mariamiss6 skriver:
Altså det ER sødt det hønsehus du der har fundet..... Men det er altså virkelig også kun til pynt.... Jeg siger dig de ender med at hakke hinanden til totalt blodbad i den lille kasse der....
Høns går jo og skraber og hakker i jorden hele dagen. en ½ km2 er simpelthen bare ikke nok, ikke engang til 1 høne....
Jeg ved ikke hvordan det vil gå hvis du kun har 2 høns, om de bliver lidt sindssyge fordi der ikke er artsfæller nok.... Måske 4 er et bedre bud? jeg tror altså du må have fat i en hønseekspert....
Under alle omstændigheder, så synes jeg du bør have et bur på omkring 10 km2 og så måske med et hævet (altså over jorden med "trappe" op til) hønsehus.... De skal jo også helts have plads til hver deres lille redekasse, hvis du har tænkt dig du skal have æg i hvert fald....
Er fuldstændig enig, det der hus er vist mere bare til pynt, for noget særlig praktisk eller godt hønsehus tror jeg ikke det er... Og skræmmende lidt plads under......
Jeg ville også snakke med en der ved lidt om høns, som man (forhåbentlig) også gør, når man anskaffer sig andre husdyr, så de har optimale vilkår..... Og høns skal have god plads......
Anmeld