dorthemus skriver:
Med fare for, at få et surt svar fra dig eller slet intet, så kan jeg ikke helt forstå at du ikke vil lytte til os der er enlige - som fx mig som du ved er blevet insemineret for at få et barn. Tror du ikke jeg har googlet mig for at få mere viden til jeg var blå i hovedet, og endda har overvejet selv at skrive en bog for enlige forsørgere 
Når jeg og andre svarer dig (iøvrigt pænt) så er det altså ikke for at genere dig, men for at hjælpe dig og der er altså endnu ikke noget litteratur på dansk der henvender sig direkte til "sådan nogen som mig/os".
Og som flere har nævnt så er problematikkerne altså ens uanset om du er alene eller et par. Som par har du dog altid én du kan diskutere og støtte dig til, den luksus har vi ikke.
Jeg er klar over, at det ikke er for at genere, at man vælger at svare. Det ville jo være spild af hinandens tid.
Men som vi mennesker er forskellige, så har vi også forskellig opfattelse af, hvad god tone er eller hvordan man bør kommunikere med hinanden.
Jeg synes det er rigtig fint, at du vil dele din erfaring med mig - at du har ledt efter det samme, men ikke fundet det. Og fint, hvis det så blir skrevet på den måde - altså som en info "jeg har også ledt efter dette, men ikke fundet det".
Det jeg reagerer på, er når en person (ikke nødvendigvis dig) skriver: "det findes ikke ! Du må bare affinde dig med situationen at blive talt til som en kernefamilie". Så blir jeg irriteret, fordi jeg oplever det som dominerende og belærende. Jeg værdsætter min egen frihed til selv at vælge, hvad jeg vil og ikke vil "affinde" mig med og har desuden den virkelighed, at fordi andre ikke kan finde noget, er det jo ikke ensbetydende, at JEG ikke kan. Det er ikke for at undervurdere jeres evner til at afhjælpe jeres egen situation, men bare i en erkendelse af, at der altid findes mere derude i verden, end hvad et bestemt menneske kan rumme.....dermed sagt, at jeres virkelighed er jo ikke nødvendigvis virkelighedEN.
Men det hvis det virkelig skulle vise sig, at der IKKE findes noget sådan litteratur - altså forældre/børnebøger skrevet til enlige mødre som modtagergruppe, så synes jeg da seriøst, du skulle gøre alvor af dine tanker om at skrive en sådan. For det er da på høje tid, at der kommer en sådan bog - eller flere - vil jeg mene. Der må være en kæmpe målgruppe til sådanne bøger.