Mareridt og ikke til at vække

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2008

Lise

Det var så lidt Loggi! :)

Søvnskræk og night terror er det samme på hvert sit sprog.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2008

BellaT

Loggidut skriver:

jeg har oplevet det, men dog med mine drenge da de var noget ældre...så vidt jeg kan huske har ingen af børnene døjet i den alder som Tif har nu!

Når børnene drømmer på den måde, hedder det noget bestemt, jeg skal prøve at undersøge det, for det er blevet bevist at nogen børn døjer mere med det end andre.

her hos os var det kun en kort periode, for begge drenge, og hvis Sofie har det lige som mine drenge, men ikke kan sætte ord på, kan jeg hilse dig og sige hun ikke har det sjovt.

Mine knægte talte voldsomt i søvne mens det stod på hos dem, og jeg var ihvertfald noget nær fanden selv, jeg skulle ikke forsøge at trøste dem, eller snakke og sige noget...for de kunne kigge på mig med åbne øjne, og kunne bare skrige og snerre af mig, man bliver altså lidt ked af det, for man forventer jo netop at børnene falder til ro når man forsøger at trøste dem, men her skete lige det modsatte...

jeg vil lige forsøge at finde ud af hvad lige nøjagtigt den slags drømme hedder...så vender jeg tilbage til dig!

Det lyder ikke rart.
Kan det ske fra vågen tilstand? Da det skete for Phillip var han vågen. Det var meget sent om aftenen. Laaangt over hans sengetid og han havde været ked af det hele aftenen.
Han lå på hans puslebord og smilede dødtræt til mig og så vendte han ryggen til mig og begyndte at klynke ynkeligt. Bare sådan lige pludselig(?). Og så kom den der forfærdelige gråd og forvirring og kravlen og skubben og angst i øjnene.
Hvad sker der? Blandes drøm/mareridt sammen? Og sov han så i virkeligheden da han lå og smilede sødt til mig?

Knus fra Helle - som synes det her er uhyggeligt.

Anmeld

8. juli 2008

Loggidut

ja jeg tror faktisk det er en rigtig søvn, uden at være for klog på det!

mine drenge har begge to set vågne ud, med åbne øjne, men det der i virkeligheden er foran dem er ikke rigtigt det de ser...aj det er svært at forklare.

men jeg tror ikke det er klogt at vække dem, men måske bare synge eller andet for dem.

niks jeg ved det ikke, men syntes selv det er ret uhyggeligt at nogle tanker kan overtage ens barn på den måde. men mon ikke det er en del af deres udvikling? det vil jeg da næsten mene når nu så mange børn døjer med det???

Anmeld

8. juli 2008

Helle30

Tak for jeres svar allesammen. Det var rart at høre, at Sofie ikke er den eneste, der kan opføre sig så uhyggeligt i søvne/drømme.
Det er heldigvis ikke sket igen de sidste par dage, så der har vi alle fået en rimelig søvn.
Jeg vil prøve at google hhv. søvnskræk og night terror, når jeg får tid, og så læse lidt mere om det.
Jeg kan ikke forestille mig, der er så meget at gøre for at undgå det, men måske findes der nogle gode råd om,, hvorvidt man bør vække barnet eller blot (som di skriver Sloggi) synge for det.

- Helle, som nu vil hente miss Sophy hos sin gæstedp. Jeg er ikke ubetinget forelsket, så jeg håber den rigtige dp er frisk i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.