ti uger til termin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

4kløver

flot mave. helt vildt at du er nået så langt.. syndes det var i "går" at du skrev se hvad vi har lavet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Svane83

Tjuhl skriver:

yikes! 200 kr ville jeg heller ikke have givet for mavecreme!! jeg ved, at der også er nogle der med succes bruger helt almindelig olivenolie fra køkkenet

min blog er vist herinde...jeg kan bedst lide interaktiviteten og svarene og at følge med i alle jeres andres liv også, blog virker meget ensomt for mig

Ja jeg synes også det var lige i overkanten, den med olivenolie havde jeg godt hørt, synes bare det stinker så det bliver det ikke, men almindelig babyolie skulle også være helt fint og det har jeg derhjemme, men ellers må jeg i Matas og have mavecrem.

Mht. blog så forstår jeg dig nu egentlig godt. En blog er meget envejs kommunikation så du må bare blive ved med at skrive dine dejlige indlæg herinde

Carina

Anmeld

5. august 2010

Mettemus

Ih Trine hvor er du flot og suuuper kvindelig! Og modigt med bart maveskind Jeg prøver også at tage mavebilleder i smug, og at ingen af dem er nået herind endnu siger vel lidt om kvaliteten?

Og kun ti uger til... hvor er det fantastisk - det kommer jo til at gå lynhurtigt!

Nyder du din barsel?

Anmeld

5. august 2010

lululupo

Sikke en fin mave, og nøj hvor er I allerede nået langt, som tiden dog flyver!!!!

Anmeld

5. august 2010

smokin

lululupo skriver:

Sikke en fin mave, og nøj hvor er I allerede nået langt, som tiden dog flyver!!!!

Føj vi ved af det er tøserne ude og danse moderne! (som min mor ville ha sagt det) og vi sidder gamle og grå og spiller bridge!

Anmeld

5. august 2010

oo

Mettemus skriver:

Ih Trine hvor er du flot og suuuper kvindelig! Og modigt med bart maveskind Jeg prøver også at tage mavebilleder i smug, og at ingen af dem er nået herind endnu siger vel lidt om kvaliteten?

Og kun ti uger til... hvor er det fantastisk - det kommer jo til at gå lynhurtigt!

Nyder du din barsel?

tak Mette  ja jeg nyder min barsel i fulde drag...selvom lige i disse dage føles det hele meget mærkeligt. Sørens sommerferie slutter på mandag og jeg har lidt fornemmelsen af at der er sådan et stort mørke foran mig, fordi jeg ikke SKAL noget og det jeg SKAL (altså ha et barn) er sådan lidt diffust fordi der ikke er dato og tid på  meeeeeen, ikke noget en god bog og en kop the og en lænestol ikke kan kurere

altså, jeg tog mit første mavebillede i 8. uge og der havde jeg bart maveskind og det lignede virkelig at jeg bare havde spændt en rå flæskesteg på forsiden af kroppen  så det droppede jeg ret hurtigt igen. jeg tog to billeder MED trøje på maven denne her gang og så tænkte jeg "aj, jeg prøver lige at hive op" og det er okay nu, hvor alt hvad der har været af løst maveskind er blevet spilet ud

Anmeld

5. august 2010

Tullebobs

Du ser vel nok skøn ud, Trine!

10 uger +/- de skal nok gå hurtigt, har du vasket alt tøjet til fister? Ellers var det noget af det, som jeg fik den sidste tid til gå med - ak at stå der og beundre det bette bette tøj Og da det var vasket - strøg jeg sgu lige alle 40 stofbleer Jeg kunne ikke holde til at stå, men stryges det skulle de - det ved ALLE jo hvor vigtigt det er Så jeg slog strygebrættet halvt op og sad på en stol foran flimmeren og strøg...

De er så aldrig blevet strøget siden, men det var hyggeligt at man havde tiden til det...

Kh en anden Trine (som også er gift med en Søren)

Anmeld

5. august 2010

businesstigger

Tillykke med de 30 uger. Det er helt vildt så er det jo lige om lidt. Jeg synes kun lige jeg læste dit indlæg med at du var halvvejs

Jeg håber at August ikke går hjemmefra når den finder ud af at babyen kommer og rent faktisk BLIVER. Tænk ligepludselig i den grad at ryge ned af rangstien. Det må da være hårdt.

Super flot mave og billede. Og godt at I nyder at ligge og se på baby juhls akrbatiske udfoldelser. Det er bare om at nyde afslapningen og tosomheden her inden det hele går løs.

