Baby litteratur til enlige mødre ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2010

Kløver

thilde-tusindfryd skriver:

En dobbelt ? Forstår ikke helt.....?

Jamen altså jeg vil gerne læse noget om den første tid med babyen osv. Alt muligt. Synes bare det er træls hele tiden at sku abstrahere fra den der kernefamilie standard, der er i de fleste bøger.

Jeg har en bog der hedder år 1, når i har fået barn, af else guldager, og har ikke nærlæst den, men kun lige skimtet/småkigget i den, men synes nu at der står meget generelt, hvad man kan lave, og ser ud til der er mange gode øvelser i, som ikke henvender sig til at man skal være 2 om opgaven, og står generelle ting om hvornår baby må begynde at spise feks grød, og udvikling osv osv, synes den ser lovende ud, måske det var noget

der står i indledledningen bogen er delt op i kvartaler dvs kvartal 1 er fra fødsel og indtil 3 mdr, 2 kvartal 3-6 mdr osv. Der står også at at hun har taget højde for at far og mor er forskellige, så derfor er der et afsnit målrettet far, et afsnit målrettet mor og et afsnit målrettet forældrene i fælleskab, så derfor tænker jeg at du måske kan bruge det der er målrettet mor. der står godt nok at bogen er målrettet forældre, som de er flest, dvs at den ikke målretter sig så meget til feks enlige, tvillinger, homoseksuelle osv, men synes nu det ser ud til der er meget brugbart.

måske den er værd at kigge efter, og måske kan den lånes på biblioteket, så du kan se om det er noget inden et eventuelt køb.

held og lykke med det, og håber du finder en god bog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2010

thilde-tusindfryd

Maja84 skriver:

Jeg har en bog der hedder år 1, når i har fået barn, af else guldager, og har ikke nærlæst den, men kun lige skimtet/småkigget i den, men synes nu at der står meget generelt, hvad man kan lave, og ser ud til der er mange gode øvelser i, som ikke henvender sig til at man skal være 2 om opgaven, og står generelle ting om hvornår baby må begynde at spise feks grød, og udvikling osv osv, synes den ser lovende ud, måske det var noget

der står i indledledningen bogen er delt op i kvartaler dvs kvartal 1 er fra fødsel og indtil 3 mdr, 2 kvartal 3-6 mdr osv. Der står også at at hun har taget højde for at far og mor er forskellige, så derfor er der et afsnit målrettet far, et afsnit målrettet mor og et afsnit målrettet forældrene i fælleskab, så derfor tænker jeg at du måske kan bruge det der er målrettet mor. der står godt nok at bogen er målrettet forældre, som de er flest, dvs at den ikke målretter sig så meget til feks enlige, tvillinger, homoseksuelle osv, men synes nu det ser ud til der er meget brugbart.

måske den er værd at kigge efter, og måske kan den lånes på biblioteket, så du kan se om det er noget inden et eventuelt køb.

held og lykke med det, og håber du finder en god bog

Ok, tusind tak for det Maja

Den vil jeg prøve at finde på biblioteket....

Anmeld

10. august 2010

Kløver

Ok, tusind tak for det Maja

Den vil jeg prøve at finde på biblioteket....

Anmeld

10. august 2010

quity

Forstår ikke helt din holdning. Jeg har jo ikke lagt op til debat omkring emnet. Jeg spør til noge titler på nogle bøger om det at være alene forældre. Så nytter det jo ikke at få en masse negative svar fra folk, som IKKE har nogle oplysninger i den retning. Jeg forstår ikke trangen til at svare for enhver pris og da slet ikke trangen til at fortælle folk, hvordan de skal forholde sig til noget bestemt. Om jeg skal affinde mig med noget eller ej, er jo op til mig.

Hvad ville du sige, hvis du nu i en tråd herinde havde kæmpet i årevis for at blive gravid og spurgte andre kvinder til råds om nogle teknikker, der virker til at blive gravid, og du så fik svar i samme retning, såsom at du nok bare måtte finde dig af med ikke at få børn ??

Altså jeg mener, det siger man da ikke.......

For det første fordi man ikke kan vide, hvordan andres liv udarter sig. For det andet fordi man ikke skal tage håbet fra folk. Det virker da bare utrolig negativt og uden empati.

Ligge op til debat??? Der er heller ikke nogen der har debateret, de har svaret dig på dit spørgsmål. Der er ik nogen der har været negativ.

Det jeg kan læse udfra de flestes svar er, at de ikke tror der er noget sådan litteratur. Fordi de svare sådan er det jo ikke ensbetydende med de ik ved noget som helst om det.

Bare fordi der evt står far og mor eller I som forældre, er det jo ikke ensbetydende med at du ik selv kan gøre de forskellige ting med dit barn. Et barns udvikling er jo den samme hvad enten der er en mo eller der er to mødre/fædre eller en mor og far.

Hvis det er oplysninger omkring hvilke rettigheder/muligheder du som ene forældre har, så søg på nettet.

Men gå på biblioteket eller boghandel eller søg på nettet.

Anmeld

10. august 2010

N&J

En dobbelt ? Forstår ikke helt.....?

Jamen altså jeg vil gerne læse noget om den første tid med babyen osv. Alt muligt. Synes bare det er træls hele tiden at sku abstrahere fra den der kernefamilie standard, der er i de fleste bøger.

