Baby litteratur til enlige mødre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2010

thilde-tusindfryd

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg er klar over, at det ikke er for at genere, at man vælger at svare. Det ville jo være spild af hinandens tid.

Men som vi mennesker er forskellige, så har vi også forskellig opfattelse af, hvad god tone er eller hvordan man bør kommunikere med hinanden.

Jeg synes det er rigtig fint, at du vil dele din erfaring med mig - at du har ledt efter det samme, men ikke fundet det. Og fint, hvis det så blir skrevet på den måde - altså som en info "jeg har også ledt efter dette, men ikke fundet det".

Det jeg reagerer på, er når en person (ikke nødvendigvis dig) skriver: "det findes ikke ! Du må bare affinde dig med situationen at blive talt til som en kernefamilie". Så blir jeg irriteret, fordi jeg oplever det som dominerende og belærende. Jeg værdsætter min egen frihed til selv at vælge, hvad jeg vil og ikke vil "affinde" mig med og har desuden den virkelighed, at fordi andre ikke kan finde noget, er det jo ikke ensbetydende, at JEG ikke kan. Det er ikke for at undervurdere jeres evner til at afhjælpe jeres egen situation, men bare i en erkendelse af, at der altid findes mere derude i verden, end hvad et bestemt menneske kan rumme.....dermed sagt, at jeres virkelighed er jo ikke nødvendigvis virkelighedEN.

Men det hvis det virkelig skulle vise sig, at der IKKE findes noget sådan litteratur - altså forældre/børnebøger skrevet til enlige mødre som modtagergruppe, så synes jeg da seriøst, du skulle gøre alvor af dine tanker om at skrive en sådan. For det er da på høje tid, at der kommer en sådan bog - eller flere - vil jeg mene. Der må være en kæmpe målgruppe til sådanne bøger.

Godt skrevet !

Fuldstændig enig !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

De3Guldklumper

nu er jeg ikke enlig mor men kender en som skal være det og jeg VED hun har støvsuget nettet og andre steder for info omkring det at være alene med et lille barn.. Og hun har ikke kunne finde noget som direkte henvender sig til enlige - men som du også får at vide, til kernefamilien..

Jeg undre mig dog lidt på dit indlæg - hvis du alligevel ikke sætter din lid til tøserne herinde, som burde vide noget om der findes dette litteratur stof du gerne vil finde så kan jeg slet ikke forstå du laver et indlæg men istedet bare selv går i gang med at finde det for det regner du jo med at DU kan. Du bliver, tydeligt, irreteret over ikke at få det svar DU gerne vil have og ja det er jo lidt svært at give dig når svaret altså er det modsatte.

Synes faktisk ikke du kan være bekendt at svare, dem som sætter sig ned og bruger tid på at give dig  info -  i sådan en negativ tone - og hvis der er nogen som skal have en notits i hvordan man omgåes andre i en bedre tone - ja så er den vis til dig selv..

Anmeld

12. august 2010

thilde-tusindfryd

Pylle3 skriver:

nu er jeg ikke enlig mor men kender en som skal være det og jeg VED hun har støvsuget nettet og andre steder for info omkring det at være alene med et lille barn.. Og hun har ikke kunne finde noget som direkte henvender sig til enlige - men som du også får at vide, til kernefamilien..

Jeg undre mig dog lidt på dit indlæg - hvis du alligevel ikke sætter din lid til tøserne herinde, som burde vide noget om der findes dette litteratur stof du gerne vil finde så kan jeg slet ikke forstå du laver et indlæg men istedet bare selv går i gang med at finde det for det regner du jo med at DU kan. Du bliver, tydeligt, irreteret over ikke at få det svar DU gerne vil have og ja det er jo lidt svært at give dig når svaret altså er det modsatte.

Synes faktisk ikke du kan være bekendt at svare, dem som sætter sig ned og bruger tid på at give dig  info -  i sådan en negativ tone - og hvis der er nogen som skal have en notits i hvordan man omgåes andre i en bedre tone - ja så er den vis til dig selv..

Jeg synes ikke, at jeg taler i en negativ tone til de, der har svaret herinde. Jeg siger det bare, som jeg har det.

Jeg har ikke spurgt til, om andre har søgt nettet og fundet ud af, OM der findes noget litteratur om emnet. Jeg ville aldrig formulere mig på den måde, for det ville jo betyde, at jeg tillagde andre en urimelig forventning om, at DE kunne give mig svar på alting. Altså give mig fuldstændig svar. Intet menneske er jo gud og derfor forventer jeg ikke sådan noget af andre.

