Mareridt og ikke til at vække

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.238 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. juli 2008

Helle30

Hej Tøser! Vi oplevede lige noget i nat, jeg har lyst til at dele med jer. Måske har andre oplevet det samme? Sofie begyndte at skrige vildt (nærmest brølende) ca. ved midnatstid. Hun var ganske enkelt utrøstelig, og derudover var det somom hun sov og vi ikke kunne vække hende. Vi tog hende naturligvis op i sengen til os, og så forsøgte vi at vække hende på alle tænkelige måder, men ligemeget hjalp det. Da hun havde brølet og vredet sig i ca. 3 kvarter, kunne hun ikke mere, og så lå hun mellem os og hikstede, til hun endelig faldt i søvn igen. Vi synes, det var lidt uhyggeligt, at vi ikke kunne vække hende - at hun tilsyneladende var helt væk i én eller anden mareridtsdrøm. Andre, der har oplevet noget lignende? Jeg er lidt i tvivl om, om det er korrekt at forsøge at vække hende, eller vi bare skal holde om hende og lade hende ligge tæt imellem os. Morgenhilsen fra Helle, som har Sofie hjemme i dag, fordi dp'eren løftede hende forkert i fredags og fik hold i ryggen:$. Ikke min skyld - ved det, men jeg har alligevel takket nej til gæstedp. Tror vi så skal indvie Miss Soffis' nye badebassin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2008

Ny mor

Åh, hvor lyder det ubehageligt....jeg tror også jeg ville have forsøgt at vække, men jeg ved aner ikke hvad der er "rigtigt" at gøre (???) Jeg læste et sted at deres virkelighed og fantasi ikke kan skelles ad (i lang tid endnu), så mon ikke det er alle de millioner af indtryk af indtryk de suger til sig non-stop dagen igennem, der pludselig går i selvsving om natten!?
God plasketur til frøkenen (L)
kh Birgitte & Marius

Anmeld

7. juli 2008

Lise

Hej Helle, Ja, vi oplevede det flere gange lige omkring da Simon startede i vuggestuen - og det er frygteligt! :'( Men det så dog ud som om han var vågen, men han skreg altid på en sådan måde at jeg kunne høre at det var mareridt (en special gråd/skrigen) ... altså, ikke at man skriger specielt når man har mareridt, men han skreg og skreg og skreg med åbne øjne og kiggede sig forvirret omkring - og pludselig (gerne efter ca 15 min) faldt han til ro, og man kunne få øjenkontakt og trøste. Så jeg går ud fra at han havde mareridt og sov på trods af de åbne øjne. Vi tog ham altid op - og så gik vi bare rundt ligeså stille og talte roligt til ham, evt sang nogle af de sange han plejer at falde til ro af. Om det er den rigtige måde aner jeg ikke, men det var det der fungere her :) Håber det snart går over med Sofies mareridt igen, for det er bare rigtig grimt!!! Tror dog at det er værre for forældrene end børnern! Lise

Anmeld

7. juli 2008

BellaT

Ja, det gjorde Phillip sidste weekend. Og jeg var skræmt fra vid og sans!
Phillip kiggede bange rundt og skreg på sådan en forfærdelig angst måde. Han kunne næsten ikke få vejret til sidst. Og jeg var meget tæt på at ringe til vagtlægen.8(
Det stod på i cirka 3 kvarter. Jeg prøvede at trykke ham ind til mig men det ville han slet ikke. Skubbede sig væk fra mig og kravlede rundt i sengen. Han kunne endda kravle baglæns ud af sengen. Så ved ærlig talt ikke om det var et mareridt, men tror det. Jeg kunne slet ikke komme i kontakt med ham eller trøste ham. Hunden kunne aflede ham kort men ellers var der ingen kontakt til ham.:( Prøvede at ruske ham blidt og kalde for at vække ham, men nej.
Han faldt også i søvn af udmattelse til sidst. Tæt ind til mig. Tror han hikstede en halv time efter.
Det skete dagen/aftenen efter vaccinen og 1-års undersøgelsen, hvor han var virkelig bange for lægen. Ved ikke om det var det, der rumsterede i hans lille hoved.
Min kæreste gjorde også sådan i søvne da han var lille, sååå..
Men f... hvor er det bare ubehageligt!
Jeg var selvfølgelig lige den nat alene, da kæresten var til firmafest. Øv.

God plasketur til Soffie. Her regner det.:@

Knus fra Helle...

Anmeld

7. juli 2008

Loggidut

jeg har oplevet det, men dog med mine drenge da de var noget ældre...så vidt jeg kan huske har ingen af børnene døjet i den alder som Tif har nu!

Når børnene drømmer på den måde, hedder det noget bestemt, jeg skal prøve at undersøge det, for det er blevet bevist at nogen børn døjer mere med det end andre.

her hos os var det kun en kort periode, for begge drenge, og hvis Sofie har det lige som mine drenge, men ikke kan sætte ord på, kan jeg hilse dig og sige hun ikke har det sjovt.

Mine knægte talte voldsomt i søvne mens det stod på hos dem, og jeg var ihvertfald noget nær fanden selv, jeg skulle ikke forsøge at trøste dem, eller snakke og sige noget...for de kunne kigge på mig med åbne øjne, og kunne bare skrige og snerre af mig, man bliver altså lidt ked af det, for man forventer jo netop at børnene falder til ro når man forsøger at trøste dem, men her skete lige det modsatte...

jeg vil lige forsøge at finde ud af hvad lige nøjagtigt den slags drømme hedder...så vender jeg tilbage til dig!

Anmeld

7. juli 2008

Lise

Loggidut skriver:

Når børnene drømmer på den måde, hedder det noget bestemt, jeg skal prøve at undersøge det, for det er blevet bevist at nogen børn døjer mere med det end andre.

Night terror?

Anmeld

7. juli 2008

Stumpen

Er det ikke søvnskræk du mener Loggi?
(H)

Anmeld

7. juli 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] Når børnene drømmer på den måde, hedder det noget bestemt, jeg skal prøve at undersøge det, for det er blevet bevist at nogen børn døjer mere med det end andre. [/citat] Night terror? [/citat] lige nøjagtigt det ord jeg ledte efter lise....tak! jeg kunne bare ikke google det :'(

Anmeld

7. juli 2008

Loggidut

Stumpen skriver:

(H)

nej som du kan se var det det som Lise skrev, men tak for forsøget ;)

Anmeld

7. juli 2008

Stumpen

Loggidut skriver:

Stumpen skriver:

(H)

nej som du kan se var det det som Lise skrev, men tak for forsøget ;)

Var så lidt.. Det er min niece bare fået konstateret at hun lider af.. Men om det er det samme ved jeg ikke...
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.