Anmeld

5. august 2010

oo

Tullebobs skriver:

Du ser vel nok skøn ud, Trine!

10 uger +/- de skal nok gå hurtigt, har du vasket alt tøjet til fister? Ellers var det noget af det, som jeg fik den sidste tid til gå med - ak at stå der og beundre det bette bette tøj Og da det var vasket - strøg jeg sgu lige alle 40 stofbleer Jeg kunne ikke holde til at stå, men stryges det skulle de - det ved ALLE jo hvor vigtigt det er Så jeg slog strygebrættet halvt op og sad på en stol foran flimmeren og strøg...

De er så aldrig blevet strøget siden, men det var hyggeligt at man havde tiden til det...

Kh en anden Trine (som også er gift med en Søren)

ajajaj hvor sjovt, der husere to Triner og Sørener herinde

nope, jeg har ikke vasket endnu. jeg har ligesom lagt en masse ting foran mig til nu her hvor Sørens sommerferie slutter (på mandag), så jeg kan gå og nulre med dem alene og ih hvor jeg bare glæder mig til at have de der bittesmå dragter hængende ude på tørresnoren

Anmeld

8. august 2010

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

Så er jeg 30+0 og der er præcis ti uger til termin...eller 7 uger til uge 37 og 12 uger til uge 42 som er det tidsrum jeg "må" føde i (herhjemme)...iiiiih! det er spændende!

der er rigtig meget akrobatik i maven, der blir især stået på hovedet og losset til brystkasse og ligget på tværs og spjættet så det kan ses i begge sider på een gang. imorges føltes det som om baby Juhl forsøgte at kravle om på ryggen af mig 

der går enormt meget tid herhjemme med at vi ligger og kigger på maveskindet, for nu kan man virkelig tydeligt se bevægelserne udenpå - og så er det jo heldigt man har en sovesofa i stuen, som Faderen lige kan klappe ud så han kan ligge ved siden af og følge med

hvis en kat ku rynke øjenbrynene, så vil jeg vove at påstå at August gør det mere og mere for hver gang vi siger "baby Juhl kommer snart"...jeg tror ikke han er fuldkommen begejstret over at der skal BO et BARN herhjemme!!

Glukosebelastningstesten igår gik godt (udover at jeg blev svimmel som ind i helvede lige efter testen var lavet), der var ingen grund til alarm og jeg synes slet ikke det der sukkervand var slemt at drikke. det var langt værre at skulle sidde i de der to timer bagefter, for jeg var simpelthen så TRÆT. Men Søren var sød og har inviteret på middag og bif imorgen for at fejre at den er veloverstået og at jeg ikke har "slået ud" på nogle af alle de punkter som vi blev advaret imod i starten af graviditeten (for højt blodtryk, stor vægtøgning, stor baby, sukkersyge osv osv)

første fødselsforberedelsestime var også igår. UDEN mænd! - hvilket virkede lidt spøjst på mig, for Søren er jo den eneste jeg er 100% sikker på vil være der til min fødsel, når nu den skal foregå herhjemme, og så måtte han ikke deltage  men jeg fik nu ikke noget at vide som vi ikke allerede har læst os til/snakket med jordemoderen om privat, så det var fint nok. men man er vist lidt en hippie når man siger hjemmefødsel her i Faaborg, der blev i hvert fald kukkeluret godt og grundigt på mig da jeg sagde det igår midt mellem alle de andre gravide, som helst bare ville vide hvornår de kunne få epiduralen osv næste uge er der rundvisning på fødegangen og barselsgangen på svendborg sygehus og ugen efter (om 14 dage) er der "Fædreaften". altså MED mødre. Søren spurgte godt nok jordemoderen om det så var sådan noget, hvor fædrene mødtes alene og sad og røg cigarer og drak cognac, men ak nej. og et eller andet sted synes jeg da, at det er lidt ærgeligt (måske ikke lige med cigarrygningen og cognacdrikningen), for de må da også have en masse ting de gerne vil spørge om og som måske er lettest at tale åbent om når VI ikke er der  men i hvert fald - det handler vist om hvordan fædrene skal hjælpe os under fødslen, og det har vi jo også allerede talt rigtig meget om herhjemme, såe

og her følger så 1. mavebillede med BART maveskind  tadaaaaaa:

Hold op hvor er du mare smuk også under din graviditet!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.