Derimod spurgte jeg til titler og gode fiff til sådant litteratur: ergo hvis der var nogen, der SAD INDE MED oplysninger om noget sådan, så ville jeg gerne høre om det.

Forstår du forskellen ?

Men beklager da, hvis nogen føler sig fornærmet (ligesom jeg selv gjorde, fordi jeg følte, der blev talt negativt til mig, men som ingen har undskyldt for). Der er bare ikke rigtig noget jeg kan gøre ved det, for vi ser jo tingene forskelligt - åbenbart.

Anmeld

14. august 2010

thilde-tusindfryd

Maja84 skriver:

Jeg har en bog der hedder år 1, når i har fået barn, af else guldager, og har ikke nærlæst den, men kun lige skimtet/småkigget i den, men synes nu at der står meget generelt, hvad man kan lave, og ser ud til der er mange gode øvelser i, som ikke henvender sig til at man skal være 2 om opgaven, og står generelle ting om hvornår baby må begynde at spise feks grød, og udvikling osv osv, synes den ser lovende ud, måske det var noget

der står i indledledningen bogen er delt op i kvartaler dvs kvartal 1 er fra fødsel og indtil 3 mdr, 2 kvartal 3-6 mdr osv. Der står også at at hun har taget højde for at far og mor er forskellige, så derfor er der et afsnit målrettet far, et afsnit målrettet mor og et afsnit målrettet forældrene i fælleskab, så derfor tænker jeg at du måske kan bruge det der er målrettet mor. der står godt nok at bogen er målrettet forældre, som de er flest, dvs at den ikke målretter sig så meget til feks enlige, tvillinger, homoseksuelle osv, men synes nu det ser ud til der er meget brugbart.

måske den er værd at kigge efter, og måske kan den lånes på biblioteket, så du kan se om det er noget inden et eventuelt køb.

held og lykke med det, og håber du finder en god bog

Nu har jeg fået År 1 af Else Guldager lånt på biblioteket og har lige siddet og skimtet den igennem. Den ser super god ud  Ved ikke, om den henvender sig specielt til singlemødre, men den er meget fact orienteret på forholdet ml. mor og barn. Sådan helt ned i detaljer. Sådan skifter du en ble. Sådan svøber du dit barn - og så er der trinvise tegninger af, hvordan man gør. Det er bare lige det, jeg har brug for som uvidende førstegangs mor  For jeg aner jo ikke en disse om, hvordan man gør 

Så tak for tippet endnu en gang !

Og jeg kan da anbefale den til andre nybagte mødre eller kommende førstegangs mødre, som gerne vil sætte sig ind i det helt konkret.

Anmeld

14. august 2010

Kløver

thilde-tusindfryd skriver:

Nu har jeg fået År 1 af Else Guldager lånt på biblioteket og har lige siddet og skimtet den igennem. Den ser super god ud  Ved ikke, om den henvender sig specielt til singlemødre, men den er meget fact orienteret på forholdet ml. mor og barn. Sådan helt ned i detaljer. Sådan skifter du en ble. Sådan svøber du dit barn - og så er der trinvise tegninger af, hvordan man gør. Det er bare lige det, jeg har brug for som uvidende førstegangs mor  For jeg aner jo ikke en disse om, hvordan man gør 

Så tak for tippet endnu en gang !

Og jeg kan da anbefale den til andre nybagte mødre eller kommende førstegangs mødre, som gerne vil sætte sig ind i det helt konkret.

Det var så lidt, er selv super glad for min, da jeg jo netop også bliver førstegangsmor til Marts, så tror jeg vil få megen glæde, så er kun glad for jeg har købt bogen.

Hvis du ønsker at købe bogen så kig evt på

www.bogpriser.dk så kan man ofte finde den billigere, da den sammenligner boghandlere på nettet, frem for hvis man efterspørger den i ens lokale boghandel, og er kun glad for du kunne bogen

Anmeld

14. august 2010

thilde-tusindfryd

Hvis der er flere, der har tips til gode håndbøger, som man bare MÅ ha', når man får barn første gang, så kom endelig med dem

Gerne bøger, der ikke er overfladiske og pladder romantiske i form af fokus på kernefamilien, men som er mere facts orienteret omkring det at blive mor.

Jeg har også lånt på bibl:

Sunde Børn - til forældre med barn i alderen 0-3 år (fra Sundhedsstyrelsen) men har ikke læst den endnu. Den er e samme serie som Barn i Vente, som jeg også har, men til gengæld ikke synes, er så detaljeret.

Forstå dit barn 0-2 år af Stein Erik Ulvund

Vidunderlige uger af Hetty van de Rijt - som der vist også var en, der anbefalede her ? men har ikke læst den endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.