ti uger til termin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.058 visninger
30 svar
0 synes godt om
4. august 2010

oo

Så er jeg 30+0 og der er præcis ti uger til termin...eller 7 uger til uge 37 og 12 uger til uge 42 som er det tidsrum jeg "må" føde i (herhjemme)...iiiiih! det er spændende!

der er rigtig meget akrobatik i maven, der blir især stået på hovedet og losset til brystkasse og ligget på tværs og spjættet så det kan ses i begge sider på een gang. imorges føltes det som om baby Juhl forsøgte at kravle om på ryggen af mig 

der går enormt meget tid herhjemme med at vi ligger og kigger på maveskindet, for nu kan man virkelig tydeligt se bevægelserne udenpå - og så er det jo heldigt man har en sovesofa i stuen, som Faderen lige kan klappe ud så han kan ligge ved siden af og følge med

hvis en kat ku rynke øjenbrynene, så vil jeg vove at påstå at August gør det mere og mere for hver gang vi siger "baby Juhl kommer snart"...jeg tror ikke han er fuldkommen begejstret over at der skal BO et BARN herhjemme!!

Glukosebelastningstesten igår gik godt (udover at jeg blev svimmel som ind i helvede lige efter testen var lavet), der var ingen grund til alarm og jeg synes slet ikke det der sukkervand var slemt at drikke. det var langt værre at skulle sidde i de der to timer bagefter, for jeg var simpelthen så TRÆT. Men Søren var sød og har inviteret på middag og bif imorgen for at fejre at den er veloverstået og at jeg ikke har "slået ud" på nogle af alle de punkter som vi blev advaret imod i starten af graviditeten (for højt blodtryk, stor vægtøgning, stor baby, sukkersyge osv osv)

første fødselsforberedelsestime var også igår. UDEN mænd! - hvilket virkede lidt spøjst på mig, for Søren er jo den eneste jeg er 100% sikker på vil være der til min fødsel, når nu den skal foregå herhjemme, og så måtte han ikke deltage  men jeg fik nu ikke noget at vide som vi ikke allerede har læst os til/snakket med jordemoderen om privat, så det var fint nok. men man er vist lidt en hippie når man siger hjemmefødsel her i Faaborg, der blev i hvert fald kukkeluret godt og grundigt på mig da jeg sagde det igår midt mellem alle de andre gravide, som helst bare ville vide hvornår de kunne få epiduralen osv næste uge er der rundvisning på fødegangen og barselsgangen på svendborg sygehus og ugen efter (om 14 dage) er der "Fædreaften". altså MED mødre. Søren spurgte godt nok jordemoderen om det så var sådan noget, hvor fædrene mødtes alene og sad og røg cigarer og drak cognac, men ak nej. og et eller andet sted synes jeg da, at det er lidt ærgeligt (måske ikke lige med cigarrygningen og cognacdrikningen), for de må da også have en masse ting de gerne vil spørge om og som måske er lettest at tale åbent om når VI ikke er der  men i hvert fald - det handler vist om hvordan fædrene skal hjælpe os under fødslen, og det har vi jo også allerede talt rigtig meget om herhjemme, såe

og her følger så 1. mavebillede med BART maveskind  tadaaaaaa:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Lady Marion <3

WAWWW   flot flot gravid ,,,

Anmeld

4. august 2010

Lillefe

Sikke en super flot mave

Anmeld

4. august 2010

oo

tark tark de damer! og ingen strækmærker endnu - jeg ved ikke om jeg skal give den grundige mavecremesmassage udført af Søren skylden, eller mit mavespæk

Anmeld

4. august 2010

Mira0911

Super flot mave.... :)

Anmeld

4. august 2010

FrkC

Rigtig flot mave

Anmeld

4. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Naiiii hvor er du bare FLOT!!!! Er dødmisundelig på sådan en stor flot mave - og helt uden strækmærker!!! Ja, jeg er nu officielt nået dertil hvor jeg savner min gravidmave 

Anmeld

4. august 2010

Dansker I Holland

Mange gange tillykke Super flot mave altså Smiler..

Jeg kan jo sige det samme som dig om 4 uger hihi...

Sussie 25+2

Anmeld

4. august 2010

VNB

Hvor ser du dog bare dejlig ud!!! flot flot mave du har!!! 

utroligt at du allerede er i uge 30! hvor blir tiden dog af!

dejligt med en bette livlig baby Juhl derinde!

Anmeld

4. august 2010

Svane83

Juuuuhhhhhhuuuuu endnu et dejligt indlæg fra Thjul.

Må jeg spørge hvad søren har smurt din mave med? jeg er meget i tvivl om man skal invistere i sådan noget olie til mavsen eller om man bare får strækmærker hvis man har anlæg til dem uanset hvad man gør.

Din mave er så fin!!! Glæder mig til at hører hvordan din hjemmefødsel går, jeg har ikke rigtig modet til det denne her gang, men måske næste gang? - Who knows?

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.