Anonym skriver:
hejsa, jeg er i uge 35+1 og har fået mange smerter ved ikke om det er små veer, men mit spørgsmål er.
hvordan har jeres børn som er født i uge 36 klaret den,? skulle de have hjælp til noget, kunne de spise ved jer eller?. og hvor længe gik der før i kom hjem, osv?(;
Hej,
Min Albert er født i 35+5. Jeg blev sat igang pga. svangerskabsforgiftning, men det endte i kejsersnit.
Albert blev indlagt på neonatal på Herlev. Han fik en infektion og gulsot. Begge dele var relativt nemme at behandle, da de først fandt ud af, hvad der var galt.
Altså gulsoten betød, at han skulle ligge i lys og infektionen skulle de lige pejle sig ind på.
Først mente de, at han havde abstinenser pga. min antidepressive medicin. Men han kom så i penicillin-behandling i en uge og så var det væk.
Derudover kom han i cpap, der hjælper med ilt og vejrtrækning. Til at starte med fik han lidt ekstra iltmætning, men efter en dag eller to, kom i ilt, der har samme mætning som vores. Dog var der ekstra tryk på ilten for, at de yderste ender af lungerne kunne folde sig helt ud.
Albert fik i øvrigt mad med sonde. De første to dage fik han ammemælk (modermælk fra en anden kvinde. Denne mælk bliver renset.) og resten af tiden fik han MME, når jeg ikke selv malkede nok ud.
Da der var gået lidt over en uge, blev Albert lagt til mit bryst for første gang. Det var ekstremt frustrerende, for han kunne ikke finde ud af at spise hos mig. Og til sidst var det eneste, der afholdt os fra at komme hjem, amningen. Da den endelig kørte, kom vi hjem.
Albert var indlagt i 3 uger. Det var sindssygt hårdt, men vi fik kompetent og god behandling hele vejen igennem. Den sidste uge var jeg indskrevet sammen med ham, hvilket betyder, at jeg boede på en stue sammen med ham. (Jeg var selv indlagt på svangre-afdelingen de første to uger.)
Til sidst vil jeg sige, at jeg bestemt synes, at du skal kontakte FG, hvis du bliver urolig...
Vh, Karina