Det er når min computer driller og laver et dobbelt indlæg, men som sagt når det er det du mangler, så står det stort set i de to "bøger/hæfter" du får af jordmoderen når du skal til tjek, og det er ikke meget der handler om mor og far, men mere om mor, graviditeten, hvordan er det, der står også en smule om enlige, men ikke meget.. Så der er det sjældent der bliver lagt vægt på jer frem for dig.. 

Anmeld

10. august 2010

dorthemus

quity skriver:

Ligge op til debat??? Der er heller ikke nogen der har debateret, de har svaret dig på dit spørgsmål. Der er ik nogen der har været negativ.

Det jeg kan læse udfra de flestes svar er, at de ikke tror der er noget sådan litteratur. Fordi de svare sådan er det jo ikke ensbetydende med de ik ved noget som helst om det.

Bare fordi der evt står far og mor eller I som forældre, er det jo ikke ensbetydende med at du ik selv kan gøre de forskellige ting med dit barn. Et barns udvikling er jo den samme hvad enten der er en mo eller der er to mødre/fædre eller en mor og far.

Hvis det er oplysninger omkring hvilke rettigheder/muligheder du som ene forældre har, så søg på nettet.

Men gå på biblioteket eller boghandel eller søg på nettet.

Kan kun være enig

Anmeld

10. august 2010

dorthemus

Jeg er kun interesseret i at høre fra dem, der HAR nogle tips til, hvor man evt. kan finde sådan noget litteratur, ikke fra dem, som IKKE kender til det, for det hjælper mig jo ikke videre med min søgning.

Altså forstået på den måde, at ved du ikke noget om, at man kan finde sådan noget, så behøver du ikke svare 

Med fare for, at få et surt svar fra dig eller slet intet, så kan jeg ikke helt forstå at du ikke vil lytte til os der  er enlige - som fx mig som du ved er blevet insemineret for at få et barn. Tror du ikke jeg har googlet mig for at få mere viden til jeg var blå i hovedet, og endda har overvejet selv at skrive en bog for enlige forsørgere

Når jeg og andre svarer dig (iøvrigt pænt) så er det altså ikke for at genere dig, men for at hjælpe dig og der er altså endnu ikke noget litteratur på dansk der henvender sig direkte til "sådan nogen som mig/os".

Og som flere har nævnt så er problematikkerne altså ens uanset om du er alene eller et par. Som par har du dog altid én du kan diskutere og støtte dig til, den luksus har vi ikke.

Anmeld

10. august 2010

N&J

dorthemus skriver:

Med fare for, at få et surt svar fra dig eller slet intet, så kan jeg ikke helt forstå at du ikke vil lytte til os der  er enlige - som fx mig som du ved er blevet insemineret for at få et barn. Tror du ikke jeg har googlet mig for at få mere viden til jeg var blå i hovedet, og endda har overvejet selv at skrive en bog for enlige forsørgere

Når jeg og andre svarer dig (iøvrigt pænt) så er det altså ikke for at genere dig, men for at hjælpe dig og der er altså endnu ikke noget litteratur på dansk der henvender sig direkte til "sådan nogen som mig/os".

Og som flere har nævnt så er problematikkerne altså ens uanset om du er alene eller et par. Som par har du dog altid én du kan diskutere og støtte dig til, den luksus har vi ikke.

Hehe, den bog overvejede jeg også at skrive.. hihihi

Anmeld

10. august 2010

quity

dorthemus skriver:

Godt skrevet

Anmeld

11. august 2010

thilde-tusindfryd

dorthemus skriver:

Jeg er klar over, at det ikke er for at genere, at man vælger at svare. Det ville jo være spild af hinandens tid.

Men som vi mennesker er forskellige, så har vi også forskellig opfattelse af, hvad god tone er eller hvordan man bør kommunikere med hinanden.

Jeg synes det er rigtig fint, at du vil dele din erfaring med mig - at du har ledt efter det samme, men ikke fundet det. Og fint, hvis det så blir skrevet på den måde - altså som en info "jeg har også ledt efter dette, men ikke fundet det".

Det jeg reagerer på, er når en person (ikke nødvendigvis dig) skriver: "det findes ikke ! Du må bare affinde dig med situationen at blive talt til som en kernefamilie". Så blir jeg irriteret, fordi jeg oplever det som dominerende og belærende. Jeg værdsætter min egen frihed til selv at vælge, hvad jeg vil og ikke vil "affinde" mig med og har desuden den virkelighed, at fordi andre ikke kan finde noget, er det jo ikke ensbetydende, at JEG ikke kan. Det er ikke for at undervurdere jeres evner til at afhjælpe jeres egen situation, men bare i en erkendelse af, at der altid findes mere derude i verden, end hvad et bestemt menneske kan rumme.....dermed sagt, at jeres virkelighed er jo ikke nødvendigvis virkelighedEN.

Men det hvis det virkelig skulle vise sig, at der IKKE findes noget sådan litteratur - altså forældre/børnebøger skrevet til enlige mødre som modtagergruppe, så synes jeg da seriøst, du skulle gøre alvor af dine tanker om at skrive en sådan. For det er da på høje tid, at der kommer en sådan bog - eller flere - vil jeg mene. Der må være en kæmpe målgruppe til sådanne bøger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.