Baby litteratur til enlige mødre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.536 visninger
25 svar
0 synes godt om
8. august 2010

thilde-tusindfryd

Jeg er træt af alle de der bøger om at blive forældre og om børn, som henvender til det det perfekte par, far og mor. Dels blir det sådan lidt pladder-idylisk læsning, som får en til at føle, at man går glip af noget, synes jeg, dels er problemstillingerne og dagligdagsopgavner jo lidt nogle andre, når man er alene om det.

Er der ikke nogle bøger til enlige mødre, gerne selvvalgt enlige mødre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

N&J

Hvad er det du præcis vil læse om, jeg syntes det jeg fik fra jordmoderen var fint nok, der stod indimellem far og mor, men fokucere nu mest på gravide mor.. 

Anmeld

8. august 2010

N&J

Nå vi laver da bare en dobbelt

Anmeld

8. august 2010

thilde-tusindfryd

En dobbelt ? Forstår ikke helt.....?

Jamen altså jeg vil gerne læse noget om den første tid med babyen osv. Alt muligt. Synes bare det er træls hele tiden at sku abstrahere fra den der kernefamilie standard, der er i de fleste bøger.

Anmeld

8. august 2010

dorthemus

thilde-tusindfryd skriver:

En dobbelt ? Forstår ikke helt.....?

Jamen altså jeg vil gerne læse noget om den første tid med babyen osv. Alt muligt. Synes bare det er træls hele tiden at sku abstrahere fra den der kernefamilie standard, der er i de fleste bøger.

Jamen sådan er det jo..er bange for, at du er nødt til at abstrahere fra det  Jeg laver det bare om selv inde i mit hoved og siger du istedet for jer  De fleste problematikker er vi jo fælles om...alene eller som par.

Anmeld

9. august 2010

thilde-tusindfryd

Nogen der har nogle tips og er stødt på sådan noget litteratur ?

Anmeld

9. august 2010

Vial

Nope! Der findes så vidt vides kun en børnebog, der henvender sig til børn i "anerledes" familier. Blandt andet med selvvalgte enlige mødre.

Som Dorthe skriver. Du må abstrahere.. Det skal du alligevel lære med tiden.

Anmeld

9. august 2010

thilde-tusindfryd

KaMa skriver:

Nope! Der findes så vidt vides kun en børnebog, der henvender sig til børn i "anerledes" familier. Blandt andet med selvvalgte enlige mødre.

Som Dorthe skriver. Du må abstrahere.. Det skal du alligevel lære med tiden.

Jeg er kun interesseret i at høre fra dem, der HAR nogle tips til, hvor man evt. kan finde sådan noget litteratur, ikke fra dem, som IKKE kender til det, for det hjælper mig jo ikke videre med min søgning.

Altså forstået på den måde, at ved du ikke noget om, at man kan finde sådan noget, så behøver du ikke svare 

Anmeld

9. august 2010

quity

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg er kun interesseret i at høre fra dem, der HAR nogle tips til, hvor man evt. kan finde sådan noget litteratur, ikke fra dem, som IKKE kender til det, for det hjælper mig jo ikke videre med min søgning.

Altså forstået på den måde, at ved du ikke noget om, at man kan finde sådan noget, så behøver du ikke svare 

Så skulle du  måske ik oprette en sådan tråd, hvis du ik gider høre på hvad folk har at fortælle dig. De siger det kun for at være venlige overfor dig.

Så mit råd, som du nok heller ik gider høre, selvom jeg er alenemor til 2, : GÅ PÅ BIBLIOTEKET.....

Anmeld

9. august 2010

thilde-tusindfryd

Forstår ikke helt din holdning. Jeg har jo ikke lagt op til debat omkring emnet. Jeg spør til noge titler på nogle bøger om det at være alene forældre. Så nytter det jo ikke at få en masse negative svar fra folk, som IKKE har nogle oplysninger i den retning. Jeg forstår ikke trangen til at svare for enhver pris og da slet ikke trangen til at fortælle folk, hvordan de skal forholde sig til noget bestemt. Om jeg skal affinde mig med noget eller ej, er jo op til mig.

Hvad ville du sige, hvis du nu i en tråd herinde havde kæmpet i årevis for at blive gravid og spurgte andre kvinder til råds om nogle teknikker, der virker til at blive gravid, og du så fik svar i samme retning, såsom at du nok bare måtte finde dig af med ikke at få børn ??

Altså jeg mener, det siger man da ikke.......

For det første fordi man ikke kan vide, hvordan andres liv udarter sig. For det andet fordi man ikke skal tage håbet fra folk. Det virker da bare utrolig negativt og uden empati.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.