Vi skal have ... kykelikyy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.554 visninger
33 svar
0 synes godt om
6. august 2010

Miamaja

Jeg er igang med at overtale manden og finde det rette honsehus til dem. Jeg vil kun have 2 hons. Tror guldklumpen vil elske det og jeg vil elske at hente friske aeg om morgenen.

Saa et par sode honsehus paa nettet bla. det her:coop

Har I hons derhjemme eller vil I gerne/ eller hvorfor ikke og hvis I har, vis jeres honsehus frem!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Lullaby

Miamaja skriver:

Jeg er igang med at overtale manden og finde det rette honsehus til dem. Jeg vil kun have 2 hons. Tror guldklumpen vil elske det og jeg vil elske at hente friske aeg om morgenen.

Har I hons derhjemme eller vil I gerne/ eller hvorfor ikke og hvis I har, vis jeres honsehus frem!!

Sig mig er det ikke bare mini til 2 høns?

Anmeld

6. august 2010

Mie A

Miamaja skriver:

De skal vel have mere plads at boltre sig på, end det der er neden under huset??

Anmeld

9. august 2010

Miamaja

Lullaby skriver:

Sig mig er det ikke bare mini til 2 høns?

Hmmm ja, jeg har aldrig haft hons. saa ved faktisk ikke hvor meget plads de behover?

Vi skal muligvis have en handy mand til at lave et til os og saa vil jeg bede ham om at lave det lidt storre.

Anmeld

9. august 2010

Miamaja

Mie A skriver:

De skal vel have mere plads at boltre sig på, end det der er neden under huset??

jeg tror faktisk det er beregnet til at man kan aabne det ud til haven af og til , men vi vil have det lavet en anelse storre.

Anmeld

9. august 2010

LLN

Miamaja skriver:

Hmmm ja, jeg har aldrig haft hons. saa ved faktisk ikke hvor meget plads de behover?

Vi skal muligvis have en handy mand til at lave et til os og saa vil jeg bede ham om at lave det lidt storre.

Vi overvejer selv at få høns i haven, og har undersøgt det med pladsen, og det anbefales at der er 3-4m2 pr. høne udendørs.

Anmeld

9. august 2010

Miamaja

LLN skriver:

Vi overvejer selv at få høns i haven, og har undersøgt det med pladsen, og det anbefales at der er 3-4m2 pr. høne udendørs.

Tak, det er da godt at vide. Hvor mange hons taenker I saa paa at faa jer?.

Anmeld

9. august 2010

mariamiss6

jeg tror faktisk det er beregnet til at man kan aabne det ud til haven af og til , men vi vil have det lavet en anelse storre.

Altså det ER sødt det hønsehus du der har fundet..... Men det er altså virkelig også kun til pynt.... Jeg siger dig de ender med at hakke hinanden til totalt blodbad i den lille kasse der....

Høns går jo og skraber og hakker i jorden hele dagen. en ½ m2 er simpelthen bare ikke nok, ikke engang til 1 høne....

Jeg ved ikke hvordan det vil gå hvis du kun har 2 høns, om de bliver lidt sindssyge fordi der ikke er artsfæller nok.... Måske 4 er et bedre bud? jeg tror altså du må have fat i en hønseekspert....

Under alle omstændigheder, så synes jeg du bør have et bur på omkring 10 m2 og så måske med et hævet (altså over jorden med "trappe" op til) hønsehus.... De skal jo også helts have plads til hver deres lille redekasse, hvis du har tænkt dig du skal have æg i hvert fald....

Anmeld

9. august 2010

Tina2

mariamiss6 skriver:

Altså det ER sødt det hønsehus du der har fundet..... Men det er altså virkelig også kun til pynt.... Jeg siger dig de ender med at hakke hinanden til totalt blodbad i den lille kasse der....

Høns går jo og skraber og hakker i jorden hele dagen. en ½ km2 er simpelthen bare ikke nok, ikke engang til 1 høne....

Jeg ved ikke hvordan det vil gå hvis du kun har 2 høns, om de bliver lidt sindssyge fordi der ikke er artsfæller nok.... Måske 4 er et bedre bud? jeg tror altså du må have fat i en hønseekspert....

Under alle omstændigheder, så synes jeg du bør have et bur på omkring 10 km2 og så måske med et hævet (altså over jorden med "trappe" op til) hønsehus.... De skal jo også helts have plads til hver deres lille redekasse, hvis du har tænkt dig du skal have æg i hvert fald....

Er fuldstændig enig, det der hus er vist mere bare til pynt, for noget særlig praktisk eller godt hønsehus tror jeg ikke det er... Og skræmmende lidt plads under......

Jeg ville også snakke med en der ved lidt om høns, som man (forhåbentlig) også gør, når man anskaffer sig andre husdyr, så de har optimale vilkår..... Og høns skal have god plads......

Anmeld

9. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Høns går jo og skraber og hakker i jorden hele dagen. en ½ km2 er simpelthen bare ikke nok, ikke engang til 1 høne....

Under alle omstændigheder, så synes jeg du bør have et bur på omkring 10 km2 og så måske med et hævet (altså over jorden med "trappe" op til) hønsehus.... De skal jo også helts have plads til hver deres lille redekasse, hvis du har tænkt dig du skal have æg i hvert fald....

arrhhh, mon ikke det skulle være nok!?

undskyld.. synes bare det var en sød fejl! Havde intet med tråden at gøre!

Pøj pøj med hønsebasserne! Er enig med de andre i at de skal have betydeligt mere plads at bevæge sig på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.