er da meget fint... MEN er det så meningen at mor og far skal sidde og hølde øje med baby så det ikke selv drejer hovedet... (Det giver da ikke meget søvn)

Nu vil min Caroline helst ligge med hovedet drejet over til højre, jeg kan godt dreje det over til venstre, men der går ikke lang tid før hun selv drejer det tilbage igen...

Hvad gør i??? tænker i ikke over det eller er det bare mig der lige er små sær igen igen igen???

PS: der blev sagt at når barnet er vågens skal det så ligge på maven og på siden for at undgå den flade nakke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

bette

altså min søn ble lagt på siden.. men hvis man gerne vil følge rådet og ligge dem på ryggen.. kan man ligge noget under dem i den side hvor de ikke skal kigge til.. det skulle hjælpe med til at de bliver liggende med hovedet til den "rigtige" side 

Anmeld

12. august 2010

B&J

noname skriver:

Hejsa...

Der var en dame der sagde at man altid SKAL lægge baby til at sove på ryggen og så dreje babys hoved så det ligger skiftevis til højre og venstre... Det er da meget fint... MEN er det så meningen at mor og far skal sidde og hølde øje med baby så det ikke selv drejer hovedet... (Det giver da ikke meget søvn)

Nu vil min Caroline helst ligge med hovedet drejet over til højre, jeg kan godt dreje det over til venstre, men der går ikke lang tid før hun selv drejer det tilbage igen...

Hvad gør i??? tænker i ikke over det eller er det bare mig der lige er små sær igen igen igen???

PS: der blev sagt at når barnet er vågens skal det så ligge på maven og på siden for at undgå den flade nakke...

Jeg tænkte meget på vuggedød og ja kan ikke stoppe gør jeg stadig men jeg kan ikke styre min drengs hovede hvordan det skal ligge og ikke ligge han er en være krudt ugle når han sover hihiihhi men hvor længe er det endelig de er udsat for vugge død????

Anmeld

12. august 2010

L-Mortil3

Liam havde det som din tøs, helst til den ene side, og vendte man hovedet drejede det tilbage.

Det resulterede i han fik et skævt baghovede, men altså, nu er han knap 9 mdr og hovedet er blevet ganske normalt igen, det kom helt af sig selv i takt med han selv kunne vende sig, lå på maven, begyndte at sidde og sådan.

Jeg var selv VILDT bange og flov over han var blevet skæv, men sådan var realiteterne, kunne ikke våge over ham hele natten.

Men somsagt, så retter det sig i størstedelen af tilfældene

Anmeld

12. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har jo praktiseret samsovning, med Idun og vil også gøre det med lillesøster. Så der har det ikke været noget problem. VI har hele tiden kunne holde øje med hende. Men jeg mener hun sov mest på ryggen...

Anmeld

12. august 2010

NoName

B&J skriver:

Jeg tænkte meget på vuggedød og ja kan ikke stoppe gør jeg stadig men jeg kan ikke styre min drengs hovede hvordan det skal ligge og ikke ligge han er en være krudt ugle når han sover hihiihhi men hvor længe er det endelig de er udsat for vugge død????

De sagde i tv igår at det er op til ca et år de er mest udsat...

Jeg synes heller ikke det er nemt at styre hendes hoves, da hun mosler rundt, men hun ligger for det meste med hovedet til højre...

Anmeld

12. august 2010

Halbschön

noname skriver:

Hejsa...

Min søn er blevet lagt på ryggen med hovedet til forskellig side hver gang.. Jeg lagde en stofble der var foldet sammen til den side hvor han ikke skulle ligge til, og det gik fint... Satte en bamse i hjørnet, så jeg kunne huske hvilken side hans hovede skulle til...

Anmeld

12. august 2010

NoName

bette skriver:

altså min søn ble lagt på siden.. men hvis man gerne vil følge rådet og ligge dem på ryggen.. kan man ligge noget under dem i den side hvor de ikke skal kigge til.. det skulle hjælpe med til at de bliver liggende med hovedet til den "rigtige" side 

Altså, jeg er ikke hysterisk mht til at hun absolut SKAL ligge på ryggen, men tænker da lidt over det... har prøvet at ligge med en hånd og støtte hendes hoved en enkelt gang eller to, men det giver dælme ikke meget søvn til mor...

Anmeld

12. august 2010

NoName

Renée88 skriver:

Min søn er blevet lagt på ryggen med hovedet til forskellig side hver gang.. Jeg lagde en stofble der var foldet sammen til den side hvor han ikke skulle ligge til, og det gik fint... Satte en bamse i hjørnet, så jeg kunne huske hvilken side hans hovede skulle til...

Smart!

Råd hermed noteret...

Anmeld

12. august 2010

smokin

noname skriver:

Hejsa...

Det er vidst kun den første uge hvor det er vigtigt at barnet bliver lagt på ryggen. Jeg ligger dog altid Malou på ryggen, men i løbet af natten ruller hun om på siden, her på det sidste nærmest om på maven... og det sker der altså ikke noget ved. Du er jo også nødt til at få noget søvn.

Det med hovedet til siden, hvis det bliver et problem at hun kun kigger til den ene side, så kan du snyde hende og præsentere hende for ting for den anden side så hun drejer hovedet eller vende hende om i sofaen. babyer gider ikke kigge ind i sofaryggen, så lig hende med den side til hvor hun aldrig kigger fx.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.